Događaji

Neuspješno odsukavanje

Kalmeta: Nitko nije izdao zapovijed za promjenu kursa Marka Pola

Kalmeta: Nitko nije izdao zapovijed za promjenu kursa Marka Pola

Praktički, Marko Polo se nije maknuo s mjesta osim što se u dva-tri navrata čula kratkotrajna škripa željezne konstrukcije po sikama uz kraj. Vremenski uvjeti za ovu kompleksnu akciju odsukavanja trajekta bili su idealni jer je nakon laganog jutarnjeg vjetra nastupila bonaca

Jadrolinijin trajekt Marko Polo koji se u subotu oko 2 sata sa 105 putnika i članova posade nasukao na otok Sit između Žuta i Pašmana još uvijek nije odsukan

Da bi odsukala brod koji je sa 15 od svojih 128 metara "nasjeo" na otok, a gazom od skoro šest metara dobrim dijelom i na podmorske hridi, Jadrolinija je angažirala tri tegljača Jadranskog pomorskog servisa, a pripravan je, na mjestu havarije, bio i tegljač Brodospasa kojeg je angažiralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture., piše Jutarnji list

Nitko nije izdao zapovijed za promjenu kursa

'Analiza 'crne kutije' Marka Pola pokazala je da nitko nije dao zapovijed da se mijenja kurs plovidbe, pa se može pretpostaviti da je riječ o ljudskoj pogrešci', kazao je za Novu TV resorni ministar Božidar Kalmeta napomenuvši da će rezultati alkotestiranja časnika koji su u tom trenutku upravljali brodom biti gotovi tek za 12 dana.

U pomoć remorkerima koji su pokušavali izvući Marca Pola krenuo je i David 2, snažniji remorker iz Rijeke. 'Ukoliko ni on ne bude od koristi vjerojatno ćemo pristupiti podmorskom miniranju', kazao je Aleksandar Maras iz Jadranskog pomorskog servisa.

Akcija koja je počela u ponedjeljak u šest ujutro i koju su nadgledali odgovorni iz Ministarstva mora, a na poziciji su bila i plovila lučkih kapetanija Zadar i Šibenik te Pomorske policije, do kasnih poslijepodnevnih sati ponedjeljka nije dala rezultate.

Praktički, Marko Polo se nije maknuo s mjesta osim što se u dva-tri navrata čula kratkotrajna šrkipa željezne konstrukcije po sikama uz kraj. Vremenski uvjeti za ovu kompleksnu akciju odsukavanja trajekta bili su idealni jer je nakon laganog jutarnjeg vjetra nastupila bonaca.

Remorkeri Lukas, Gea i Mak pokušavali su brod pomaknuti bočnim boksanjem na krmenom dijelu, potom izvlačenjem po krmi, no 4 tisuće i sedamsto tona teškog Marka Pola nisu uspjeli pomaknuti. Bočnim boksanjem odnosno pokušajem pomicanja broda lijevo i desno nastojali su napraviti tzv. posteljicu kroz koju bi trajekt bio vraćen u dublje more.

Ni to, ni krmeno tegljenje uz pomoć motora Marca Pola, ne samo da nije uspjelo povući brod nego ga niti pomaknuti s mjesta. -Tek kada trajekt bude odsukan i osiguran od mogućeg prodora mora, utvrdit će se može li do brodogradilišta u Malom Lošinju otploviti s vlastitim pogonom ili u teglju- rekao je "Jadrolinijin" inspektor broda Boris Palada.

Ravnatelj Uprave za sigurnost plovidbe Ministarstva mora Joško Nikolić ističe kako je u tijeku administrativna i upravna istraga okolnosti pomorske nesreće trajekta koji je plovio na redovnoj dužobalnoj liniji Rijeka - Split - Dubrovnik - Bari (Italija) te kako će s rezultatima izići u javnost kada se utvrde sve činjenice.

Rekao je i to da odsukavanje može potrajati i nekoliko dana. O špekulacijama po kojima je Marko Polo prije nasukavanja udario u otok Velika Balabra pored Site, točno preko puta mjesta nasukanja- očevici kažu da je na Balabri ostao trag udara- a potom ostao bez propelera, Joško Nikolić kaže: -Ne mogu to potvrditi sa stopostotnom sigurnošću jer je i to jedan od elemenata istrage.

Ako je i udario to je bilo u sličnom smjeru, a jedan, desni propeler, jest oštećen - rekao je Nikolić. Neslužbeno saznajemo i to kako je mogući uzrok nesreće nepažnja drugog oficira koji nije zamijetio otklon na autopilotu, zbog čega je trajekt skrenuo pola stupnja udesno i prošao s pogrešne strane svjetionika Mala Balabra, zakačio dno Velike Balabre desnim propelerom i nakon toga se nasukao se na Siti.


Reci što misliš!