Istraživanje u 10 gradova
Varaždin najskuplji, Slavonski Brod najpovoljniji
Najskuplji hrvatski grad je Varaždin u kojem prosječna hrvatska obitelj za osnovne životne potrebe mora izdvojiti 4.429,40 kuna, slijedi Zagreb s 3.750,75 kuna, dok je najjeftiniji Slavonski Brod u kojem prosječna mjesečna košarica stoji 3.064,01 kuna, pokazuje istraživanje agencije Stratego.
Kod živežnih namirnica Osječani prolaze najjeftinije, za 27 artikala osnovnih namirnica izdvojit će 1.536,97 kuna, dok će iste namirnice Zadrani platiti 1.916,59 kuna. Voće je također najjeftinije u Osijeku, a najskuplje u Varaždinu, dok je povrće najskuplje u Zadru, a najjeftinije u Osijeku.
Šest osnovnih higijenskih artikala za tročlanu obitelj na mjesečnoj bazi najskuplja je u Dubrovniku, gdje građani za pastu za zube, šampon za kosu, toaletni papir, sapun, deterdžent te univerzalno sredstvo za čišćenje kupaonice plaćaju 365,32 kune, dok je Osječanima ista ta higijenska košarica oko 100 kuna jeftinija.
Na tržnicu se najviše isplati ići u Slavonskom Brodu, gdje prosječna obitelj s jednim malim djetetom mjesečno izdvoji 246 kuna. Istu količinu namirnica Dubrovčani plaćaju mnogo više - 445 kuna. Radi pravedne usporedbe, u ukupnu analizu troškova uvrštene su samo namirnice koje su pronađene u svim gradovima - luk, svježi kupus, krumpir, banane, jabuke, kruške, naranče i limun.
U troškove režija uračunate su naknade koje variraju po gradovima - komunalna naknada i naknada za odvoz smeća za stan od 50 m2 te prosječna potrošnja vode za tri osobe. Naravno, troškovi telefona i struje nisu uspoređivani jer su jednaki u svim gradovima. Također, nisu uspoređivani ni troškovi grijanja jer su građanima na raspolaganju različiti energenti, npr. u Dubrovniku nema prirodnog plina, ali su i klimatski uvjeti povoljniji. Zagreb je po režijama najskuplji grad i tu mjesečna naknada za odvoz smeća za stan od 50m2 iznosi 54 kune, dvostruko više nego u Puli ili Rijeci.
Troškovi prijevoza u Varaždinu dosežu 1.470 kuna, budući da jedna mjesečna radnička karta košta 585 kuna, a u Dubrovniku 200. U istraživanje je uračunato da promatrana obitelj mjesečno koristi dva radnička i jedan učenički pokaz, što u Dubrovniku, prijevozno najjeftinijem gradu, stoji ukupno 480 kuna.
Kultura i zabavni dio košarice najjeftiniji je u Splitu, gdje se ulaznice za kino i kazalište mogu kupiti za 20 kuna, što je, ako pretpostavimo da u košaricu ulaze dva kinofilma i jedna kazališna predstava, ukupno 180 kuna. Za kulturu i razonodu ovog tipa Zagrepčani i Zadrani izdvojit će tristo kuna.
Tri trgovačka lanca prisutna u svih deset gradova obuhvaćenih istraživanjem imaju poprilično ujednačene cijene, barem ako je suditi po pet uobičajenih artikala.
Istraživanje je provedeno u deset hrvatskih gradova - Zagrebu, Rijeci, Osijeku, Puli, Splitu, Dubrovniku, Slavonskom Brodu, Vukovaru, Zadru i Varaždinu. Uspoređeni su troškovi koje tipična hrvatska obitelj, koja se sastoji od tri člana, u kojoj roditelji rade, a dijete ide u osnovnu školu, mora mjesečno pokriti.
Vezane vijesti
-
Pandemija koronavirusa posebno je negativno utjecala na mlade zbog čega će sljedeća godina biti posvećena problemima s kojima se suočavaju, od uskraćivanja obrazovanja do porasta problema s mentalnim zdravljem, upozorili su europarlamentarci u raspravi o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih.
-
Rezultati prve provedene nacionalne studije o dostupnosti socijalnih usluga pokazuju da pripadnici različitih ranjivih skupina u Hrvatskoj nemaju jednake šanse dobiti kvalitetne socijalne usluge, a dodatno su nejednakosti produbljene na regionalnoj i lokalnoj razini.
-
Objavljeni su podaci istraživanja o navikama konzumiranja alkohola u državama članicama Europske unije.
-
Samo 8 posto roditelja iz novije generacije iseljenika djecu je upisalo u program hrvatske nastave u Njemačkoj, a više od 27 posto ih želi uzeti njemačko državljanstvo, piše u subotu Večernji list.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.