Taksisti
Zagrebački taksisti skuplji od pariških i newyorških?!
Zagrepčani plaćaju uvjerljivo najskuplji taksi od svih stanovnika europskih metropola, a vjerojatno i svjetskih, ako se cijena vožnje usporedi s kupovnom moći
Zagrepčani plaćaju uvjerljivo najskuplji taksi od svih stanovnika europskih metropola, a vjerojatno i svjetskih, ako se cijena vožnje usporedi s kupovnom moći. Cijena taksija u Zagrebu čak je i dvostruko viša nego u bogatim gradovima, poput Pariza i Barcelone.
Isto je tako apsurdno da vožnja taksijem u Zagrebu stoji kao u New Yorku, vodećoj svjetskoj metropoli, u kojoj je standard građana nekoliko puta veći od zagrebačkog.
Večernji list usporedio je cijene taksi-vožnje od jednog,
pet i 10 kilometara u Zagrebu, Parizu, Barceloni, Varšavi, Pragu,
Madridu i New Yorku, te tako dobio prosječnu cijenu za prosječno
prijeđenih 5,33 kilometra. Za tu udaljenost u Zagrebu treba platiti 56,3
kune, u Barceloni 45,2 kune, u Parizu 51 kn, u Pragu 56,3 kn, Madridu
53,3 kn i u Varšavi 32 kune. U New Yorku za to treba izdvojiti 57,6
kuna, 1,3 kn više nego u Zagrebu.
Međutim, kontekst je posve drukčiji uzme li se u obzir kupovna moć stanovnika. Naime, kupovna moć prosječnog Europljanina iznosila je lani 11.699 eura na godinu, odnosno 975 eura (7.147 kuna) mjesečno, a prema podacima Eurostata Hrvatska je na 64 posto kupovne moći EU 27, odnosno 4.574 kune na mjesec.
Dakle, prosječni Hrvat mjesečno bi sebi mogao priuštiti 81 prosječnu vožnju taksijem u Zagrebu. Za usporedbu, kupovna moć prosječnog Španjolaca iznosi 7.359 kuna na mjesec te bi se on tim novcem u Barceloni mogao voziti 163 puta na prosječnoj dionici od 5,3 kilometra. Dakle, dvostruko više nego u Zagrebu.
Da bi se i Zagrepčani i njihovi gosti mogli voziti taksijem kao u Barceloni, cijena bi prosječne vožnje umjesto 56 trebala iznositi 28 kuna. Zbog toga je više nego sulud prijedlog taksista da se cijene u Zagrebu podignu 58 posto za start i 43 posto za svaki kilometar.
Argument da je 1.500 kuna godišnje za taksi-licencu u Zagrebu previše, više je nego smiješan. U njemačkom gradu Stuttgartu, s cijenom taksija identičnoj zagrebačkoj, licenca je od 60.000 do 65.000 eura za pet godina. U New Yorku je lani taksi-licenca prodana za čak 600.000 dolara.
Ali i unatoč tako skupim licencama, ti taksisti posluju
pozitivno jer su zbog prihvatljivih cijena stalno u pogonu, piše Večernji list.
Vezane vijesti
-
-
Cammea po ponudi slijedi Metropola auto d.o.o., čija je startna cijena 16 kuna, a cijena noćne vožnje dvije kune viša
-
Na predsjednicu Kluba zastupnika HNS-a zaletio se taksi a ona je stala i pitala vozača kako to vozi te izvadila mobitel da zapiše registraciju
-
Od ponedjeljka, 14. ožujka u Zagrebu u primjeni će biti novi vozni red na pojedinim tramvajskim i autobusnim linijama. Time je nezadovoljan Sindikat biciklista
Izdvojeno
-
Nedjelja donosi novi susret ovih dviju momčadi, sada u Sportskoj dvorani Laktaši. To će ujedno biti dvoboj dviju momčadi koje su dosadašnjim rezultatima ušle u krug momčadi koje se bore za play off
-
Nacionalni avioprijevoznik Srbije, Air Serbia, za ljeto 2025. godine planira 6 redovnih linija prema Hrvatskoj iz Beograda.
-
Prvi mandat predsjednika Milanovića istječe 19. veljače, a iz Ureda predsjednika o detaljima inauguracije još ne žele govoriti.
-
Dnevni horoskop za 19. siječnja, dan kad zvijezde poručuju sljedeće - Bikovi moraju biti otvoreni na nove prilike, Lavovi trebaju paziti da ih ne ponese pogrešna atmosfera, dok će Vodenjaci misliti na vlastito zadovoljstvo.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.