Oprez
Sve više prijava udruzi "Zadarski potrošač"
Svaki se slučaj posebno razmatra i potom se potrošača savjetuje što učiniti. Ima i bizarnih slučajeva
Ninske je stanove poharao pravi telekomunikacijski tsunami, sudeći prema velikom broju pritužbi koje iz toga mjesta posljednjih dana prima Udruga za zaštitu potrošača 'Zadarski potrošač'.
Naime, jedna je telekomunikacijska tvrtka preko posredničke tvrtke mještanima prodavala uslugu ADSL-a, ali su se korisnici uskoro neugodno iznenadili kad su, umjesto usluge prema potpisanom ugovoru, dobili nešto posve drugo, a uz to i - pripadajuće uplatnice, premda se radilo o ponudi za jednu kunu, navodi 'Slobodna Dalmacija'.
'Došao je taj dečko kojega smo primili u kuću, najeli ga i napili. Potpisali smo ugovor, ali ubrzo su nam stigle uplatnice za puno širi paket, koji uključuje i bežični internet, internetsku televiziju itd. Nismo bili zadovoljni i željeli smo otkazati ugovor, na što smo imali pravo u roku od tri mjeseca, ali zahtjev su nam odbili i poručili da smo obvezni plaćati pretplatu dvije godine ili platiti visoke penale za otkazivanje. Kad smo se požalili na takav odgovor, pokazalo se da oni imaju sasvim drukčiju kopiju ugovora od one koju smo potpisali kod kuće. Kako je to moguće?', pita se obitelj iz Ninskih stanova, koja se osobno obratila Zoranu Kneževiću, predsjedniku "Zadarskog potrošača".
'Ovakvih primjera, u kojima se potrošačima nešto nudi za jednu kunu, a onda se pokaže nešto posve drugo, imamo svakoga dana. Kad je riječ o jednostavnijim slučajevima, potrošače uputimo da ispune prigovor i upute ga onome tko im je prodao neodgovarajući artikal ili uslugu, a u slučaju kompliciranijih slučajeva kontaktiramo s našim savjetovalištem u Savezu udruga potrošača u Splitu, gdje imamo pravnike i stručnjake za određena područja, koji mogu pomoći ljudima u zaštiti njihovih potrošačkih prava. U uvjetima recesije, kršenja takvih prava još su učestalija', kaže Knežević.
Osim na telekomunikacijske usluge, puno je pritužbi i na kupljenu tehničku robu te pri plaćanju komunalija. Svaki se slučaj posebno razmatra i potom se potrošača savjetuje što učiniti. Ima i bizarnih slučajeva. Tako su dvojica servisera došla po neispravan hladnjak i, dok su ga nosili, razbili su mramorne pločice u stanu, pa se sada spore s vlasnicom zbog štete koja iznosi desetak tisuća kuna.
Jedan je Zadranin kupio utičnice za struju, a kad ih je instalirao u svoju kuću, pokazalo se da su neispravne, odnosno da iz njih trese struja. Trgovina ih nije željela zamijeniti, uputivši ga da se javi - proizvođaču. Makar bio i u Kini!
Gospođa u stambenoj zgradi ne može riješiti problem sa susjedima iz čijega stana, na katu iznad njezina, curi voda. Ne žele popraviti cijevi, a ne plaćaju ni pričuvu, pa je vlasnica stana, koja uredno podmiruje sve svoje obveze, žrtva neučinkovitog pravnog sustava.
Plaćanje vode preko tzv. zajedničkih mjerila u stambenim zgradama posebna je priča, jer na taj se način svjesno krši nekoliko zakona. 'Uputili smo predstavke o tome nadležnim ministarstvima i saborskim odborima, ali odgovora nema. Izgleda da je samo nama stalo do zaštite potrošača, iako sve ovo radimo na volonterskoj osnovi', zaključuje Knežević.
'Trgovci su sami izmislili famozno pravilo prema kojemu se neispravni kupljeni artikal ili uređaj mora vratiti u roku od osam dana, a nakon toga ga kupac mora u jamstvenom roku poslati na popravak u ovlašteni servis. To nije točno, trgovci su dužni takav proizvod zamijeniti ili poslati na popravak u roku od pola godine nakon kupnje, a tek nakon toga to je obveza kupca', kažu u "Zadarskom potrošaču".
Vezane vijesti
-
Na Smiljevcu je odigrano prvo kolo ovogodišnje Sveučilišne malonogometne lige
-
Za vikend DVD Pakoštane putovalo je u Austriju po svoje "novo" vatrogasno navalno vozilo, Mercedes 1227.
-
Udruga “Dani Krešimira Ćosića” početkom lipnja organizira trodnevnu manifestaciju u spomen na zadarsku košarkašku legendu Krešimira Ćosića
-
Hrvatski maslinari mogu biti zadovoljni startom na najvećem svjetskom ocjenjivanju kvalitete maslinovih ulja ulja (New York International Olive Oil Competition – NYIOOC 2024) u New Yorku.
Izdvojeno
-
Rok za dostavu uzoraka je 24. ožujka 2025. godine. Uz maslinare iz svih sedam jadranskih županije Hrvatske, očekujemo sudjelovanje maslinara i iz susjednih zemalja Slovenije, BiH i Crne Gore, kaže Benito Pucar. Kako i gdje dostaviti uzorke?
-
Nalazimo se u razdoblju u kojem će izdvajanja za obranu doseći razine kakve nismo vidjeli od Hladnog rata, a Hrvatska će to pratiti, kazao je u utorak premijer Andrej Plenković
-
Ove godine, za razliku od prošlogodišnjeg oduševljenja pobjedničkom pjesmom "Rim tig tagi dim'' Marka Purišića poznatijeg kao Baby Lasagna na Dori, nova pobjednička pjesma "Poison cake" Marka Bošnjaka nije naišla na istu vrstu podrške
-
Iz Vatikana su stigle najnovije informacije o stanju pape Franje koji je 19 dana u bolnici
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.