Prolazi mirno
Do euroizbora manje od mjesec dana, kampanja se još nije zahuktala
Do izbora za Europski parlament ostalo je nešto manje od mjesec dana. Kako protiče dosad najdulja kampanja, koja ulazi u drugu polovicu, što bi u njoj trebali dobiti građani, a na što pripaziti politički takmaci, provjerili smo u DIP-u i GONG-u.
Iako traje od 7. travnja, kampanja za predstojeće europske izbore prolazi prilično mirno i bez potreba za intervencijom Državnog izbornog povjerenstva, otkriva potpredsjednica Zdravka Ćufar Šarić. Da se kampanja još nije zahuktala, potvrđuje i Dragan Zelić iz GONG-a.
"Mislim da to i građani osjećaju, da nema neke velike užurbanosti oko prezentiranja političkih stranaka i izbornih sudionika. Pretpostavljam da će se takvo stanje zadržati još neko vrijeme, a onda ipak kako će se bližiti izborni dan, vjerojatno će biti učestalije prezentiranje političkih sudionika, a onda naravno postoji mogućnost i za određeno kršenje izbornih pravila", rekla je Ćufar Šarić.
"Ne vidimo baš mnogo aktivnosti od naših kandidatkinja i kandidata pa evo bilo bi dobro i nadamo se da će biti još vremena da se aktivno uključe u predizbornu kampanju i da svojim aktivnostima i predstavljanjem svojih programa animiraju birače da glasaju za njih i da na neki način kažu koje će stavove, vrijednosti i programe zastupati u Europskom parlamentu", dodaje Zelić.
Ako je suditi prema najnovijem Crobarometru, u kojem je oporbeni blok predvođen HDZ-om po prvi puta u mandatu vladajućih pretekao SDP-ovu koaliciju, zatišje sigurno neće potrajati. Uz to, dvama taborima za vrat sve više 'pušu' ORaH Mirele Holy i Laburisti.
A koje bismo sadržaje trebali čuti od sudionika utrke za 11 mjesta u Strasbourgu na koje pretendira ukupno 25 lista kako bi izabrali one najbolje? U GONG-u traže konkretne teme.
"Poput kvalitete demokracije, zapošljavanja, radničkih prava, socijalne politike, obrazovanja, ali i zaštite okoliša i odnosa prema javnim dobrima. Takve teme trebaju dominirati, jer će Europski parlament donositi odluke koje će se ticati svakodnevnog života ne samo naših građana, nego i građana Europske unije. Ono što ne smije biti u kampanji, kao što se to sporadično događalo prošle godine, je govor mržnje".
U DIP-u također apeliraju na etičnu predizbornu utrku, lišenu svakog vrijeđanja bilo po nacionalnoj, spolnoj i inoj osnovi. Deset dana prije održavanja izbora može se prijaviti promjena mjesta glasovanja, a detaljne upute potražiti na web stranici DIP-a i Ministarstva uprave. Radi boljeg snalaženja u političkom prostoru, kao i motiviranja neodlučnih da izađu na europske izbore, u svim članicama Unije pomaže i aplikacija EUvox 2014. Hrvatska verzija dostupna je na adresi www.euvox.eu/hr/ s nekolicinu specifičnih pitanja, primjerice o ćirilici u Vukovaru, uvođenju eura, istospolnim brakovima itd. a može se ispuniti i na stranicama GONG-a. Interes je velik, pa je pristup aplikaciji povremeno otežan. Zelić se, pak, nada da će građani prepoznati važnost ovih izbora, prvih otkako smo EU članica.
"I da izaberu one najbolje tj. da iskoriste ovaj svoj preferencijski glas koji imaju. To nemamo priliku ni na parlamentarnim izborima, ali evo, na izborima za Europski parlament možemo glasati za konkretnog kandidata ili kandidatkinju. Neka prate tko što od njih nudi, glasaju po svojoj savjesti i biraju one najbolje".
Sudionici, pak, trebaju voditi računa o rokovima za dostavu financijskih izvješća: prijevremenog, sedam dana prije izbora i konačnog, 30 dana nakon, kao i o financijskim limitima, dodaje Ćufar Šarić.
"Donacije su limitirane na 30 tisuća fizičke osobe. Također, da je limitiran i cjelokupni iznos, i to brutto na 1 i pol milijun kuna, dakle, taj iznos se nikako ne smije preći. Ako se neće poštivati te još niz drugih odredbi, ali ove se nekako najčešće krše, DIP će onda morati nažalost takve sudionike prijavljivati Državnom odvjetništvu koje će dalje poduzimati zakonom propisane korake".
Za kraj podsjetimo kako predizborna kampanja traje do ponoći, 23. svibnja, od kada kreće izborna šutnja i traje sve do 25. svibnja do 19 sati.
Vezane vijesti
-
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) i Ministarstvo zdravstva intenzivirali su kampanju cijepljenja građana protiv covid-19 serijom video poruka na društvenim mrežama u kojima poznate osobe iz javnog života govore o svojim iskustvima s epidemijom i cijepljenjem protiv nje.
-
Zajednička kampanja KBC-a Zagreb i Ožujskog piva "Počeši s razlogom" nastavlja se i ove godine.
-
-
Izdvojeno
-
Izgradnja i uređenje luksuznog hotela Hyatt Regency Zadar ulazi u završnu fazu, što znači da kreće i zapošljavanje za jedan od najiščekivanijih turističkih projekata u Hrvatskoj.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
Odmah po dojavi na teren su se uputili članovi stanice iz Zadra i jedan iz Lovinca
-
Projekcija će se održati u Kino Zoni u Polivalentnoj dvorani Providurove palače u petak 13. prosinca s početkom od 20h.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.