Događaji

Taksisti

Zagrebački taksisti skuplji od pariških i newyorških?!

Zagrebački taksisti skuplji od pariških i newyorških?!

Zagrepčani plaćaju uvjerljivo najskuplji taksi od svih stanovnika europskih metropola, a vjerojatno i svjetskih, ako se cijena vožnje usporedi s kupovnom moći

Zagrepčani plaćaju uvjerljivo najskuplji taksi od svih stanovnika europskih metropola, a vjerojatno i svjetskih, ako se cijena vožnje usporedi s kupovnom moći. Cijena taksija u Zagrebu čak je i dvostruko viša nego u bogatim gradovima, poput Pariza i Barcelone.

Isto je tako apsurdno da vožnja taksijem u Zagrebu stoji kao u New Yorku, vodećoj svjetskoj metropoli, u kojoj je standard građana nekoliko puta veći od zagrebačkog.

Večernji list usporedio je cijene taksi-vožnje od jednog, pet i 10 kilometara u Zagrebu, Parizu, Barceloni, Varšavi, Pragu, Madridu i New Yorku, te tako dobio prosječnu cijenu za prosječno prijeđenih 5,33 kilometra. Za tu udaljenost u Zagrebu treba platiti 56,3 kune, u Barceloni 45,2 kune, u Parizu 51 kn, u Pragu 56,3 kn, Madridu 53,3 kn i u Varšavi 32 kune. U New Yorku za to treba izdvojiti 57,6 kuna, 1,3 kn više nego u Zagrebu.

Međutim, kontekst je posve drukčiji uzme li se u obzir kupovna moć stanovnika. Naime, kupovna moć prosječnog Europljanina iznosila je lani 11.699 eura na godinu, odnosno 975 eura (7.147 kuna) mjesečno, a prema podacima Eurostata Hrvatska je na 64 posto kupovne moći EU 27, odnosno 4.574 kune na mjesec.

Dakle, prosječni Hrvat mjesečno bi sebi mogao priuštiti 81 prosječnu vožnju taksijem u Zagrebu. Za usporedbu, kupovna moć prosječnog Španjolaca iznosi 7.359 kuna na mjesec te bi se on tim novcem u Barceloni mogao voziti 163 puta na prosječnoj dionici od 5,3 kilometra. Dakle, dvostruko više nego u Zagrebu.

Da bi se i Zagrepčani i njihovi gosti mogli voziti taksijem kao u Barceloni, cijena bi prosječne vožnje umjesto 56 trebala iznositi 28 kuna. Zbog toga je više nego sulud prijedlog taksista da se cijene u Zagrebu podignu 58 posto za start i 43 posto za svaki kilometar.

Argument da je 1.500 kuna godišnje za taksi-licencu u Zagrebu previše, više je nego smiješan. U njemačkom gradu Stuttgartu, s cijenom taksija identičnoj zagrebačkoj, licenca je od 60.000 do 65.000 eura za pet godina. U New Yorku je lani taksi-licenca prodana za čak 600.000 dolara.

Ali i unatoč tako skupim licencama, ti taksisti posluju pozitivno jer su zbog prihvatljivih cijena stalno u pogonu, piše Večernji list.
 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.