Događaji

Ambasadori hrvatske kvalitete

Vina, masline, rakije... stranci će to kao zlato platiti

Vina, masline, rakije... stranci će to kao zlato platiti

Domaća obiteljska gospodarstva imaju vrijedne proizvode, ali ih je, pojedinačno, nemoguće distribuirati prema potrošačima - stara je, uvijek spominjana "boljka" kvalitetnih malih proizvođača s hrvatskog tržišta.

Predrag Strgačić Pegi iz Zadra odlučio je promijeniti takav stav i pružiti domaćim proizvođačima šansu kroz tvrku "Green Side" koju je pokrenuo sa suprugom Jasnom Strgačić. On domaće proizvođače naziva ambasadorima hrvatske kvalitete i o svakome od 15 prvih proizvođača, koje je okupio u zajedničkom klasteru, može govoriti satima.

Uvjeren je da će svijetu dokazati o kakvoj se kvaliteti radi i da će svi skupa napraviti odličan posao. Ono što se uvijek do sada spominjalo kao mana - da domaći proizvođači imaju kvalitetu, ali ne i dovoljne količine - Pegi ne smatra manom, nego vrlinom. Ono što je dobro, toga ima malo i to treba cijeniti i platiti - uvjeren je u uspjeh.

Prepušteni sami sebi

- Kad sam krenuo u obilazak tih malih gospodarstava i kad sam se uvjerio u kvalitetu njihovih proizvoda, ali i kad sam shvatio kako oni nemaju nikakvu podršku, nego da doslovno samo čekaju kad će doći turisti, kako će kroz sve te kušaonice i kroz sve te alate koje imaju prodati nešto, a poslije toga su prepušteni sami sebi, došao sam na ideju da otvorim jednu veleprodaju, jedan netipičan klaster koji ne bi samo njih zastupao kroz medije, nego bi išli direktno u prodaju.

Teško bi bilo da sam otvorio taj klaster i uzeo 50 ili 60 prizvođača. Umjesto toga, ja sam napravio jedan minijaturni klaster s petnaestak proizvođača, od kojih su svi vrhunski. Na sreću, u Hrvatskoj ih imamo još jako puno, tako da ćemo se kroz tih petnaest proizvođača nastojati plasirati, ne samo u Hrvatskoj, nego i u inozemstvo, te na taj način otvoriti prostor i za sve ostale - kaže nam Strgačić.

Hrvatska ima obalu i more, predivan krajolik, ali ima i bogatstvo vina, maslina, rakija... Mi moramo prezentirati, ne samo našu turističku ponudu kroz sunce i more, nego moramo izaći s proizvodima i izvan Hrvatske, jer gledamo li kroz nekakve zemljopisne pozicije, pelješki je kraj poseban po plavcima, zadarski kraj se budi s vinarima i maslinarima, Istra je već napravila dosta toga marketinški, ali opet su svi prepušteni sami sebi. Kroz klaster, izlazak katalozima i raznim marketinškim alatima, mi možemo, ne samo u Hrvatskoj, nego i vani, napraviti jako puno za njih, ali i za cijelu Hrvatsku - mišljenja je Strgačić.

- Idemo zajedno, to je osnovni moto. Svatko za sebe ne znači puno, ali zajedno smo snaga. Zašto ne pokazati svijetu tu vrijednost. Odgovorno tvrdim, svaki od ovih 15 proizvoda vrhunski je u svijetu i može se kvalitetom mjeriti s bilo kim.

Prvo i osnovno što moramo napraviti je da iziđemo s našom ponudom prema čarterima, jahtama, prema svim segmentima kao što su suvenirnice, svima koji žele ponuditi izvornu hrvatsku kvalitetu. Jedan moj prijatelj iz Turske, koji je glavni za kruzere, kada je ovo vidio, rekao mi je: "Pegi, pa ovo je prestrašno! Pa stranci, turisti, oni jedva čekaju kupiti ovako nešto novo".

'Više ulagati u vinograd i raditi, zapošljavati...'

Mi imamo toliko bogatstvo u Hrvatskoj da moramo izaći vani s našim proizvodima, moramo to ponuditi. Čaroban štapić ne postoji, treba jako puno raditi, od kataloga, do promocije elektroničkom poštom. Svi ljudi kad vide proizvode koji su upakirani u vrhunsku ambalažu, reagirat će pozitivno. Ja sam okupio njih petnaestak, među kojima su svi posebni po nečemu, to su vrhunski proizvodi i ja s njima mogu izići bilo gdje na sajam u svijetu gdje ćemo biti posebni - kaže Strgačić.

Veleprodaja, koju će osnovati, radit će direktnu prodaju na terenu, a u međuvremenu će se razvijati alati kroz kataloge i druga sredstva za promociju u svijetu. Ono što je jako bitno, naglašava Pegi, jest da svim tim ljudima i Hrvatskoj naprave pozitivnu situaciju da počnu više ulagati u vinograde, u sadnju, obrađivanje zemlje, u zapošljavanje.

- Dosad je bio problem gdje će s tim grožđem i vinom. Kad dođe turisti u zadarski, šibenski, splitski ili korčulanski, dubrovačko-neretvanski kraj i vide ta gospodarstva, još će više uljepšati sliku o Hrvatskoj.

Još je tu jedna bitna stvar, u slučaju da mi kao "Green Side" uspijemo, a da količine svih tih proizvođača nisu dovoljno velike, mi ćemo lako na tržište plasirati ostale, slične i jednako vrijedne proizvođače iz Istre, Dalmacije...

Ograničene količine nama nisu problem, već prednost, jer sve što vrijedi, toga nema dovoljno. Moramo početi razmišljati pozitivno, a ne negativno. Imamo vrhunske proizvode i to je osnovna stvar "Green Side" projekta - zaključuje Predrag Strgačić Pegi.

Slobodna Dalmacija


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.