Događaji

Radove obavila tvrtka ‘Sarađen'

Od Benkovca do mora bez zaobilaznica

Od Benkovca do mora bez zaobilaznica

Svega 4,5 km duga dionica državne ceste D27 Benkovac-Šopot u zadnjih je godinu dana postala sigurno najpopularnija cesta u Hrvatskoj, nadmašivši slavni, zimi ugroženi spoj Kikovica-Oštrovica, piše Slobodna Dalmacija

Naime, dežurni operativci u Hrvatskom autoklubu po nekoliko puta dnevno na praktički svim radiopostajama, na internetu, te u svojim izvještajima u televizijskim programima, gotovo po navici, upozoravaju kako je ta kratka dionica zatvorena. Do te mjere da će njihovi izvještaji bez tog uvodnog upozorenja biti gotovo neobični.

A kako nam je potvrdio Ante Šarić, voditelj zadarske ispostave poduzeća "Hrvatske ceste", koje je uložilo više od 18 milijuna kuna u rekonstrukciju te dionice, ta bi svakodnevna obavijest mogla ispasti iz HAK-ovih izvještaja. Naime, do kraja mjeseca cesta bi trebala biti puštena u promet jer nedostaje još jedino postavljanje završnog sloja asfalta, za što se čeka lijepo vrijeme.

Dionica Benkovac-Šopot sada će biti proširena, ispravljeni su neki opasni zavoji, a na raskrižju u Šopotu s kojeg se putuje dalje prema Stankovcima i Šibeniku ili prema Biogradu (na obje strane je i spoj s autocestom) izgrađen je kružni tok kako bi se ta tromilja učinila sigurnijom. U sredini kružnog toka ostala je kapelica sv. Nediljice te spomen-obilježje za 11 šopotskih žrtava iz Domovinskog rata.

Radove obavila tvrtka ‘Sarađen'

Rekonstrukcija se odvijala u dvije faze, od kraja 2012. do ljeta 2013.g., na dijelu od Inine postaje u Benkovcu do restorana „Šopot" (inače, najstarijeg ugostiteljskog objekta u cijelom zadarskom kraju), te od ljeta 2013. do sada, u nastavku do raskrižja s novim kružnim tokom. Radove je izvodila tvrtka "Sarađen" d.o.o., a kasnili su zbog rješavanja imovinsko-pravnih razloga. Zbog proširenja je, naime, trebalo otkupiti i dijelove zemljišta privatnih vlasnika uz prometnicu.

Ova je kratka, a sada vrlo popularna dionica državne ceste važna ne samo kao spoj Benkovca i obližnjeg Šopota te lokalnog prometa već i zbog priključka Benkovca na autocestu koji jedino tuda prolazi u najbližoj točki, spoja s morem, ali često služi i kao zimska alternativa prometu sjever-jug i obrnuto kad je zbog vremenskih nepogoda zatvorena autocesta i kada se prema Splitu ili Zagrebu preko Velebita može samo preko Benkovca i Obrovca.

Zanimljivo, baš je uz taj alternativni spoj sjevera i juga Hrvatske, dakle, preko Velebita na Obrovac, pa uz Karin na Benkovac i dalje prema Šibeniku, vezana jedna zanimljivost. Naime, prometnica D54, Zaton Obrovački (Obrovac)-Karin, jedina je državna cesta na zadarskom području i s južne strane Velebita koja je proglašena „zimskom", odnosno na kojoj se u zimskom razdoblju i uvjetima mora voziti sa zimskom opremom.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.