Događaji

Vozači nezadovoljni izmjenama Zakona o sigurnosti cestovnog prometa

Vozači nezadovoljni izmjenama Zakona o sigurnosti cestovnog prometa

Premda biste mogli očekivati da izmjene i dopune zakona služe kako bi postojeće zakone 'izmijenile i dopunile' odnosno, učinile ih potpunijima, kada je u pitanju Zakon o sigurnosti cestovnog prometa to najčešće nije slučaj

Posljednje dopune koje bi se uskoro trebale naći pred Saborom izazvale su nemale kontroverze u javnosti. Vozače najviše zbunjuju propisi vezani uz uključivanje dugih svjetala, takozvano 'blendanje', kao i vožnju od snijega neočišćenog automobila.

Altruizam i dalje bez sankcija

Ovaj potonji propisuje kaznu od 700 kuna za neočišćeno vozilo, no pritom ne navodi koliko točno snijega smije biti na automobilu. U MUP-u pak ističu kako će se voditi i dosadašnjom politikom kažnjavanja onih vozača koji nisu očistili svjetla i staklene površine, kao i ako na krovu automobila imaju dovoljno snijega da time ugrožavaju ostale sudionike u prometu.

Što se 'blendanja' tiče, tehniku koju vozači najčešće koriste kako bi upozorili nadolazeći promet na prisutnost policijske kontrole, ona će biti sankcionirana isključivo ako je se koristi na autoputu u cilju požurivanja drugih vozača. Ipak, ostavljeno je dovoljno prostora za slobodnu interpretaciju ovog zakona da bi se mnogi vozači, posebice kad se u obzir uzme propisana kazna od 2.000 kuna, ubuduće mogli suzdržati od altruističkih poteza prema ostalim sudionicima u prometu.

Mladi vozači još uvijek diskriminirani

Dosadašnji diskriminacijski model prema mladim vozačima tek je blago izmijenjen pa tako svi vozači do 24. godine neće smjeti upravljati vozilom B-kategorije snažnijim od 109 KS, što je 7 KS više nego dosad. Kažemo 'diskriminacijski' jer će oni vozači koji polože ispit s navršenih 25 godina slobodno moći zasjesti za upravljač Ferrarija ako žele, unatoč tome što imaju šest godina manje vozačkog iskustva od onih koji su vozački ispit položili sa 18.

Kad smo već kod kategorizacije, valja spomenuti da će vozači s položenom B-kategorijom odsad moći upravljati i takozvanim quadovima za koje je dosad bila propisana nužnost posjedovanja dozvole A-kategorije. A kad smo već kod B-kategorije također valja spomenuti da ćete odsad moći upravljati i mopedom s motorom od 50 kubika koji nema blokadu, odnosno koji može voziti brže od 50 km/h.

Vlada se odlučila obračunati i s vozačima koji voze pod utjecajem zabranjenih sredstava. S jedne strane zakonodavac će malo popustiti, a s druge strane zategnuti. Tako je dosad vozačima bilo dopušteno konzumiranje alkohola do 0,5 promila, no vožnja pod utjecajem alkohola uzimala bi im se u obzir u slučaju prometnog prekršaja. Ne više. Za vožnju s 0,5 promila neće biti kazni, osim ako ste mladi ili profesionalni vozač, no zato rasponi cijena rastu kad se premaši 0,5 promila. Od 0,5 do 1,0 promila raspon je 1.000 do 3.000 kuna (prije do 2.000 kn), a za 1,0 do 1,5 promila 3.000 do 5.000 kn (prije od 2.000 kn). Zato će oni koji upravljaju vozilom pod utjecajem lijekova biti sankcionirani kao da voze pod utjecajem opojnih droga, što dosad nije bio slučaj.

1.000 kuna više, vozačka manje

Povišenje kazni na 3.000 kuna u slučaju vožnje s više od 1.0 promila alkohola u krvi nije i jedino. Isto povećanje kazne zakonodavac planira uvesti za nepoštivanje prednosti prolaska, pretjecanje s lijeve strane vozila koje skreće ulijevo, nepropisno pretjecanje, nepropisno pretjecanje u tunelu, na mostu, ispred vrha prijevoja ceste ili u zavoju kad je preglednost ceste nedovoljna i pretjecanje ili obilaženje vozila ispred pješačkog prijelaza. Svi su ovi prijestupi dosad bili sankcionirani iznosom od 2.000 kuna, a povećanjem kazne na 3.000 policija dobiva mogućnost oduzimanja vozačke dozvole, čime bi se opasne vozače uklonilo iz prometa.

Najstrože kazne propisane su za vožnju u suprotnom smjeru koju će policija odsad sankcionirati iznosom od 5.000 do 15.000 kn ili zatvorskom kaznom od 60 dana.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.