Događaji

Novitet u školskom programu

"Trening životnih vještina" za učenike šestih i sedmih razreda

"Trening životnih vještina" imaju učenici šestih i sedmih razreda svih 36 osnovnih škola Zadarske županije, za sada na satovima razredne zajednice

Zadarski osnovnoškolci u svojem obrazovnom programu imaju sasvim posebne satove - u nastavu im je uveden „trening životnih vještina". Program je na mala vrata u škole ušao prošle školske godine, no pokazao je takve rezultate da se ove godine provodi u svim osnovnim školama Zadarske županije, piše slobodnadalmacija.hr

Štoviše, u pripremi je prijedlog Ministarstvu znanosti i obrazovanja da se satovi nazvani "trening životnih vještina" inkorporiraju u redovnu nastavu u svim hrvatskim školama.- Rezultati su izvanredni i to nas je motiviralo da predložimo Ministarstvu da ovi satovi uđu u redovan školski program. "Trening životnih vještina" imaju učenici šestih i sedmih razreda svih 36 osnovnih škola Zadarske županije, za sada na satovima razredne zajednice.

To smo uspjeli pokrenuti zahvaljujući tzv. ugovoru o partnerskoj suradnji u financiranju programa koji su na tri godine potpisali Grad Zadar i Zadarska županija, a koordinator projekta je zadarski Zavod za javno zdravstvo. Njihovi stručnjaci iz Službe za prevenciju i mentalno zdravlje educirali su djelatnike po školama i program je krenuo u učionicama. Željeli smo jedan kvalitetan program, održiv na duge staze - kaže ravnatelj Psihijatrijske bolnice na Ugljanu dr. Mladen Mavar, jedan od inicijatora ovog programa i član Tima za zdravlje Zadarske županije.

Umjesto dosadašnjih "raštrkanih" i povremenih predavanja o prevenciji nasilja, konzumacija droga i drugih oblika devijantnog ponašanja, koji su se po školama provodili ovisno o angažmanu i osviještenosti pojedinih ravnatelja, sada sve osnovne škole u Zadarskoj županiji imaju sveobuhvatan kontinuirani program, a psiholozi i razrednici koji rade s djecom u učionicama kažu da učenici ove satove - jedva čekaju. - Svaki put odredimo temu. Za svaku temu osmišljena je radionica. Teme su anksioznost, strahovi, agresivnost, socijalne vještine, komunikacija, nasilje, asertivnost, donošenje odluka...

Ne možete zamisliti koliko "upijaju" ono što radimo, jer očigledno su to teme koje im u glavi stvaraju ogromnu zbrku, ne znaju izići nakraj sa svojim osjećajima i to im donosi frustracije i probleme, a nažalost većina djece u dobi od 12, 13 i 14 godina ni s kim o tome ne razgovara.

Rezultat ne može biti dobar, vodi u neprihvatljiva ponašanja, agresiju, drogu, razne ovisnosti. Mi djecu razgovorom jačamo, osnažujemo, oni čvrsto nauče kako reći "ne", nemaju dvojbi, nisu prestrašena... - objašnjava "Trening životnih vještina" Melita Knežević, psihologinja u zadarskoj Osnovnoj školi Šimuna Kožičića Benje. Svi na "treningu" imaju knjižice - i psiholozi i učenici. Sve zapisuju. Pitaju o ruganju, o omalovažavanju, uče kako zadovoljiti svoje potrebe i pri tome uvažavati potrebe drugih, kako rješavati nesporazume...

- Oni imaju toliko pitanja... Tište ih odnosi s roditeljima, osjećaju da ih se ne razumije i da im se ne vjeruje, imaju brojne tjeskobe. Kada razgovaramo s njima o tome kako će reagirati kada kod sebe prepoznaju tjeskobu ili agresiju, to su sasvim nova djeca. Oni se tada više ne boje tjeskobe i stoga tjeskoba neće prijeći u strah, a agresija neće prijeći u nasilje. To su socijalne vještine koje se daju naučiti i mi to radimo - kaže psihologinja Knežević. - Na kraju dođu do toga da mijenjaju sliku o sebi, nisu nesigurni, prestrašeni ili skloni "samopomoći" u vidu cigareta ili alkohola, već, prepoznajući svoje osjećaje, znaju kako se postaviti.

Zadovoljniji su. Njihova zainteresiranost za radionice najbolji je dokaz koliko im je potrebno ovo što smo nazvali "Trening životnih vještina" - kažu dr. Marija Pupić-Bakrač i Margareta Mesić iz zadarske Službe za prevenciju, koje su, s kolegama, educirale razrednike i djelatnike stručnih službi svih osnovnih škola za provođenje "Treninga životnih vještina".

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.