Događaji

Smatra Europska komisija

Na autocestama nećemo smjeti voziti brže od 115 km/h?

Na autocestama nećemo smjeti voziti brže od 115 km/h?

Razlog je povećati sigurnost na cestama i smanjiti smrtnost, 30.000 ljudi pogiba godišnje na cestama Europe

Kad se nađu na autocesti, nema tog vozača, Hrvata, Europljana, koji neće pomisliti 'tko šiša ograničenja' i voziti iznad maksimalno dopuštenih 130 km/h, pa dokle ih kotači 'nose'. No, kako bi bilo kad, unatoč svojoj volji i voznim svojstvima automobila, ne biste mogli voziti više od 115 km/h? I ni metar u sekundi brže?

Bilo bi bolje za sigurnost u prometu, smatra Europska komisija, koja razmatra mogućnost ugradnje brzinskih limitatora u svaki automobil, piše RT.

Prema toj ideji, o kojoj će se razglabati još nakon Nove godine, sva vozila bila bi opremljena uređajem koji automatski uključuje kočnice svaki put kad auto prijeđe 115 km/h.

Razlog je povećati sigurnost na cestama i smanjiti smrtnost, 30.000 ljudi pogiba godišnje na cestama Europe. Samo, Nijemce se o tome još nije pitalo, a najmoćnija eurodržava (i najveći proizvođač automobila u Uniji, zanimljivo) smatra da je to udar na njihov ponos - autoceste, autobahnove.

- Glavni razlog zašto smo izgradili tako lijepe ceste jest da njima vozimo ispravno. Na brzini od 115 ćemo zaspati, to ubija draž vožnje - sukus je komentara njemačkih vozača, kojima autoceste daju mogućnost neograničenje vožnje.

Što se tiče proizvođača automobila, ni oni nisu sigurni hoće li limitatori brzine biti učinkoviti u sigurnosti prometa.

- Mi mislimo, a dokazuju i statistike, da se najveće nesreće, u brojčanom pogledu, ne događaju na autocestama, već na manjim prometnicama, gdje već postoje ograničenja brzine. I ovo je dokaz kako se Europska komisija upušta u stvari koje bi trebale biti nadležnost država članica - smatra predstavnik Porschea Achim Schneider.

Analitičari vjeruju da će eurobirokratima zato biti teško uvjeriti Nijemce da će njihovu brzinu i ponašanje kontrolirati Bruxelles. Od oko 25 tisuća kilometara po Njemačkoj, na više od pola nema nikakvih brzinskih ograničenja i vozači doista voze kako im drago, pa i brzo i žestoko.

vecernji.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.