Betonirana "ledina" u Gaženici dobila uporabnu dozvolu
Svih 143,8 milijuna eura ili nešto više od milijardu kuna rezultirali su betoniranom obalom i površinom na kojoj bi se trebao odvijati promet domaćih i stranih putnika
Nakon što su zaustavili izgradnju luke Gaženice i odustali od već sklopljenog dogovora sa svjetskim bankama za financiranje zadarskog projekta, iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture ovoga tjedna pozvali su predstavnike medija na završetak radova II. faze - golemog betoniranog prostora koji nije, niti će biti u kompletnoj funkciji dok se ne završi planirana zgrada terminala.
Umjesto terminala koji bi trebao zaokružiti projekt i stavili luku u punu funkciju, Zadar će na svojem najvećem razvojnom projektu do daljnjeg dobiti montažnu kućicu kroz koju bi trebali prolaziti i stiskati se deseci i stotine tisuća putnika, otočana i turista. U međuvremenu je petak 11. srpnja bilo organizirano i probno ticanje kruzera Celebrity Equinos, koji će od planiranih 70 kruzera ove godine vjerojatno biti i jedini, tek toliko da se pokaže da betonirana "ledina" - funkcionira.
Treća faza
Na konferenciji za medije predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar Krešimir Rendeli, ravnatelj Lučke uprave Emil Bilić i pomoćnik ravnatelja za infrastrukturu Igor Pukec, najavili su tri teme vezane uz luku Gaženicu.
Tako je objavljen završetak radova i dobivanje uporabne dozvole za II. fazu radova, pitanje statusa privremenih građevina te je najavljeno puštanje u promet nove luke Gaženice.
Kako su najavili u pozivu za medije, puštanje u promet za prihvat kruzera službeno će otpočeti u petak, pristajanjem u Gaženicu turističke krstarice Celebrity Equinox, ujedno i do sada najvećeg cruisera koji je ticao Zadar.
No, službeno otvaranje prometa kruzera na istom će Celebrity Equinoxu i završiti do daljnjeg, jer od najavljenih 70-ak kruzera koji ove godine dolaze u Zadar, eventualno bi u Gaženicu mogao pristati, također na probno ticanje, još jedan ili dva manja kruzera.
Predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar ukratko je izložio povijest projekta, odnosno prvu i drugu fazu. U prvoj fazi, za koju je ugovor potpisan još 2009. godine, radovi vrijedni 43,4 milijuna eura završili su 2011., a obuhvatili su podmorske i zemljane radove.
U drugoj fazi koja je započela 2010., a završila se ovih dana, izgrađeno je 1.420 metara obale za dobivanje 12 priveza za trajekte koji povezuju otoke, međunarodna plovila i kruzere. Također je izgrađeno 300 metara obale za novu ribarsku luku te primarni lukobran u dužini od 180 metara, a ukupni su radovi koštali 100,4 milijuna eura.
Svih 143,8 milijuna eura ili nešto više od milijardu kuna rezultirali su betoniranom obalom i površinom na kojoj bi se trebao odvijati promet domaćih i stranih putnika, autobusa i tereta, ali i ostalim lučkim aktivnostima koje će se odvijati u smanjenom kapacitetu ili će biti odgođene do izgradnje terminala.
Kako je kazao Rendeli, treća faza, odnosno izgradnja terminala je još uvijek u fazi razmatranja.
-Postoje tri opcije, četiri modela i tri scenarija po kojima bi se taj terminal izgradio. Najbliži smo opciji raspisivanja natječaja za koncesionara i to ćemo vjerojatno do kraja godine i učiniti. - kazao je Rendeli, koji nije mogao reći niti kada se točno očekuje otvaranje luke, makar i s polovično riješenim prometom.
Naime, umjesto terminala potpisan je ugovor za izgradnju privremenog objekta, koji bi trebao biti završen u roku 60 dana, nakon čega slijedi tehnički pregled, uporabna dozvola i otvaranje luke.
Na pitanje o natječaju koji je već bio raspisan za izgradnju terminala, Rendeli je odgovorio kako su stigle dvije ponude s iznosima koji su bili od 20 do 30 posto veći od procjene, zbog čega je natječaj poništen.
Domaća luka
Što se tiče zapošljavanja u novoj luci, predstavnici Lučke uprave nisu mogli dati čak niti grubu procjenu, obrazloživši kako će za sve lučke djelatnosti biti raspisani natječaji za koncesiju, a o koncesionarima će ovisiti i broj radnika. Ništa konkretnije nije se moglo saznati niti za ribarsku luku, za koju su istaknuli kako je napravljena sva potrebna infrastruktura, no njezino stavljanje u funkciju ovisi o Zadarskoj županiji, koja trenutno pregovara s ribarskim zadrugama o modelu financiranja suprastrukture, odnosno svega osim grubih radova koji su postavili okvire ribarske luke.
Nakon konferencije predstavnici Lučke uprave Zadar poveli su novinare u obilazak kompletnog lučkog područja, koje odista impresionira veličinom. U prvom dijelu područja, na gatu za trajekte, prvi bi promet trebali vidjeti već početkom listopada, za kad je najavljeno preseljenje trajektnog prometa s Poluotoka.
Na suprotnom je kraju najduži vez od 375 metara, s dubinom gaza od 13 do 15 metara, koji bi trebao primati kruzere, a osim najavljenih probnih ticanja nema informacija kad bi i taj promet trebao biti pušten u funkciju. To naravno ovisi o izgradnji terminala za kojeg ne znaju niti kako niti koliki će se raditi.
Tim više zanimljiva je i tvrdnja ravnatelja Emila Bilića kako je i dalje cilj Gaženicu pretvoriti u domaću luku za mediteranske kruzere, dok je na pitanje o predstavnicima europskih luka koje bi se trebale natjecati za takve koncesije tek neodređeno odgovorio kako nisu odustale.
-Homeport je krajnji cilj ovog pothvata, da Zadar bude dolazno-odlazna luka, no to bi trebalo ići tek u kasnijoj fazi, jer se prvo moramo iskazati kao kruzerska destinacija i dokazati logističke kapacitete koji su potrebni za homeport. Interes svakako postoji, jer nitko od tih investitora ne želi odustati od mogućnosti natjecati se za zadarsku luku. - kazao je Bilić, očito neupoznat s činjenicom da investitori ne čekaju nikoga, a ponajmanje luku čija je finalizacija zaustavljena do daljnjega.
Narodni list
Vezane vijesti
-
U petak, 13. prosinca, na dan Sv. Luce, u Koncertnoj dvorani braće Berse s početkom u 19 sati, adventsko pripovijedanje - "Ferali u noći- priče koje nose svjetlo".
-
U sklopu izvođenja radova tvrtke Euro projekt d.o.o. na izgradnji javnog sustava odvodnje od nedjelje, 15. prosinca 2024. godine započinje izvođenje radova na rekonstrukciji i dogradnji kanalizacijske i vodoopskrbne mreže na području gradskog naselja Vidikovac.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.