Događaji

120 000 poziva

Hrabri telefon: Djeca najčešće zovu zbog zlostavljanja i zanemarivanja

Hrabri telefon: Djeca najčešće zovu zbog zlostavljanja i zanemarivanja

Hrabri telefon nedavno je obilježio 15. godišnjicu postojanja. Koliko je on važan za djecu, ali i roditelje dovoljno govori podatak da je do sada primio više od 120 tisuća poziva.

S kojim se problemima djeca najčešće javljaju, a što zanima roditelje donosi Andrej Štrkalj.

Jedini besplatan savjetodavni telefon mjesečno zazvoni oko tisuću puta. Zovu ih djeca svih dobi, a sa svojim problemima najčešće se javljaju mladi od 12 do 15 godina i to nešto više djevojčice. Svaki je drugi poziv nažalost poziv u pomoć zbog sustavnog zanemarivanja ili zlostavljanja.

" I to najčešće radi emocionalnog zlostavljanja, onda fizičkog. U zadnje vrijeme porastao je broj poziva vezan uz bulling i cyberbulling. To pripisujemo tome da je svijest među klincima, ali i roditeljima porasla da zapravo postoji to nasilje na školskim hodnicima i da to više nije normalan dio djetetovog odrastanja", istaknula je programska koordinatorica Hrabrog telefona, Sandra Tolić. Ona kaže kako je njima svaki problem jednako važan, radilo se o usamljenosti ili pak lošoj ocjeni. Nedavno ih je tako nazvala 15-godišnja djevojčica koja je bila sva u strahu zbog jedinica u školi. Nakon što su je ohrabrili da o tome porazgovara s mamom te joj dali savjet ubrzo ih je opet nazvala.

"Sva sretna i rekla je kako je razgovarala s mamom i da se mama nije jako naljutila na nju i da mama isto nije znala da je njoj teško reći kada dobije lošu ocjenu tako je to baš jedan od lijepih primjera gdje je dijete od nas dobilo podršku. Često roditelji ne znaju da djecu muče neke stvari, a djeca se boje reći roditeljima", kaže Tolić.

Zanimljivo, često ih zovu i sami roditelji, premda se priroda njihovih poziva promijenila.

"Znači roditelji su prije isto kao i djeca najčešće zvali zbog zlostavljanja i zanemarivanja, međutim u zadnjih godinu dana dogodilo se to da su roditelji zapravo počeli sve više zvati radi nekih savjeta vezanih uz odgoj, kako poboljšati komunikaciju s djecom, kako komunicirati s njima tijekom razvoda i općenito nekih psihosocijalnih karaktristika djece", istaknula je Tolić.

Nažalost, budući da im je na raspolaganju samo jedna linija, od četiri poziva odgovore samo na jedan. Kako bi bi dobili još jednu liniju krajem studenog prošle godine pokrenuli su kampanju ‘Svaki propušteni poziv je propuštena prilika' koja traje sve do kraja ožujka.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.