Događaji

Utvrđeno:

Za nesreću u Rudinama kriv retardant

Za nesreću u Rudinama kriv retardant

Za željezničku nesreću u Rudinama kriv je retardant koji je onemogućio kočenje vlaka

Iskazima vještaka danas je na splitskom Županijskom sudu nastavljeno suđenje za željezničku nesreću u Rudinama, u blizini Kaštela, u kojoj je poginulo šest osoba.

 

Vještaci centra Ivan Vučetić u iskazima su potvrdili nalaze iz elaborata po kojima je utvrđeno da je vlak bio ispravan i da su svi kočnički sustavi radili.

Potvrdili su i testove koji su pokazali da se lokomotiva na dijelu koji je bio tretiran tzv. retardantom, nije mogla zaustaviti.

"Jedino što su utvrdili na pruzi, prije mjesta izlijetanja je bilo to što su našli retardant, odnosno sloj bijele tvari za koje se kasnije utvrdilo da je retardant, dok nikakvih oštećenja pruge nije bilo. O tehničkoj ispravnosti tog dijela pruge govori prolazak nekoliko stotina ili tisuća vlakova koji prometuju tom prugu, a bez nesreća. Dodao bih jedan detalj, mi kad smo došli na mjesto događaja, nismo znali da je uzrok nesreće retardant, mi smo obilazili tračnice i prugu baš da vidimo postoje li neka oštećenja koja bi možda bila uzrok izlijetanja vlaka", rekli su vještaci.

Vlak je iskliznuo nakon blokade kočnica, što se događa kada je podloga skliska i nema trenja na pruzi, rekao je vještak Barišić Jaman.

"Uzrok predmetne željezničke nesreće je nailazak nagibnog vlaka u zavoju radijusa 255 metara u Rudinama, dok je brzina vlaka na ulasku u taj zavoj, prema našim izračunima, iznosila oko 133 kilometara na sat. Dakle to je neposredan uzrok željezničke nesreće. Ovo je isključivi uzrok željezničke nesreće", naglasio je Jaman.

I u prvom stručnom nalazu vještaci su to i potvrdili, no braniteljski tim to je oštro opovrgavao te je inzistirao na tehničkoj neispravnosti vlaka, ali i eventualnoj ljudskoj pogrešci.

"Jeste li analizirali ove druge uzroke, je li moguće da uzrok bude neispravnost vlaka, pruge i ponašanje strojovođe", bilo je pitanje, a vještak Jaman je odgovorio:

"Faktore koji su sada navedeni smo analizirali i nisu od utjecaja na uzrok predmetne željezničke nesreće".Zato ih je zanimalo zašto se vještaci prilikom istrage nisu koristili podacima sa servisnog računala.

"U svakom slučaju bilo bi korisno znati što je u tom servisnom računalu zabilježeno, iako po ovom digitalnom zapisu koji smo imali, nismo utvrdili da postoje bilo kakvi kvarovi na nagibnoj tehnici, odnosno na vlaku jer se iz zapisa vide promjene brzine što ukazuje da su radile i končnice i protuklizna zaštita", rekao je vještak Peruško Stanislav.

Vještak Barišić Jaman odgovorio je na upit obrane je li što mijenjano na vlaku nakon nesreće, te u kakvom je stanju bila osovina vlaka, koja je, pokazala su brojna vještačenja, najveći problem nagibnih vlakova.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.