Događaji

Zdravstveni odgoj

Petaši će učiti o masturbaciji, sedmaši o gay populaciji

Petaši će učiti o masturbaciji, sedmaši o gay populaciji

Učenici prvih razreda osnovne škole trebat će znati imenovati namirnice iz piramide zdrave prehrane za njihovu dob, naučiti pravilno pripremati, servirati i konzumirati jela u skladu s bontonom, pokazati kako zaustaviti krvarenje iz nosa, opisati pravilnu uporabu sanitarnog čvora i nabrojiti neželjene posljedice nepravilne uporabe WC-a kao i pokazati pravilno pranje zuba, piše Slobodna Dalmacija .

U trećem razredu već će navoditi primjere kako se razvija ljudsko tijelo, iskazati što je prihvatljiv, a što neprihvatljiv tjelesni dodir te prepoznati promjene uloga rođenjem djeteta u obitelji.

Razlika između spola i roda
Opisati razliku između spola i roda te s tim povezane stereotipe bit će zadaća učenika četvrtog razreda osnovne škole. U petom će naučiti postupke primjene higijenskih uložaka i tampona, kao i objasniti masturbaciju kao sastavni dio ljudske spolnosti te učiti o pogrešnosti nekad raširenih vjerovanja o njezinoj štetnosti.

U šestom razredu raspravljat će o načinu na koji pornografija prikazuje ljudsku seksualnost. Već u sedmom razredu moći će raspravljati o homoseksualnosti, odnosno pojmu seksualnih manjina i njihovu položaju tijekom povijesti, dok diskriminacija žena kroz povijest dolazi na red tek u prvom razredu srednje škole.

Zdravi razvoj djece
To su samo neki od dodatnih sadržaja zdravstvenog odgoja o kojima će se od ove jeseni educirati učenici od prvog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole, a koji se mogu iščitati iz kurikuluma zdravstvenog odgoja upravo objavljenog na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Zdravstveni odgoj, a s njim i seksualna edukacija, već je dosad izazvao puno kontroverzija, no ministar Željko Jovanović ustrajao je u tome da sadržaji koji će pomoći zdravijem razvoju djece, sprečavanju nasilničkog ponašanja, rodnoj i spolnoj ravnopravnosti te razvoju znanja i vještina korisnih u cjeloživotnoj primjeni što prije uđu u škole.

- Intencija programa je da se promijene pristup i način poučavanja postojećih sadržaja na taj način da učenici stječu vještine i primijenjena znanja, a ne samo bubaju puke činjenice. Što se tiče dodatnih i za neke mogućih kontroverznih sadržaja, ponovit ću da je zdravstveni odgoj koncipiran na način da nudi samo znanstveno utemeljene informacije i ni na koji način ne sugerira vrijednosna svjetonazorska ili ideološka uvjerenja - decidiran je Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, pod čijom je paskom radila stručna skupina za izradu novog programa ZO-a.

‘Nema razloga za strah'
Dok su mnogi nastavnici i ravnatelji ostali zatečeni ulaskom toga programa u škole već u ovoj školskoj godini, i to bez prethodnih najava, Filipović napominje kako razloga za bojazan nema.

Podsjetimo, dio sadržaja integrirat će se kroz već postojeće predmete poput biologije, prirode i društva, tjelesne i zdravstvene kulture i psihologije, a dodatni sadržaji predavat će se unutar sata razredne zajednice, i to godišnje deset sati za učenike prvih razreda osnovne škole, 11 sati za učenike drugog i trećeg razreda osnovne škole, 12 sati za učenike od četvrtog osnovne do trećeg srednje te četiri sata godišnje za učenike četvrtih razreda srednje škole.

Nije sve obaveza
- Nigdje imperativno ne stoji da program treba uvesti odmah početkom listopada. Svaka škola sama može odrediti kada će tijekom nastavne godine održati te dodatne sate, a unutar postojećih programa odrađivat će se prema planu i programu za taj predmet - pojašnjava Flipović.

Dodaje i kako će Agencija u listopadu početi sa stručnim skupovima za voditelje županijskih stručnih vijeća iz redova učitelja razredne nastave, biologije, tjelesne i zdravstvene kulture te stručne suradnike pedagoge, a koji će potom educirati ostale nastavnike. Do 20. listopada na mrežnim stranicama Agencija će objaviti nekoliko nastavnih jedinica za svaki razred koje će biti metodički razrađene. Podsjetimo i da će se program provoditi dvije godine eksperimentalno, a ishode učenja vrednovat će same škole te Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

Što se tiče preporuke radne skupine i njezine članice dr. Sanje Musić-Milanović kako bi djeca nižih razreda trebala prvi sat imati zdravstveni odgoj na kojemu će doručkovati, prati zube i ostalo, Filipović naglašava:

- To nije obveza, nego dobra preporuka za one škole koje za to imaju mogućnosti.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.