Događaji

Korzo, tržnica i Foginovo kupalište

Javni bicikli na tri postaje u Karlovcu

Javni bicikli na tri postaje u Karlovcu

Karlovac je u četvrtak postao grad sa sustavom javnih bicikala koje će građani i turisti moći posuđivati na tri postaje: na Korzu, tržnici i na Foginovom kupalištu što će doprinjeti razvoju zdravog i održivog prijevoza.

Pročelnica za komunalno gospodarstvo Vesna Ribar rekla je da je, zbog uređenja biciklističkih staza, Karlovac prošle godine dobio epitet 'najbiciklističkijeg' grada u Hrvatskoj te dodala da je uvođenje javnih bicikala novi iskorak u gradskom projektu "urbane mobilnosti".

Tijekom prošle i ove godine rekonstruirano je 30-ak kilometara nogostupa, sa 150 spustova odnosno uklonjenih arhitektonskih barijera, kazala je Ribar te naglasila da su se gradske i druge tvrtke obvezale da će svaku prometnu infrastrukturu, prilikom budućih rekonstrukcija, prilagoditi kretanju osoba s invaliditetom i za bicikliste.

Krešimir Dvorski, vlasnik zagrebačke tvrtke Sustav javnih bicikala, koja djeluje u sklopu međunarodnog sustava Nextbike, rekao je da je Karlovac četvrti grad u Hrvatskoj, nakon Zagreba, Šibenika i Gospića, u koji uvode sustav najma bicikala.

U Karlovcu će tijekom pilot-projekta biti dovoljno uplatiti 40 kuna na visa elektron karticu, kao iznos kredita za naredno korištenje, s tim da se bicikli svakog dana mogu koristiti besplatno po pola sata, a za dulju vožnju s kredita se skida četiri kune po satu.

"U Zagrebu smo 2013. krenuli sa šest stanica, a sada ih je 15, u Šibeniku smo sa četiri došli na šest s tim da je jedna na Žirju, a nakon Gospića i Karlovca, krajem kolovoza započinjemo s radom i u Slavonskom Brodu", rekao je Dvorski.

Izvijestio je da je u Hrvatskoj ukupno 160 nextbikeovih bicikala, 7.500 tisuća registriranih korisnika, te da godišnje imaju oko sto tisuća najmova.

U Karlovcu je sada 15 bicikala plus dva električna, a korisnici koji se registriraju u Karlovcu mogu se, s istom karticom, koristiti nextbike sustavom bicikala i u drugim gradovima, u sto gradova u svijetu. Najčešće grupe korisnika su turisti, zaposleni ljudi koji javni bicikl koriste za jeftin odlazak na posao i s posla te studenti.

Korisnici mogu bicikl uzeti na jednim mjestu i vratiti ga na drugoj nextbike stanici, a vraćanje ili preraspodjelu obavlja njihov djelatnik, koji bicikle i servisira.

Odlaganjem bicikla na stanici, putem elektromagnetskih bravica automatski se registrira da je bicikl vraćen, a ako slučajno nema slobodnog mjesta može se privezati mehaničkim lokotom za bilo koji od odloženih bicikala i odjaviti korištenje putem terminala ili mobilne aplikacije.

Prednost sustava javnih bicikala je u tome što se korisnik ne mora brinuti hoće li mu tko ukrasti bicikl, nama dilemu kamo s biciklom kad stigne na odredište ni brige o servisiranju.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.