Događaji

Drastično kašnjenje

MORH odbija preuzeti MiG-ove iz Ukrajine: Ne rade radari, curi im gorivo,...

MORH odbija preuzeti MiG-ove iz Ukrajine: Ne rade radari, curi im gorivo,...

Višemjesečna kašnjenja uzrokovana su problemima s ugrađivanom opremom, a sada su nastali novi problemi i nitko u MORH-u ne želi procjenjivati kada će biti otklonjeni

Od 16. travnja do danas u Zrakoplovnu bazu Ratnog zrakoplovstva na Plesu s remonta iz Ukrajine stiglo je sedam MiG-ova 21, no za sada je tek jedan od njih predan Oružanim snagama.

Kako nam je potvrđeno u Ministarstvu obrane, pri testiranju remontiranih aviona pojavili su se problemi, zbog čega hrvatska strana odbija obaviti preuzimanje. Tijekom testiranja u zraku pojavljuju se odstupanja na radaru, sustav za identifikaciju neprijateljskog aviona ne funkcionira kako treba, čak je bilo curenja goriva iz spremnika.

Svi ti nedostaci pojavljuje se na pet aviona koje je Ministarstvo obrane kupilo od Ukrajine.

Jemenski kontingent

Oni su nekada bili u vlasništvu Jemena, a nakon što je ta država odbila platiti obavljeni remont, avione je preuzela ukrajinska država i pet godina su stajali u ukrajinskom remontnom zavodu. Kako nam je u MORH-u rečeno, u Odesi nisu obavljena sva potrebna testiranja na tim avionima te ovi problemi nisu mogli biti uočeni. Naime, predstavnici ukrajinskog zavoda nisu dopustili testiranja na malim visinama i pri malim brzinama, testiranja presretanja itd. Sva ta testiranja aviona sada se svakodnevno provode nad širim područjem Zagreba i rezultati nisu zadovoljavajući. Iz Ukrajine su se vratila i dva dvosjeda koja su bila u vlasništvu HRZ-a i na njima nisu uočeni ti problemi, ali ni njih nisu preuzele Oružane snage.

Naime, s njih su se skidali uređaji i stavljali u "jemenske" avione da bi se pokušao ustanoviti izvor problema pa stoga ni dvosjedi nisu spremni za primopredaju.

Sukobljene strane

U Zagrebu je već dva i pol mjeseca i grupa ukrajinskih inženjera koji nadziru sklapanje i testiranje aviona i, kako doznajemo, između njih i predstavnika Ratnog zrakoplovstva već više od dva mjeseca traje sukob zbog stanja aviona. Ukrajinci tvrde da su sklopljeni avioni u potpunosti u redu, što pokazuju rezultati testova koji se rade na zemlji, dok testni piloti HRZ-a nakon probnih letova tvrde da pojedini uređaji ne rade.

Prošlog tjedna iz Odese je stigla nova ekipa na čelu s glavnim probnim pilotom ukrajinskog zavoda koji bi s testnim pilotima HRZ-a trebao naći zajednički jezik za nastale probleme. Prema potpisanom ugovoru, remont svih dvanaest aviona trebao je biti završen 30. lipnja, no u Ukrajini je još pet hrvatskih MiG-ova i remont nije ni blizu završetku.

Drastično kašnjenje

Višemjesečna kašnjenja uzrokovana su problemima s ugrađivanom opremom, a sada su nastali novi problemi i nitko u MORH-u ne želi procjenjivati kada će biti otklonjeni. Za to vrijeme Ratno zrakoplovstvo ima u upotrebi četiri borbena aviona. MORH do sada ukrajinskoj strani nije platio ni jednu kunu za remont, a tek će se utvrditi koliki je iznos penala koje će Ukrajinci morati platiti zbog kašnjenja remonta.
Pusić zbog dijelova zvala Lavrova

MORH ima probleme i s remontom helikoptera. U Sesvastoplju već tri mjeseca stoje dva kamiona dijelova koje temošnje vlasti ne puštaju prema Hrvatskoj te se u Zrakoplovnom tehničkom centru ne može završiti remont na dva trensportna helikoptera. U rješenje problema uključena je i ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić. Zvala je ruskog kolegu Sergeja Lavrova koji je, doznajemo, obećao brzo rješenje.

jutarnji.hr


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.

  Vezane vijesti