Događaji

U ponoć je završilo prikupljanje potpisa

Hajdaš Dončić otkriva plan B u slučaju da monetizacija propadne

Hajdaš Dončić otkriva plan B u slučaju da monetizacija propadne

U ponoć je završilo prikupljanje potpisa za referendum protiv monetizacije. Sindikati su uvjereni kako će uspjeti u svom naumu i da će se građani o ovom pitanju izjasniti na referendumu. S druge strane resorni ministar smatra kako je ovo pitanje protuustavno. Siniša Hajdaš Dončić ovoga je tjedna u intervjuu za Media servis otkrio i da ima plan B - u slučaju da monetizacija ne uspije. S ministrom je razgovarala Željka Gulan.

Došao je dan kad se ljudima treba reći da više ovako ne ide, na naplatu su stigli krediti, niti prihodi od trošarina niti prihodi od cestarina neće biti dovoljni da se krediti vrate, objašnjava ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić Vladino inzistiranje na monetizaciji.

"Kad bi mogli, a trenutno ne mogu, HAC i ARZ bi morali dizati nove kredite pa bi ponovno ušli u jednu spiralu kredita. I po konzervativnom izračunu, dakle, ne na način kao što su organizatori referenduma išli s rečenicom - 80 milijardi kuna, dakle, mi smo isto mogli napuhati da ćemo vratiti umjesto 60 vratiti 80 milijardi kuna, nećemo. Konzervativno smo išli s 5,5 posto, 7-8 godina ročnosti, dakle, mi ćemo vratiti duplo", objašnjava Hajdaš Dončić. Sve je to pod uvjetom da Europska komisija dozvoli državno jamstvo za kredite HAC-a i ARZ-a, no i tu se, tvrdi Hajdaš Dončić, javlja jedan problem:

"Ne možemo uspoređivati Hrvatsku i Njemačku. Zašto Njemačka može, Hrvatska ne može? Može i Hrvatska na isti model, ali onda ne smije naplaćivati cestarinu, nego može biti samo garancija države i subvencija iz proračuna. Ali ja ponavljam ako mi idemo na taj model koji sam spomenuo imat ćemo ili manje novca za školstvo ili za zdravstvo. A zdravstvo i školstvo, za mene osobno, su najveće vrijednosti socijaldemokracije u 21. stoljeću". No ako sve propadne i monetizacija ne uspije, plan B postoji.

"Ili pod planom B - a - vratiti dio novca iz hrvatskih cesta i željeznica u hrvatske autoceste, govorim o trošarini. Što znači da će im morati ostati manje novca za investicije, odnosno od nekih programa će morati odustati. Plan 2 a b je plan zapravo da se dignu trošarine dodatno na gorivo i dodatno bi se na žalost opteretili građani, dakle koji svakodnevno koriste benzinske pumpe. Dakle benzin bi trebao poskupjeti. I plan c ili miks ti svih planova, kombinacija oko poskupljenja cestarina, dizanja trošarina i vraćanja dijela trošarina. Naravno da nećemo dopustiti da poduzeća propadnu i država bankrotira, jer smo odgovorna Vlada, ali kažem da će to imati definitivno ekonomske posljedice za sve nas", uvjerava ministar.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.