Događaji

34 milijuna eura

HŽ-ova sramota: od osam nagibnih vlakova vozi samo jedan!

HŽ-ova sramota: od osam nagibnih vlakova vozi samo jedan!

Od osam nagibnih vlakova koje je HŽ 2003. godine kupio za 34 milijuna eura, danas vozi samo jedan no i on se ne može nazvati nagibnim jer mu je isključena nagibna tehnika pa vozi kao običan vlak i to na relaciji Zagreb-Split

Sadašnje stanje flote nagibnih vlakova, kupljenih izravnom pogodbom od njemačkog proizvođača 'Bombardier Transportation', i bez studije opravdanosti, tužna je slika stanja domaćeg željezničkog prometa, piše Slobodna Dalmacija.

Od popravka karamboliranog vlaka iz nesreće u Rudinama, u HŽ-u su odustali. Upitan je i popravak vlaka koji je 2006. kod Knina naletio na kamion. Pet preostalih vlakova koji nisu imali nesreće već mjesecima ne prometuju zbog potrošenosti kotača i potrebnog kontrolnog pregleda koji e radi svakih pet godina.

U HŽ-u kažu kako planiraju popravak vlakova, no kada, ne mogu reći. 'Jedini sada ispravan vlak s ugrađenom nagibnom tehnikom vozi na relaciji Zagreb-Split. HŽ Putnički prijevoz planira ulaganje novca u popravak šest nagibnih vlakova, osim vlaka iz nesreće u Rudinama čiji je popravak neisplativ.

Riječ je o značajnim financijskim sredstvima', kažu u HŽ-u i dodaju kako su ii rokovi isporuke dijelova i do šest mjeseci. Do svibnja slijedeće godine planiraju osposobiti četiri nagibna vlaka.Glavni cilj kupnje osam nagibnih vlakova bio je da se njihovom kupnjom te nikada obavljenom modernizacijom infrastrukture na Ličkoj pruzi, putovanje od Zagreba do Splita skrati na četiri sata.

Ugovor o kupnji potpisao je tadašnji predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić. Ti su vlakovi bili i zadnje serije proizvodnje koja je kasnije ugašena pa sada postoji problem nabave rezervnih dijelova za njih.

Aktualni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić najavljuje kupnju 40 novih vlakova no ne postavlja pitanje odgovornih u HŽ-u za bačenih 34 milijuna eura za nagibne vlakove koji ne voze. Uz to, HŽ je definitivno odustao od nagibne tehnike jer u planiranoj nabavi vlakova za regionalni i prigradski promet, niti jedan vlak neće biti s nagibnom tehnikom.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.