Događaji

Obrazovanje

Darovitu djecu treba prepoznati i omogućiti im razvoj

Darovitu djecu treba prepoznati i omogućiti im razvoj

Kako prepoznati darovito dijete?

Ona vrlo brzo mentalno sazrijevaju, kreativno su drukčija, imaju snažnu unutarnju motivaciju. Primjerice, čitaju mnogo više od vršnjaka. Zanima ih mnogo toga, ali ne moraju biti odlični učenici, jer se kod njih može javiti tzv. 'fenomen podbacivanja' - kada im je školski program dosadan i demotivirajući. Neka istraživanja pokazala su kako među školskom djecom ima čak 10 posto darovitih. Ne razvijamo li njihove sposobnosti, ona će biti izgubljena u prosječnosti grupe, pa njihovo neprepoznavanje predstavlja veliki gubitak za društvo u cjelini.

U sklopu obilježavanja 4. Tjedna psihologije, u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar danas je održana radionica za učenike osnovne škole koji su uključeni u grupni rad stručnog suradnika psihologa s potencijalno darovitim učenicima. Riječ je o programu koji se provodi u osnovnim školama tijekom školske godine jednom mjesečno.

Radionica koju je vodila Elvira Vučković, stručna suradnica psiholog, okupila je darovite djevojčice i dječake iz osnovnih škola 'Petar Zoranić' (Nin), 'Juraj Baraković' (Ražanac), te osnovne škole Privlaka.

Prije radionice, Nada Radman, voditeljica Matične službe GKZD, provela je učenike knjižnicom i predstavila odjele i brojne mogućnosti koje knjižnica nudi.

Cilj radionice je upoznavanje i zajednički rad učenika škola u kojima Vučković radi. Kako nam je pojasnila, njezin rad uključuje pedagoške radionice, kojima je cilj razvoj socijalnih vještina, rad na motivaciji, zatim kreativne radionice, s ciljem razvoja konvergentnog i divergentnog mišljenja, te vježbe koncentracije, pamćenja, percepcije.

Darovite učenike u OŠ 'Petar Zoranić' identificira se još od 1993. godine, dok je grupni rad započeo 1999. U OŠ 'Juraj Baraković' Ražanac i OŠ Privlaka program se provodi od 2007. godine.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.