Rijeka
Zbog ledene kiše na sud: HC i Ceste Rijeka odbijaju odgovornost za vozila razbijena na D-404
Da će slučaj gotovo sigurno završiti na sudu, potvrdio je i šef ispostave HC-a u Rijeci Matija Glad
Vlasnici automobila oštećenih u višestrukom izlijetanju na zaleđenom kolniku ceste D-404, na izlazu iz tunela Bobova u ožujku ove godine, dobili su odbijenicu na zahtjev za naknadu štete od Hrvatskih cesta, točnije tvrtke Ceste Rijeka, s kojom HC ima ugovor o održavanju, te Croatia osiguranja kao osiguravajućeg društva Cesta Rijeka, piše novilist
Odbijanje cestara i osiguravatelja da im isplate štetu nastalu zbog poledice koja je, prema policijskom izvješću, bila prijavljena satima prije nezgode ali ništa nije poduzeto da se ukloni opasnost ili zatvori cesta dok ne prođe, posve je ogorčila vlasnike vozila koji bi, prema odbijenici Cesta Rijeka i Croatia osiguranja, sami trebali popraviti u nekim slučajevima i teško oštećena vozila. Jedan od takvih je i Marin Simčić na čijoj su ford fiesti kojom je tada upravljao njegov sin Renato, nastala oštećenja koja se procjenjuju na desetke tisuća kuna.
Sudar na izlasku iz tunela
- Sin je 25. ožujka, oko sedam i pol ujutro, na izlasku iz tunela zbog leda na cesti izgubio kontrolu nad autom i izletio na desnu stranu, oštetivši prednji desni dio auta. Nakon toga, od udarca se auto odbio na lijevu stranu ceste, prešavši preko sva četiri prometna traka i udario lijevim prednjim dijelom u stup. Malo zatim iz tunela je izišla i vozačica u renault cliju koja je također izgubila kontrolu, prešla na lijevu stranu ceste i naletjela na našu fiestu, razbivši joj zadnji kraj, opisuje Simčić tijek same nezgode.
Autoklub Rijeka: Odgovorne prvenstveno Hrvatske ceste
Kao što smo već pisali u sličnom slučaju, kada su HC, Ceste Rijeka i Croatia osiguranje odbili isplatiti odštetu vlasnicima vozila koji su u ožujku naletjeli na rupu u Osječkoj, u ovakvim je situacijama, prema mišljenju pravne službe Autokluba Rijeka, prvenstvena odgovornost za nastale štete na Hrvatskim cestama kao subjektu odgovornom za održavanje ceste. Iz Autokluba takav stav potkrepljuju i presudom Vrhovnog suda u sličnom slučaju, kada je komunalna služba jednog hrvatskog grada proglašena odgovornom također zbog nepostupanja u zimskim uvjetima na prometnici pod svojom ingerencijom. Stoga u AK Rijeka smatraju da oštećenici zahtjev za naknadom štete moraju uputiti prvenstveno HC-u.
Prije i nakon što je njegov sin doživio nezgodu, na istom mjestu dogodila se serija izlijetanja u kojoj je ukupno oštećeno sedam vozila. Simčić se prvo obratio Allianz osiguranju kod kojeg je policu obaveznog osiguranja imala vozačica clija koja je naletjela na njihovo vozilo. Nakon pregledanog policijskog zapisnika, Simčićev zahtjev iz Allianza je odbijen, i to s obrazloženjem da je »za predmetnu nezgodu u kojoj su oštećena oba vozila odgovorna pravna osoba Ceste Rijeka, s obzirom da nije poduzela potrebne mjere glede omogućavanja odvijanja sigurnog i nesmetanog prometa sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama.«
Simčić se s odštetnim zahtjevom obratio i Cestama Rijeka, odnosno Croatia osiguranju, no nakon podulje prepiske i slanja požurnica i tamo je odbijen s obrazloženjem da ni oni nisu odgovorni za nesreću! U odgovoru Cesta Rijeka na odštetni zahtjev, koji potpisuje predsjednik uprave Alojz Zbašnik , izrijekom stoji kako ne postoji odgovornost te tvrtke za pojavu ledene kore koja je poledila ceste u istočnom dijelu Rijeke toga dana.
Zbašnik: Nema odgovornosti
- Odgovornost bi postojala da je led ostao na cesti duže od dva sata nakon dojave o istom ili u slučaju kada ne bi bilo dojave, da ostane na cesti duže od razdoblja intervala između dvije redovne ophodnje konkretne ceste, ili da se u nemogućnosti posipavanja u cilju otklanjanja poleđenosti ne postave znaci opasnosti i eventualno ne zatvori cesta ukoliko to odobre nadzorni inženjeri zakonskog ovlaštenika održavanja, navodi u dopisu Zbašnik.
Ovlaštenik održavanja u slučaju D-404 su Hrvatske ceste, a Zbašnik dodaje kako ne postoji način za sprečavanje poleđivanja ceste pojavom iznenadnom poput ledene kiše, te da prema temperaturama koje su vladale nije bilo opravdanja za posipanje ceste, niti je za to dobiven poseban nalog od ovlaštenika održavanja (HC-a, op.a.).
- Temperature su toga jutra na gotovo cijelom području Primorja bile iznad nule, a padala je kiša na većem području koja se poledila samo na jednom dijelu gdje je bura bila snažnija. Dinamička signalizacija bila je prilagođena uvjetima na cesti, ali su je mnogi vozači zanemarili i vozili kao što je uobičajeno kada pada kiša koja se ne ledi, navodi Zbašnik, uz tvrdnju kako je tvrtka Ceste Rijeka u potpunosti izvršila svoje obaveze te da se odgovornost Ceste Rijeka može utvrditi isključivo po principu krivnje, odnosno ako ne izvrši neku od ugovorenih obaveza, pošto ta tvrtka nije ni zakonski ovlaštenik održavanja niti koncesionar ceste. Takvo objašnjenje Cesta Rijeka u suprotnosti je sa stvarnim događanjima na cesti 25. ožujka, upozorava Simčić, a svoje tvrdnje potkrepljuje i policijskim zapisnikom o nezgodi.
Dojava o poledici
- Kao prvo, Ceste Rijeka imale su dojavu o pojavi poledice na cesti više od dva sata prije nesreće, točnije još prethodne večeri. Isto tako, tvrdili su da je cesta bila zatvorena za promet od sedam ujutro, što nije točno, a to potvrđuje i policijski zapisnik, kaže Simčić.
U zapisniku djelatnika PU PGŽ koji su uviđaj započeli oko devet sati ujutro stoji da je pojava poledice zabilježena 24. ožujka u 22 sata i 20 minuta, prilikom izlaska očevidne ekipe na prometnu nesreću u Gornjem Jelenju. Policijski zapisnik navodi kako je pet minuta kasnije o poledici obaviješten i dežurni dispečer Ceste Rijeka, kao i o potrebi obilaska ostalih prometnica, s obzirom na vremenske uvjete. »U 5.40 sati, po zaprimljenoj dojavi da se na kolniku ceste A7 dogodila prometna nesreća uslijed zaleđenog kolnika, ponovno je obaviješten dežurni dispečer Cesta Rijeka«, stoji u zapisniku.Policija navodi i da je, prema dopisu dostavljenom od Cesta Rijeka, te uvidom u ophodarski dnevnik, navedeno da je D 404 bila zatvorena za promet u oba smjera, zbog zaleđenog kolnika i udara vjetra u sedam sati ujutro.
»S obzirom da smo se u navednom vremenu nalazili na vršenju očevida prometnih nesreća na kolniku ceste A7, s pregledom nad kolnikom D 404, utvrđeno je da se promet nadalje odvijao sve do 8.55 sati, kada je operativno dežurstvo ove policijske postaje zaprimilo i službenu obavijest o zatvaranju prometa od strane dežurnog dispečera ARZ-a, dok je u 12.28 putem faxa zaprimljena Izvanredna obavijest od tvrtke Ceste Rijeka na kojoj je navedeno da je zabrana uvedena od 7.30 sati, što je netočno«, stoji u policijskom zapisniku o očevidu, uz napomenu da iz Cesta Rijeka nisu dobili zatraženi podatak o promjenjivoj prometnoj signalizaciji, odnosno eventualnim znakovima zabrane prometa. Isto tako, policija navodi da je posipač zimske službe Cesta Rijeka na D 404 uočen tijekom obavljanja očevida nesreća, i to tek u 10 sati i 45 minuta.
Neistiniti podaci
- Mislim da je iz policijskog zapisnika više nego jasno da su za nastalu štetu na vozilima krive Hrvatske ceste, odnosno Ceste Rijeka. No oni odbijaju svaku odgovornost, pozivajući se na očito neistinite podatke, dok se, s druge strane, osiguravajuće društvo vozačice koja se zabila u naš auto poziva na policijsko izvješće, pa ni s te strane ne možemo naplatiti štetu. Ogorčeni smo jer automobil je bio gotovo nov, star tek dvije godine i za njega još godinama moram otplaćivati kredit, a sada je skoro uništen i nitko ne želi preuzeti odgovornost za štetu, iako je bjelodano da za nesreću nije bio kriv sin koji je uopravljao vozilom. Ne možemo si priuštiti kupovinu novog, niti popravak ovog auta, ali to očito ne brine nikoga od stvarno odgovornih za štetu. Ne znam što dalje poduzeti, očito je da ćemo morati na sud. Odštetu ćemo u tom slučaju čekati godinama, a za to vrijeme ćemo biti bez auta i još plaćati kredit - kaže Simčić.
Da će slučaj gotovo sigurno završiti na sudu, potvrdio je i šef ispostave HC-a u Rijeci Matija Glad .
- Ceste Rijeka i Croatia osiguranje odbijaju isplatiti odšetu i jedino što preostaje je da oštećeni podignu tužbe. U sudskom postupku će, uvjeren sam, dokazati da su u pravu i bit će obeštećeni, kazao je Glad, ne objasnivši zašto ako je tako HC ne isplati štetu, a onda se naknadno namiri sudskim putem od Cesta Rijeka i Croatia osiguranja.
NL/eZd
Vezane vijesti
-
Bivši čelnik "Dinama" Zdravko Mamić odrekao su u četvrtak na Sudu BiH svake veze s Hrvatskom uz konstataciju kako mu je ona "uzela dušu", a njegovi odvjetnici i Tužiteljstvo BiH su se s gotovo identičnim argumentima usprotivili novom zahtjevu hrvatskog pravosuđa za njegovo izručenje.
-
Ustavni sud je Hrvatskom saboru poslao izvješće o zaštiti prava na suđenje u razumnom roku prema Zakonu o sudovima, jednom od najbolnijih pitanja hrvatskog pravosuđa zbog kojeg je i njegova percepcija u hrvatskoj javnosti jedna od najlošijih među europskim zemljama, piše u nedjelju Večernji list.
-
U sustavu e-Komunikacije, koji je nakon duže probne primjene od travnja prošle godine obvezan na svim sudovima, upisano je 75 tisuća korisnika, a njegove prednosti, unatoč prvotnoj sumnjičavosti, prihvaća sve više sudionika sudskih postupaka.
-
Neki će suci na njega zažmiriti, neki će ispisati veliku novčanu kaznu - a na nekim sudovima takvi postupci nikako da započnu
Izdvojeno
-
Izgradnja i uređenje luksuznog hotela Hyatt Regency Zadar ulazi u završnu fazu, što znači da kreće i zapošljavanje za jedan od najiščekivanijih turističkih projekata u Hrvatskoj.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
Odmah po dojavi na teren su se uputili članovi stanice iz Zadra i jedan iz Lovinca
-
Projekcija će se održati u Kino Zoni u Polivalentnoj dvorani Providurove palače u petak 13. prosinca s početkom od 20h.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.