(Ne)sigurnost prometa na željeznicama
HŽ Infrastruktura o željezničko-cestovnim prijelazima: Osvijestimo rizike
Nakon jučerašnje tragične nesreće na željezničko-cestovnom prijelazu Čistine između kolodvora Otok i Spačva, Hrvatske Željeznice dale su dodatna pojašnjenja vezana uz problematiku sigurnosti prometa na željezničko-cestovnim prijelazima. Izrazili su i najdublju sućut obiteljima Knežević i Kovačević.
HŽ dodaje da nije točan podatak kojeg su neki mediji prenijeli, da je na tome prijelazu u posljednjih 15-ak godina poginulo nekoliko osoba. Od 2000. do jučer ondje su se dogodile tri nesreće. Dana 17. rujna 2000. pod vlak je podletio motorist i poginuo. U dvije nesreće (22. travnja 2005. i 28. svibnja 2009.), nasreću, nitko nije ozlijeđen. Tragičnim slijedom događaja jučer se ta statistika popela na pet smrtno stradalih na tome prijelazu, pojašnjava se u priopćenju HŽ-a.
Također ne stoji činjenica da postoje neosigurani željezničko-cestovni prijelazi (ŽCP) i pješački prijelazi (PP). Svi službeni ŽCP-i i PP-i na mreži hrvatskih pruga osigurani su nekom razinom osiguranja, a ona ovisi o vrsti ceste i kategoriji pruge koje se ondje križaju i u skladu je sa Zakonom o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava.
Od ukupno 1521 prijelaza njih 897 (oko 60 %) osigurano je prometnim znakovima (Andrijinim križem i znakom STOP), 71 mehaničkim branicima (oko 5 %), 140 svjetlosnim i zvučnim signalima (oko 9 %), a 341 svjetlosnim i zvučnim signalima i polubranicima (oko 23 %). Preostala 72 prijelaza su pješački prijelazi osigurani mimoilaznim ogradama među kojima je njih 11 osigurano i svjetlosnim i zvučnim signalima za pješake (gotovo 5 %), dodaje se u priopćenju HŽ-a.
Rezultati analiza incidenata na željezničko-cestovnim prijelazima HŽ Infrastrukture upućuju na zaključak kako modernizacija osiguranja ne implicira i nužno smanjenje broja nesreća odnosno povećanje tehničke razine osiguranja, nažalost, ne rezultira i proporcionalnim smanjenjem broja nesreća. Naime, od ukupno 29 ozbiljnih nesreća/nesreća u 2013. njih čak 14 dogodilo se na ŽCP-ima osiguranima signalno-sigurnosnim uređajima (ima ih 552), a 15 na prijelazima osiguranima Andrijinim križem i znakom STOP (njih 897). Dakle, statistički je broj nesreća na ŽCP-ima osiguranima signalno-sigurnosnim uređajima približno jednak broju nesreća na ŽCP-ima osiguranima Andrijinim križem i znakom STOP.
Također, podaci pokazuju da je u većini slučajeva (oko 95 % slučajeva) uzrok nesreće na ŽCP-ima nesmotrenost vozača cestovnih vozila, motociklista ili pješaka koji neoprezno prelaze preko pruge i ne poštuju signalizaciju, odnosno osnovna prometna pravila.
Tomu u prilog govori i činjenica kako vozači čak i nasilno prolaze kroz spuštene polubranike te time izravno ugrožavaju vlastitu sigurnost, ali i sigurnost i živote svojih suputnika i drugih sudionika u prometu. Tako su vozači cestovnih vozila u 2013. slomili 518 polubranika na željezničko-cestovnim prijelazima, a polubranici su uz svjetlosno-zvučnu signalizaciju trenutačno najviša razina osiguranja. U prvih devet mjeseci ove godine zabilježena su 343 slučaja lomova polubranika. Važno je napomenuti da se svaki lom polubranika/branika može smatrati i potencijalnom nesrećom.
HŽ Infrastruktura ulaže vrlo velike napore kako bi modernizirala osiguranje na što više željezničko-cestovnih prijelaza i time ipak povećala razinu sigurnosti svih sudionika u prometu na križanjima željezničkih pruga i cesta.
U 2013. ugrađena su 32 nova uređaja s polubranicima i svjetlosno-zvučnom signalizacijom u vrijednosti oko 40 milijuna kuna, a do kraja ove godine trebali bi biti ugrađeni uređaji na 20 prijelaza, što je investicija od 20-ak milijuna kuna. Nedavno je s domaćim proizvođačem potpisan ugovor o isporuci 200 novih uređaja za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza te svake godine novom signalizacijom na najvišoj sigurnosnoj razini planiramo osigurati oko 50 prijelaza, stoji u priopćenju HŽ-a.
Vezane vijesti
-
-
-
-
Za danas najavljeni posjet predsjednika Republike Zorana Milanovića Bosni i Hercegovini i odlazak na obilježavanje 28. obljetnice humanitarnog konvoja “Bijeli put za Novu Bilu i Bosnu Srebrenu” otkazuje se zbog sigurnosnih razloga, objavio je u nedjelju ujutro Ured predsjednika.
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.