Događaji

Međunarodna utrka

Tour of Croatia pratit će milijuni gledatelja

Tour of Croatia pratit će milijuni gledatelja

Uz Eurosport, utrku će pratiti i brojni svjetski sportski novinari

Tour of Croatia međunarodna je etapna biciklistička utrka koja će se održati od 22. do 26. travnja na trasi dugačkoj 900 kilometara duž jadranske obale, Istre i unutrašnjosti Hrvatske.

Potencijal ove utrke, bez obzira na to što se po prvi put ovako značajno međunarodno sportsko događanje pokreće u Hrvatskoj, prepoznala je i Međunarodna biciklistička federacija (UCI) klasificirajući je u prvu kategoriju, što znači da se nalazi odmah iza najpoznatijih biciklističkih utrka i grand tour utrka, od kojih su najpoznatiji Tour de France, Giro di Italia i Vuelta a España.

Utrku će svakodnevno prenositi HTV, ali i više stranih televizija, poput Eurosporta, koji će sliku vrhunskih sportskih uzbuđenja kombinirati s prirodnim ljepotama nacionalnih parkova, parkova prirode, gradova i trasa kojima će se voziti utrka. Tako će ljepote Hrvatske vidjeti milijunski auditorij jer se program Eurosporta emitira u više od 54 zemlje u kojima će kroz izravni prijenos utrku dnevno pratiti najmanje 15 milijuna gledatelja, a uz brojne druge televizijske izvještaje i strane novinare ova brojka će u konačnici biti i višestruko veća.

Tour of Croatia održat će se pod pokroviteljstvom Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma, Ministarstva zaštite okoliša i prirode te uz podršku sponzora kao što su Porsche Inter Auto, Fleet Rent a Car, Gaga Milano, Vipnet te gradovi, općine i županije s pripadajućim TZ-ima na području kojih će se odvijati utrka. Svi su oni prepoznali značaj utrke te izuzetnu priliku za međunarodnu promociju hrvatske turističke ponude, posebno u predsezoni.

Tour of Croatia pravi je primjer manifestacije koja će u predsezoni ojačati turističku atraktivnost ne samo destinacija u kojima će se provoditi, već i cijele Hrvatske. Hrvatska ima sve preduvjete za razvijanje turizma tijekom cijele godine, pa stoga podržavam i pozdravljam svaki projekt usmjeren na produljenje turističke sezone. Samo zajedničkim snagama i suradnjom možemo pokazati kako je naša zemlja puno više od sunca i mora te kroz kontinuirano obogaćivanje ponude i usluge postati još traženije, zanimljiviji i konkurentnije odredište u svjetskim razmjerima", komentirao je ministar turizma Darko Lorencin, dodavši kako će osim obogaćivanja ponude, ova utrka imati i veliki promotivni učinak naše zemlje među turistima iz cijeloga svijeta, budući da se će prenositi na televizijskim kanalima 54 zemlje, s oko 15 milijuna gledatelja dnevno.

Tour of Croatia idealna je promocija i hrvatskih prirodnih ljepota jer trasa utrke vodi kroz nacionalne parkove Krka i Plitvice te tri parka prirode Biokovo, Velebit i Učka. Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović naglasio je: „Ovo je u pravom smislu riječi utrka kroz prirodne ljepote Hrvatske. Naših 19 nacionalnih parkova i parkova prirode snažan su motiv za dolazak u našu zemlju, a sve što radimo u parkovima, sve velike investicije, omogućit će da njihova ponuda bude još bolja i posjetiteljima još zanimljivija. Ovakav međunarodni događaj daje dobru priliku za promociju naše zemlje i naših prirodnih ljepota i ne bismo pogriješili ni kad bismo rekli da je Tour of Croatia utrka kroz Parkove Hrvatske."

Utrka prolazi kroz osam županija, a uključeno je i ukupno devet gradova u kojima je organiziran smještaj sudionika, start te program povodom proglašenja pobjednika pojedine etape. Za vrijeme trajanja utrke na snazi će biti i posebna regulacija prometa rutom kojom prolaze etape. Tour of Croatia počinje 22. travnja etapom Makarska-Split pa sljedećih dana slijedi Šibenik-Zadar, NP Plitvice-Učka, Pula-Umag, Sveti Martin-Zagreb. Značaj za promociju i razvoj cikloturizma u ovim mjestima naglasio je i Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, koja je glavni partner utrke: „Manifestacije predstavljaju vrlo važan segment ukupne hrvatske turističke ponude, a među turistima su i jedan od glavnih motiva dolazaka u određenu destinaciju. Hrvatska je u svijetu itekako poznata kao destinacija s očuvanom prirodom, čistim morem i bogatom kulturnom baštinom. Na nama je da tu kvalitetnu resursnu osnovu obogaćujemo ostalim sadržajima, a siguran sam kako će ova međunarodna etapna biciklistička utrka privući brojne posjetitelje i dodatno promovirati Hrvatsku u svijetu." Dodao je „kako je Hrvatska turistička zajednica uvijek spremna podržati kvalitetne manifestacije."

Organizator utrke je agencija Top Sport Events, koju predstavljaju Vladimir Miholjević, sportski i tehnički direktor te Ivan Črnjarić, event i marketing direktor utrke. Vladimir Miholjević je bivši hrvatski profesionalni biciklist, koji je jedanaest godina zaredom (od 1993. do 2004. godine) proglašavan najboljim hrvatskim biciklistom, a tijekom karijere je nastupao za strane profesionalne timove i vozio najveće svjetske biciklističke utrke poput Tour de France i Giro di Italia i Vueltu. Ivan Črnjarić iskusan je event menadžer s realiziranim brojnim projektima turističkog, kulturnog i zabavnog karaktera te zaljubljenik u biciklizam.

Ukupno dvadeset profesionalnih biciklističkih timova iz različitih zemalja svijeta sudjeluje na Tour of Croatia, od kojih treba izdvojiti nacionalne timove Italije i Rusije, profesionalne i kontinentalne timove iz Češke, Poljske, Slovenije, Njemačke, Azerbajdžana, Norveške, Belgije, Nizozemske i drugih zemalja. Hrvatsku će predstavljati Meridiana Kamen Team", izjavio je Vladimir Miholjević i naglasio kako je ukupni nagradni fond utrke 38.500 tisuća eura. Biciklisti će natjecati i za najbolje rezultate u pojedinim disciplinama kao što su pobjednik etape, najbolji tim, a posebnim nagradama i majicama nagradit će se najbolji vozači u kategorijama: najbolji mladi vozač ispod 23 godine (bijela majica), najbolji vozač s osvojenim bodovima na brdskim etapama (zelena majica), najbolji vozač sa sakupljenim bodovima na sprinterskim etapama (plava majica) te ukupni pobjednik s najboljim vremenom svih etapa (crveno-bijela majica).

Projekt Tour of Croatia je nešto što je nedostajalo u našoj zemlji, nešto što u svijetu postoji već godinama i što se koristi za promociju tvrtki, institucija i svih segmenata društva. Uz spomenutu promociju, svaki će grad dobiti trajnu vrijednost, ucrtanu biciklističku rutu koju će kasnije može promovirati kao dio cjelokupnog Tour of Croatia. Ovaj projekt je postavljen kao višegodišnji projekt, a uz natjecateljski i sportski karakter, Tour of Croatia želi promovirati biciklistički sport, zdrav i aktivan način života i cikloturizam", izjavio je Ivan Črnjarić te naglasio kako u organizaciji sudjeluje oko pet stotina sudionika: uz 160 natjecatelja, u Hrvatsku dolazi i 140 članova njihova pratećeg osoblja te je angažirano oko 200-tinjak službenika organizacije.

Uz Eurosport, utrku će pratiti i brojni svjetski sportski novinari, a dolazak je najavilo i nekoliko stranih tv kuća, koje će izvijestiti s utrke, ali i snimati priloge u Hrvatskoj. Najveću pozornost događanju će dati Hrvatska radio televizija koja će svakodnevno emitirati sat i pol izravnog prijenosa uz dodatnih 15-ak minuta studijskih sadržaja te Eurosport koji će pet dana uživo prenositi najmanje jedan sat utrke te svake večeri gledateljima ponuditi 26 minuta najzanimljivijih trenutaka pojedine etape.

Za tehnički dio prijenosa angažirana je španjolska produkcijska kuća ISB, inače izvršna producentska kuća na zadnjih 12 Olimpijskih igara, koja će utrku snimati kamerama u vožnji te uz korištenje jednog posebnog snimateljskog helikoptera koji će pratiti utrku iz zraka.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.