Događaji

Oduševljenost katarskog emira

Katarski emir novi je šef pilotima iz Krila Oluje

Katarski emir novi je šef pilotima iz Krila Oluje
Darko Belančić

Katarski emir Tamim bin Hamad al-Thani posjetio je 2013. godine sajam vojne opreme u Splitu. S drugim gostima gledao je sjajan nastup zrakoplova ‘Krila Oluje' i oduševio se...

Je li se raspala slavna akrobatska grupa HRZ-a "Krila Oluje"? Čak šest najiskusnijih pilota instruktora ove svjetski poznate akrobatske grupe odlučilo je dati otkaz, te su, kako doznajemo, od Ministarstva obrane RH zatražili časni otpust iz službe. Ključni razlog takvom dramatičnom potezu jest ponuda katarskog emira, 35-godišnjeg šeika Tamim Bin Hamad Al-Thanija koji naše pilote želi vidjeti u Kataru, u osobnoj akrobatskoj grupi, saznaje Slobodna Dalmacija

Pilotima je ponuđena plaća od najmanje 40 tisuća kuna mjesečno i sve prateće materijalne beneficije u toj prebogatoj arapskoj zemlji. Tijekom srijede, kako doznajemo, s pilotima su vođeni razgovori u MORH-u kako bi ih se nagovorilo od odlaska iz HRZ-a.

Neki čak tvrde da je pitanje hoće li im se uopće dopustiti odlazak iz službe. Čak su jučer hitno pozvani na razgovor s načelnikom Glavnog stožera OS RH generalom zbora Dragom Lovrićem. No, piloti su čvrsto naumili otići i navodno su već obavili liječničke preglede u Kataru gdje ih čekaju i potpuno novi zrakoplovi PC-21 pilatus švicarskog proizvođača "Pilatus Aircraft".

Oduševljenost katarskog emira na prvi pogled

Oduševljenost katarskog emira i glavnog zapovjednika oružanih snaga Katara pilotima "Krila Oluje" nije došla iznenada.

Sajam vojne opreme i naoružanja ASDA u Splitu 2013. godine posjetio je general Ghanim bin Shaheen Al Ghanim, zamjenik načelnika Glavnog stožera Katara za operacije i obuku katarskih oružanih snaga. Tada je general Al Ghanim, zajedno s ostalim visokim gostima i novinarskom svitom, gledao "zračni balet" zrakoplova "Krila Oluje" iznad Kaštelanskog zaljeva.

Kako kazuju upućeni, bila je to ljubav na prvi pogled. Tada se rodila ideja o tome da bi takvu atraktivnu akrobatsku grupu trebao imati i Katar. Viđeno je general prenio svojem zapovjedniku emiru Hamad al -Thaniju, koji je prošle godine odlučio hrvatske pilote jednostavno zaposliti kod sebe.

U cijeloj priči osim neizbježnog financijskog elementa teško je zaobići i neke koordinate koje su također kumovale odluci pilota "Krila Oluje" da donesu odluku o odlasku iz Hrvatske. U zrakoplovnim krugovima nije tajna da vojni vrh, slikovito govoreći, ne skrbi previše o pilotima naših pilatusa PC-9 i samoj akrobatskoj grupi. Osim nezavidnog socijalnog statusa, doznajemo da su neki od pilota letne rukavice kupovali o svom trošku, piše Slobodna

Također, piloti su sami izrađivali propagande brošure i plakate. I gašenje transportne eskadrile donijelo je glavobolje našoj akrobatskoj skupini, jer su transportni AN-32B služili kao logistička potpora za prijevoz opreme i tehničara. Višegodinje srozavanje i zapuštanje HRZ-a pridonijeli su i ovom događaju.

Valja pojasniti da svi piloti koji lete na hrvatskih pilatusima imaju status pilota instruktora. Samo najbolji među njima čine akrobatsku grupu "Krila Oluje". Piloti su zapravo nesuđeni "vozači" borbenih zrakoplova jer je pilatus napredni školski zrakoplov za prijelaz na borbeni mlaznjak, odnosno MiG-21 u hrvatskom slučaju.

Katarski emir Tamim bin Hamad al-Thani posjetio je 2013. godine sajam vojne opreme u Splitu. S drugim gostima gledao je sjajan nastup zrakoplova ‘Krila Oluje' i oduševio se...

Kako postoji višak pilota pilatusa, odnosno nema dovoljno raspoloživih MiG-ova, a nabava novih lovaca nije ni na vidiku, piloti nemaju puno izbora. Ili završiti karijeru kao pilot instruktor koji nikad neće sjesti u borbeni lovac ili napustiti službu.

Što na ovaj nemili događaj kažu u Ministarstvu obrane RH?

- U povodu zahtjeva za sporazumni raskid radnog odnosa, koji je, od strane šestorice pilota članova akrobatske grupe "Krila Oluje" podnesen 4. ožujka 2015., Ministarstvo obrane ističe kako će navedeni zahtjev riješiti nakon obavljenih razgovora, te sukladno s odredbama Zakona o službi u OS RH.

Borbena spremnost

Sam zahtjev, kao i odluka koja će uslijediti nakon što se obave razgovori s pilotima, neće utjecati na borbenu spremnost i sposobnosti OSRH, odnosno HRZ-a i PZO-a u segmentu obuke i treninga pilota.

Naime, eskadrila aviona raspolaže dovoljnim brojem pilota, nastavnika letenja za provedbu svih zadaća od kojih su među ostalim i redoviti ciklus obuke hrvatskih kadeta koji se osposobljavaju za vojne pilote te program školovanja pilota iz Sultanata Oman - poručuju iz MORH-a.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.