Događaji

Sigurnost na moru

Na moru najopasniji nesavjesni gliseraši

Na moru najopasniji nesavjesni gliseraši

Pomorska akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe kodnoga naziva „Sigurnost na moru 2014" i ove godine je istodobno provedena u jeku turističke sezone na razini svih osam lučkih kapetanija i njihove 72 ispostave, na gotovo cijelome području nadzora plovidbe hrvatskim dijelom Jadrana, a započela je u subotu u 10 sati i trajala je do 20 sati navečer.

Djelatnici svih lučkih kapetanija tijekom nadzora obavili su brojne preglede više tipova plovila, te su sudionike u pomorskome prometu upozorili na brojne uočene nedostatke, uputili opomene ali i izrekli prekršajne kazne u ukupnom iznosu od 71.693,00 kuna.

I u ovogodišnjoj akciji zabilježen je nažalost kao najčešći, a ujedno i najopasniji prekršaj glisiranje morem unutar 300 metara od obale, što je iznimno opasna radnja po kupače ali i druge sudionike u pomorskom prometu, budući da je u tome pojasu često povećana brojnost plovila u pokretu i na sidru, što lako može dovesti do sudara plovila ili naleta na kupače i time do tragičnih posljedica, stoga se u najvećem broju slučajeva prekršiteljima ne izriču opomene već im se izriču najviše zakonom dopuštene novčane kazne zbog nedopuštenoga glisiranja nedaleko obale, što je i svojevrsna prevencija nesavjesnima za slično ponašanje ubuduće.

Uz glisiranje blizu obale kao drugi najčešći prekršaj evidentirana je nepotpuna dokumentacija vlasnika plovila, dok su u manjem broju zabilježeni prekršaji i propusti u vidu prekrcanosti plovila, nepotpunoj opremi ili nepoznavanju osnovnih propisa i normi u plovidbi morem.

Cilj ove akcije bio je i nadzor plaža i kupališta, nadzor koncesijskih odobrenja za iznajmljivače plovila, nadzor putničkih plovila te nadzor nad onečišćenjem od strane polovila i njihovih vlasnika, posebno iz razloga što tijekom sezone Jadranom plovi u prosjeku oko 170 tisuća charter plovila, 30 tisuća sportskih i rekreativnih plovila, a u jadranske luke uplovljava ukupno oko 100 tisuća brodova.

Također se provjeravalo da li sudionici u pomorskom prometu poštuju odredbe koje se odnose ne samo na sigurnost plovidbe morem nego i njegovu zaštitu, suzdržavaju li se od nepotrebnog onečišćenja mora ispuštanjem balastnih voda, otpada s brodova i plovila, te onečišćuju li obalu i uvale, što je nažalost također učestalo negativno ponašanje kako vlasnika brodova, tako i korisnika chartera.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.