Događaji

Susret bez Kalmete

Lorencin: Ja bih htio da je PDV u turizmu 5%, ali trebamo se staviti u okvire

Lorencin: Ja bih htio da je PDV u turizmu 5%, ali trebamo se staviti u okvire

U Punta Skali kod Zadra održavaju se Dani hrvatskog turizma, tradicionalno godišnje okupljanje turističkih djelatnika. Zajedno s Hrvatskim turističkim forumom Dane je otvorio resorni ministar Darko Lorencin, a svečanost je zasjenio nedolazak Božidara Kalmete.

Iako je njegov grad po prvi put domaćin Dana hrvatskog turizma, zadarski gradonačelnik, čije ime ovih dana intenzivno spominju osumnjičeni za izvlačenje novca iz HAC-a, resornog ministra i druge uzvanike nije dočekao. Lorencin je nepojavljivanje Kalmete i ikog od gradskih vlasti kratko komentirao.

"Smatram da su ovi predragocjeni i da su ovi ljudi koji su došli u ovako velikom broju da bismo ovaj skup kvarili s dnevnopolitičkim stanjem", rekao je Lorencin.

Ministar turizma je turističkim djelatnicima čestitao na predanosti i iznimnim rezultatima turističke godine koja i dalje traje i u kojoj Hrvatska, dodaje, bilježi konstantni rast. Ministarstvo je, poručuje, spremno raspraviti svaku ideju ne bi li 2014. bila što bolja.

"Da bude bolja, ne samo u fizičkim okvirima, da bude i u financijskim, a isto tako - ono što najviše težimo i što nam je najbitnije - da sektor turizma utopimo što je više moguće u tkivo gospodarstva Republike Hrvatske"

Na kritike zbog najave povećanja međustope PDV-a s 10 na 13 posto, Lorencin odgovara kako se s Ministarstvom financija još razgovara o rješenju koje bi udovoljilo turističkom sektoru. No stanje u proračunu je takvo kakvo je.

"Ja bih htio da je PDV u turizmu 5%. U realnosti, trebamo se staviti u okvire, to je dobro za čitavo gospodarstvo, za čitav proračun i na tome radimo"

Turizmu, po mnogima jedinoj svijetloj točki domaćeg gospodarstva, za još sigurniju budućnost treba sustavna prilagodba, a ne zbunjujuće, radikalne promjene. Ministar stoga obećaje:

"Ono što mogu reći je da svi strateški dokumenti, na čelu sa strategijom razvoja turizma, neće završiti u ladici, nisu u ladici i idu naprijed"

Da hrvatski turizam pod europskom kapom ostane konkurentan, unatoč izazovima prvenstveno globalne ekonomske krize, pridonijeti bi trebao i Strateški marketing plan do 2020.

"Definirat ćemo marketinške ciljeve, tržišta, proizvode, strategiju komunikacije i brenda, a sve to s jasnim ciljem ostvarenja dobiti i koristi za cjelokupno turističko gospodarstvo Hrvatske", najavila je direktorica HTZ-a Meri Matešić uoči sutrašnjeg predstavljanja nakon kojeg slijedi tradicionalni susret turističkih djelatnika s predstavnicima Vlade.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.