Događaji

Dugootočani traže liniju

Postaju li Dugootočani od 1. srpnja građani drugog reda?

Postaju li Dugootočani od 1. srpnja građani drugog reda?

Preseljenje putničkog prometa zadarskog arhipelaga u luku Gaženica koje je brzinski i bez adekvatne pripreme najavljen do 1. srpnja, još uvijek zabrinjava veliki broj zadarskih otočana, piše Narodni list

Radi se o dijelu stanovnika zapadnog dijela Dugog otoka, koji će se, po vlastitim riječima, naći u poziciji građana drugog reda. Naime, kako su istaknuli predstavnici stanovnika i poduzetnika na konferenciji za medije u Obrtničkoj komori Zadarske županije, zapadni dio Dugog otoka će se naći bez direktne veze s gradskom lukom Zadar-Poluotok, koju i nakon preseljenja u Gaženicu, imaju svi ostali otoci.

Zbog ovog problema jedan sastanak već je održan u organizaciji Otočnog sabora, a zaključak je predstavnika Grada Zadra, Zadarske županije, HGK Županijske komore Zadar, zainteresiranih brodskih prijevoznika te predstavnika otočana, da se dade potpora zahtjevima otočana za hitnim sastankom s ministrom Sinišom Hajdaš-Dončićem.

Inicijativu za sastankom pokrenuli su predstavnici mještana, odnosno mjesni odbori Savar, Brbinj, Dragove, Božava, Soline, Veli rat i Verunić još u listopadu prošle godine.

Svi otoci zadarskog arhipelaga imaju riješen javni putnički prijevoz, brzobrodskih i brodskih linija, s pristajanjem u gradsku luku Zadar-Poluotok, koje će se odvijati i dalje iz gradske luke i nakon izmještanja prometa trajektnih linija u Gaženicu. Jedina iznimka se odnosi na zapadni dio Dugog otoka koji još uvijek nema riješeno pitanje pomorskog putničkog prijevoza s gradskom Lukom Zadar-Poluotok. - kazao je Vladimir Šarunić, član Otočnog vijeća pri Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU, član Odbora za otoke pri HOK-i i predsjednik MO Savar, na konferenciji za medije u Obrtničkoj komori Zadarske županije.

Kako je dodao Šarunić, nužna je uspostava brodske linije Zadar-Brbinj s pristajanjem u luku na Poluotoku, za što su već u listopadu prošle godine poslali zahtjev na adrese nadležnih institucija. Nažalost, do danas je jedini odgovor stigao u obliku posjeta ravnatelja Agencije za obalni linijski pomorski promet Ivana Franičevića, no on, kako kaže Šarunić, nije ponudio nikakvo konkretno rješenje.

Zbog toga će Obrtnička komora inicirati sastanak na razini resornog Ministarstva kako bi se iznašlo rješenje, jer kako i sami otočani sa zapadnog dijela Dugog otoka ističu, sadašnjim stanjem oni su svrstani u građane drugog reda. Radi se o stanovnicima mjesnih odbora Savar, Brbinj, Dragove, Božava, Soline, Veli rat i Verunić.
Bez prometa nema investicija

Otočani upozoravaju kako će prebrzo i nepripremljeno premještanje putničkog prometa izazvati velike probleme u pomorskom i cestovnom prometu, ne samo za zapadni dio Dugog otoka, već i za ostale kojima će se putovanje s otoka u Zadar produžiti i poskupjeti.

Posebno ih u tome zabrinjava i privremeni kontejnerski terminal, koji u najmanju ruku izgleda neozbiljno pred sezonu, na području s najvećim turističkim prometom u pomorskom putničkom prijevozu.

Da problem putničkog prometa i nedostatak izravne veze s Poluotokom nije isključivo problem mještana, već da može imati i dalekosežne posljedice za razvoj gospodarstva i turizma tog područja, istaknuo je i Ivan Juranov, direktor Turističkog naselja Božava, najvećeg gospodarskog subjekta u zadarskom arhipelagu.

-Bez osnovnih pretpostavki, a promet je jedno od njih, nema niti razvoja gospodarstva. Mi smo trenutno u planovima za proširenje kapaciteta, no bez prometne povezanosti to neće biti moguće. Niti jedan investitor neće ulagati u turizam na tom području ako nisu stvoreni osnovni preduvjeti, pogotovo ako nema prometne povezanosti. - kazao je Juranov.

Problem s prijevozom imaju i drugi otoci, poput Oliba, Silbe, Premude i Ista, jer je njihova putnička veza sa Zadrom svedena na jedan do dva plova trajekta tjedno, a u slučaju da vremenski uvjeti ne dozvole isplovljavanje, Jadrolinija odbija odvesti tu liniju u trenutku kad se vrijeme popravi, već se drži sljedećeg propisano rasporeda. U tom slučaju događa se da otočani nemaju veze s kopnom do sljedećeg tjedna i to ako nevrijeme ponovo ne poremeti vozni red, što je česta situacija u zimsko doba.

Tisuće putnika u kontejneru od 200 kvadrata

Uz privremeni terminal u Gaženici, još uvijek je nepoznato i kad će se napraviti nužna infrastruktura za prihvat servisnih brodskih službi i putnika, koje su neophodne za normalan rad putničke luke. Kakav će standard i mogućnosti prihvata stotina tisuća putnika u turističkoj sezoni ponuditi kontejner površine 200-tinjak četvornih metara, zabrinjava i Gradsku upravu. Kako je istaknuo dogradonačelnik Zvonimir Vrančić na tribini Otočnog sabora - Grad Zadar inzistira da se Gaženica mora završiti u cijelosti i onako kako je planirano, bez improvizacije i privremenih rješenja.

Narodni list


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.