Događaji

Terminal na Plesu

Koncesionar ZLZ: Vlada ne preuzima obveze prema bankama

Koncesionar ZLZ: Vlada ne preuzima obveze prema bankama

Izgradnja novog terminala na zagrebačkom Plesu trebala bi krenuti u rujnu i završiti 2016. godinu. Financijska konstrukcija 'teška' 236 milijuna eura je pred zatvaranjem, najavili su predstavnici koncesionara na predstavljanju u resornom Ministarstvu. S ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture, Sinišom Hajdašem Dončićem predviđaju da bi primopredaja Zračne luke Zagreb trebala biti obavljena u travnju.

"Nadam se i vjerujem da će koncesionar u narednih dvije do tri godine završiti novi terminal, sukladno koncesijskom ugovoru, da će poboljšati i uvjete, a i uslugu operiranja na međunarodnoj zračnoj luci Zagreb, a ono što je također važno da su svim zaposlenicima, prelaskom u novo društvo, zagarantirana prava u sljedećih pet godina", rekao je ministar Hajdaš Dončić.

Predstavnici ZAIC-a ističu da su osigurani zajmovi banaka u iznosu 250 milijuna eura, te da će o transparentnosti projekta brinuti EIB (Europska investicijska banka) i IFC, dio Svjetske banke. Prvu ratu koncesije, 2 milijuna eura, namjeravaju platiti na dan zatvaranja financijske konstrukcije. Nakon lošeg iskustva s turskim ulagačem na Krku, resorni ministar otklanja sumnjičavost javnosti oko jamstava na Plesu.

"To ne počiva na nikakvoj dobroj mjeri, nema tu nikakvih penala, sve je usuglašeno s koncesionarom i davateljem koncesija. Postoji rok od tri godine, a ja sam rekao da vjerujem da će biti završen i brže, između dvije i tri godine. Što se tiče EIB-a, država naravno da nije dala nikakve garancije jer je to vidljivo. To nije dano", istaknuo je resorni ministar,

ZAIC nije nikakva misteriozna tvrtka, financiranje projekta je osigurano, tvrdi Charles Petit. Napominje da su osnivači - kompanije (Buik Batimon) Bouyege Batiment International i Aeroports de Paris Management (ADPM), u projekt dosad uložili 4 milijuna eura kroz konzorcij i tvrtku Međunarodna zračna luka Zagreb. Dokaz ozbiljnosti su, dodaje, i dosad dana jamstva u visini 100 milijuna eura.

"Jedina svrha ovakvog projekta jest da vlada ne preuzima obveze prema bankama. Bojim se da ćemo biti jedini koji ćemo otplaćivati kredit", kazao je Petit.

Sljedeći tjedan kreću sastanci s vijećima zaposlenika Zračne luke Zagreb i dvije tvrtke kćeri, a Petit uoči završnih sastanaka u Vladi za dva tjedna nije zabrinut.

"Bili su jako strogi u pregovorima, posebno oko traženih jamstava i ispunjenja obveza, no bili su u vrlo profesionalni i pružili podršku", naglasio je Petit.

Osim povećanjem putničkih kapaciteta na 5 milijuna godišnje, planiraju povećanje komercijalnih prihoda s više trgovina, restorana, barova i oglašavanjem. Nakon isteka 30 godina, državi ostaje u vlasništvu poduzeće Zračna luka Zagreb koja će biti svojevrsni nadzornik koncesije, zaključuje ministar.

"To je, naglašavam, privatna investicija u vrijednosti 236 milijuna eura koja će, nadam se, oplemeniti samo poslovanje Zračne luka Zagreb kako bi ona u budućnosti povećala broj putnika i postala neki novi CAP na ovom dijelu karte Europe", rekao je Hajdaš Dončić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.