Lista nesreća je duga, a problema je puno...
Obljetnica nesreće u Rudinama, iz HŽ-a poručuju: Radimo na povećanju sigurnosti
Četiri su godine prošle od najteže željezničke nesreće u novijoj hrvatskoj povijesti, one u Rudinama u kojoj je poginulo šest osoba, a 55 je ozlijeđeno.
Nažalost, broj nesreća posljednjih se godina nije smanjio, iz HŽ-a naglašavaju kako čine sve kako bi se povećala sigurnost na našim prugama, a sindikalisti oprezno poručuju: nešto se pokrenulo, no još je prerano za zaključke.
Za tragičnu nesreću koju je 2009. godine uzrokovalo neispravno korištenje retardanta, zbog čega je nagibni vlak na relaciji Zagreb-Split iskočio iz tračnica, u svibnju su, na četiri odnosno tri godine zatvora, nepravomoćno osuđeni bivši direktor HŽ-a Ivan Medak, te savjetnik tvrtke Intrade Jozo Bazina.
"Radimo intenzivno na povećanju sigurnosti", poručio je danas prilikom polaganja vijenca na mjestu nesreće član Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Vuković.
"Uvodimo sigurnost na putnim prijelazima. Ove godine planiramo oko 50 putnih prijelaza staviti u funkciju. Isto tako, prvi put smo nakon nekoliko godina tretirali raslinje uz prugu da spriječimo požare. Činimo sve što je u našoj mogućnosti da nadoknadimo ono što nije činjeno 20 godina", rekao je Vuković.
A upravo inertnost posljednjih 30 godina tijekom kojih nije bilo ulaganja u infrastruktru dovela je, kaže predsjednik Sindikata željezničara Ivan Forgač, do velikog pada u kvaliteti usluga HŽ-a.
"Jer je zapuštena željeznica. U prethodnom razdoblju smo imali samo nekakvu isplata plaća s minimalnim održavanjem. Mi smo na to upozoravali. Imali smo svake godine prosvjed na kojem smo tražili da se zaustavi propadanje željeznice. Međutim, onda je bila politika samo da se kupi socijalni mir, o budućnosti se nije vodilo računa i sada zbog toga imamo problema", kaže Forgač.
Sve je to dovelo do smanjenja sigurnosti na našim prugama, pa smo posljednjih godina svjedoci brojnih nesreća. Prošli je tjedan samo zahvaljujući prisebnosti strojovođe izbjegnuta tragedija na zagrebačkom Glavnom kolodvoru kada se vagon pun putnika zamalo zabio u stup pod naponom.
Prije dvije godine teretni vlak zabio se u odronjeni potporni zid tunela Kupjak, pri čemu je poginuo strojovođa.
Lista nesreća je duga, a problema je puno, od zastarjelih i neodržavanih vlakova, do loših pruga. Kada se i koja dionica obnovi, često ne prestaju problemi, ističe čelnik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan. "Nama i dalje poslije svakog remonta, kada se pruga pusti u promet, vlakovi voze smanjenom brzinom jer jednostavno, najprije radi jedan izvođač, pa iza toga dolaze drugi izvođači. Tako da način na koji se radi i na koji se vrše ulaganja, nije dobar", naglašava Mrgan.
Problema posebno ima na industrijskim kolosijecima. "To je katastrofalno. Tu i nisu potrebna velika ulaganja. Svaki dan iskoči lokomotiva ili vagon na nekakvom industrijskom kolosijeku. Mislim da bi trebalo obratiti pozornost i na taj dio priče, a ne samo na magistralnu prugu", smatra Mrgan.
Pomaka ipak ima. Sve se više dionica pruga obnavlja, najavljeni su radovi na ključnim koridorima, na koje bi se do kraja godine trebalo vratiti i šest nagibnih vlakova, a planira se i kupovina nova 44 vlaka. Sve bi to trebalo doprinijeti kvalitetnijem, i što je još važnije, sigurnijem prometu na našim prugama.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.