Nisu ozbiljno ni razmotrili
Vlada ignorira ideju pontonskog mosta za Pelješac
Američko-hrvatski investitori ovog tjedna predložili su spajanje kopna i Pelješca po uzoru na most Rossellini u Seattleu
Prijedlog izgradnje pontonskog mosta između kopna i poluotoka Pelješca, kojim bi se za samo 36 milijuna eura riješio problem povezanosti dubrovačkog područja s ostatkom Hrvatske, u Ministarstvu prometa nisu ozbiljno ni razmotrili.
Dapače, ideju američke tvrtke 'The Adriatic Group' i hrvatskog arhitektonskog studija 'Lotus Architecti' neslužbeno su proglasili neozbiljnom, i to zato što je najprije prezentirana u medijima. Na zamolbu tportala, ministar Siniša Hajdaš Dončić odbio je izjasniti se o ovom projektu.
'Prije nešto više od tjedan dana primili smo njihovu zamolbu za sastanak, ova ideja je samo jedna od brojnih koji dolaze na našu adresu. Ne sviđa nam se komuniciranje preko medija, a izgradnja pontonskog mosta ionako nije u planu', neslužbeno nam je poručeno iz Dončićevog ministarstva. Službeno, preko Odjela za odnose s javnošću, rečeno nam je da će ministar 'najvjerojatnije primiti inicijatore i s njima razgovarati, jednako kao što razgovara i s brojnim drugim potencijalnim ulagačima'.
Američko-hrvatski investitori ovog tjedna predložili su spajanje kopna i
Pelješca po uzoru na most Rossellini u Seattleu: radilo bi se o
jednostavnoj konstrukciji duljine 2,4 kilometra, koja bi se sastojala od
90 pontona dimenzija 25 puta 10 metara. Uzdignti završeci mosta i
njegov pokretni dio omogućili bi nesmetano odvijanje pomorskog prometa
prema Neumu, a po njihovim tvrdnjama, sve bi moglo biti izgrađeno u roku
od devet mjeseci - dakle, prije ulaska Hrvatske u Europsku uniju i
postroženja režima na granici u Neumu.
Cijena projekta kretala bi se oko 36 milijuna eura, ukoliko bi se koristila već izgrađena infrastruktura Pelješkog mosta. Most bi imao garanciju od najmanje 30 godina, a investitori računaju da bi se uz naplatu mostarine u iznosu od tri eura po vozilu ulaganje isplatilo u roku od 10 do 15 godina. Most s dvije prometne trake, na kojemu bi brzina kretanja bila ograničena na 50 kilometara na sat, bio bi drugi nadulji pontonski most na svijetu, odmah nakon onoga u Seattleu, a gotovo sve komponente mogle bi biti izgrađene u Hrvatskoj.
Njegova cijena bila bi praktički jednaka ulaganjima koja se planiraju za izgradnju cestovnog koridora iza Neuma (14,7 milijuna eura) te pojačanje trajektne linije Ploče - Trpanj i uređenje novih prometnica (27,5 milijuna eura), no njime bi bilo moguće odvijanje kompletnog prometa - za razliku od ograđene prometnice u zaleđu Neuma, kojom bi prolazili jedino osobni automobili.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić potpuno
je na liniji svoga HDZ-a, koji je ovog tjedna predložio usvajanje
saborske rezolucije o potrebi gradnje Pelješkog mosta 'kako bi se
uspostavila ustavnopravna jednakost svih građana Republike Hrvatske'.
Ideju izgradnje pontonskog mosta Dobroslavić načelno ne odbacuje, no
vjeruje da se radi o 'zamagljivanju pravog problema'.
'Strah me je ideja koje dolaze naknadno, bojim se da bi - ako bi se
počelo ozbiljno razmišljati o pontonskom mostu - nastali problemi oko
ispitivanja morskog dna i struja, pa nesuglasice s Bosnom i
Hercegovinom, pa tehnički nedostaci... Sve skupa, išlo bi po onoj 'Kad
ne želiš riješiti problem, osnuj komisiju', smatra dubrovački župan.
'Jedino pravo rješenje je čvrsti most koji spaja dva razdvojena dijela
zemlje. Problem naše izoliranosti mora se riješiti, imamo pravo biti dio
Hrvatske i država je to dužna napraviti. Dvije milijarde kuna nije
velika cijena za to, onima koji ne shvaćaju - ne treba pridavati
pažnju', kazao nam je Dobroslavić.
Šef Katedre za mostove na splitskom Građevinskom fakultetu Jure Radnić,
koji je godinama upozoravao na megalomaniju IGH-ovog projekta mosta za
Pelješac, podsjeća da je upravo on prije više od šest godina predložio
rješenje slično ovome američkih i hrvatskih investitora. Zamislio je,
naime, kombinaciju klasičnog i pontonskog mosta, koja bi bila dramatično
jeftinija od verzije koju je zagovarao IGH. 'Klasični' dio mosta
nalazio bi se bliže kopnu i omogućio slobodan prolaz brodova prema
Neumnu, dok bi ostatak Malostonskog kanala bio premošten pontonima.
'Ovakvo, potpuno pontonsko rješenje vjerojatno ne bi bilo po volji Bosni i Hercegovini', smatra Radnić. Po njemu, ideje koje nastoji realizirati Vlada, prije svega gradnja koridora u neumskom zaleđu preko kojih svejedno ne bi bio moguć transport robe, graniče s ludošću. 'Glavni cilj Hrvatske morao bi biti prolazak punog profila autoceste kroz Neum, a nakon toga ona bi mogla skrenuti prema Hercegovini i Popovu polju. Treba nam trajno rješenje, a ovo aktualno to definitivno nije. Za sve projekte koji se rade fazno ili polovično na koncu se plaća višestruko veća cijena', upozorava Radnić.
Vezane vijesti
-
Nacionalnim planom razvoja zdravstva za razdoblje od 2021. do 2027. godine, koji je Vlada usvojila u četvrtak, želi se osigurati ravnomjerna zemljopisna raspodjela i dostupnost zdravstvene zaštite, unaprjeđenje sustava i zdravstvenih ishoda kao ključnog nacionalnog prioriteta.
-
U povodu Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Josip Aladrović istaknuo je u četvrtak odlučnost Vlade u zaštiti žrtava rodnog i obiteljskog nasilja.
-
Predsjednik Republike Zoran Milanović pozvao je u nedjelju da se zbog razornih potresa koji su pogodili petrinjsko područje proglasi katastrofa te da se odrede vertikale odgovornosti.
-
Potpredsjednik Vlade Boris Milošević ustvrdio je u nedjelju da postoji balans između propisanih epidemioloških mjera i zaštite zdravlja, a poručio je i kako nije za uvođenje policijskog sata i propusnica, no ako struka procijeni da je to potrebno Stožer bi to trebao razmotriti.
Izdvojeno
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Vodoinstalacija d.o.o. u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. godine u vremenu od 8 do 13 sati biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u mjestu Bibinje, istočno od Mirkova.
-
Odlukom općinskog načelnika, Općina Preko i ove će godine umirovljenicima i korisnicima prava u sustavu socijalne skrbi dodijeliti božićnice.
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.