Kako izvještavaju njemački mediji...
Kočnice su neispravne u nagibnim vlakovima HŽ-a!
Broj prigovora zbog nepouzdanih vlakova znatno se povećao u zadnjih nekoliko godina
Zbog problema s nagibnom tehnikom i osovinama na 200 vlakova „Regio swinger VT-612", od kojih su 192 vlaka 2003. godine isporučena „Njemačkim željeznica", a godinu poslije 8 njih „Hrvatskim željeznicama"; „Deutsche Bahn" („Njemačke željeznice") podigao je sudsku tužbu protiv proizvođača vlakova "Bombardier transportation", piše slobodnadalmacija
Kako izvještavaju njemački mediji, među njima i "Frankfurter Rundschau", u tijeku su dva predmetna postupka, jedan pred okružnim sudom u Berlinu, a drugi pred okružnim sudom u Münchenu. „Njemačke željeznice" traže od „Bombardiera" čak 160 milijuna eura za naknadu štete. Vlakovi „Regio swinger" voze najvećim dijelom u južnoj Njemačkoj.
Kod vlakova su se, piše "Frankfurter Rundschau", kontinuirano pojavljivali problemi s nagibnom tehnikom i osovinama. Kako pregovori s „Bombardierom" nisu tekli uspješno, „Njemačke željeznice" bile su prisiljene podnijeti tužbu.
Također, prema njemačkom dnevniku, kod spomenutih nagibnih vlakova koji se koriste u regionalnom i prigradskom prometu ponavljaju se problemi, među ostalim, i s kočnicama. Savezna uprava za željeznice naredila je da se najveća dopuštena brzina privremeno smanji i da se vlakovi češće servisiraju. U ovome slučaju „Njemačke željeznice" još prikupljaju dokaze za pripremu tužbe kod pokrajinskog suda u Münchenu.
Njemačke novine također javljaju kako „Deutsche Bahn" stalno isključuje nepouzdane nagibne vlakove. Zbog čestih kvarova, kod gotovo svih vlakova intervali servisiranja značajno su skraćeni. Do danas je i berlinska prigradska željeznica imala puno problema. „Deutsche Bahn" i proizvođač vlakova međusobno se okrivljuju za probleme prigradskih vlakova u Berlinu. Dok DB predbacuje „Bombardieru" da je isporučio loše vlakove, proizvođač, s druge strane, smatra DB odgovornim za kvarove zbog lošeg održavanja prigradskih vlakova. U njemačkim industrijskim krugovima, procjenjuju tamošnji mediji, računaju na mogućnost da bi se ove dvije tvrtke možda mogle na kraju sporazumjeti nagodbom.
Broj prigovora zbog nepouzdanih vlakova znatno se povećao u zadnjih nekoliko godina. Njemačka Savezna uprava za željeznice predbacuje „Bombardieru" da, nasuprot prijašnjoj praksi, prebrzo stavlja vlakove u serijsku proizvodnju. Stoga se oni praktički testiraju na putnicima tijekom prometovanja prema voznom redu. Kao posljedica, vlakovi se kvare, a putnici su izloženi kašnjenjima. Srećom, bez kobnih posljedica za putnike kao u hrvatskom slučaju. Dok u Njemačkoj mediji javljaju o višemilijunskim tužbama zbog neispravnih nagibnih vlakova, iz HŽ-a su nam kratko poručili kako „nemaju spoznaja o navedenoj tužbi".
HŽ, tvrtka koja je u državnom vlasništvu, nema spoznaje o tome, a imaju identične probleme s nagibnom tehnikom, kočnicama i osovinama na istim vlakovima koji zbog kvarova i neispravnosti nisu u upotrebi, a nadležno ministarstvo prometa ograničilo im je brzinu. Dok se DB bori za dobrobit svoje kompanije i traži naknadu štete od proizvođača za 160 milijuna eura, od 8 hrvatskih nagibnih vlakova, danas povremeno vozi jedan, koji uz ograničenu brzinu prometuje uz isključenu nagibnu tehniku pa ga se više ne može ni nazvati „nagibnim vlakom". Treba napomenuti i to da su nagibni vlakovi „Regio Swinger" građeni za visoke standarde modernih pruga, te nisu prilagođeni hrvatskima, jer neke, kao pruga Zagreb-Split, za pojedine dionice nemaju čak ni uporabnu dozvolu.
SD/eZd
Vezane vijesti
-
-
-
Nabavka vlakova i osuvremenjivanje kanala prodaje unaprijedit će cjelokupnu uslugu HŽ Putničkog prijevoza na zadovoljstvo korisnika
-
Izdvojeno
-
U subotu i nedjelju, 18. i 19. siječnja 2025. godine, u prostoru Arsenala u Zadru, u organizaciji Udruženja obrtnika Zadar održava se 15. Festival vjenčanja!
-
Rak vrata maternice je bolest od koje godišnje u Hrvatskoj oboli oko 300 žena, a 120 ih izgubi život, zbog čega se u Hrvatskoj 25. siječnja obilježava Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice, poznatiji kao Dan mimoza, dok Europski tjedan prevencije traje od 20. do 26. siječnja.
-
Pretežno sunčano bit će na srednjem Jadranu i u unutrašnjosti Dalmacije, a potkraj dana rast naoblake, osobito na otocima.
-
Kurzel je dovoljno vješt redatelj koji zna istaknuti bitne segmente priče stoga i sam film obiluje s prizorima kakvi se teško zaboravljaju.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.