Događaji

Obavijest

Oprez: Prodajni agenti lažno se predstavljaju kao djelatnici HEP-a

Oprez:  Prodajni agenti lažno se predstavljaju kao djelatnici HEP-a

Hrvatska elektroprivreda oglasila se priopćenjem u kojem upozorava građane i kupce električne energije na "nastavak prakse nepoštene i zavaravajuće prodaje od strane nekolicine opskrbljivača električnom energijom".

Iz HEP-a navode da se pojedini prodajni agenti predstavljaju kao njihovi zaposlenici, te dovode građane u zabludu, te potom nude potpisivanje ugovora s drugim opskrbljivačima.

"U protekle dvije godine značajno se dinamizirao proces promjene opskrbljivača električnom energijom i kod kupaca kategorije kućanstvo. Svaki kupac ima pravo na promjenu opskrbljivača što je i osnova za razvoj tržišta električne energije. No, pritom se neki opskrbljivači koriste nepoštenim i zavaravajućim postupcima prodaje. Bilježimo brojne slučajeve postupanja osoba prodajnih agenata, koji se predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost pristupa brojilu i očitanje brojila, građane dovode u zabludu te potom nude potpisivanje ugovora za opskrbu električnom energijom s drugim opskrbljivačem. Postoje i primjeri da ovlašteni predstavnici opskrbljivača nude ugovor, pozivajući se na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om. Utvrđeni su i slučajevi krivotvorenja potpisa kupca", navodi se u priopćenju HEP-a.

HEP ne angažira terenske prodavače

Iz HEP-a upozoravaju da oni ne angažiraju terenske prodajne predstavnike, a da njihovi zaposlenici obilaze domove isključivo radi očitanja brojila i drugih poslova iz nadležnosti operatera distribucijskog sustava.

"Stoga je važno znati da HEP ne angažira prodajne terenske predstavnike niti upućuje svoje zaposlenike u domove kupaca radi ponude ugovora o opskrbi električnom energijom ili bilo kakvih drugih ugovora za kupce kategorije kućanstva. Kupci koji nastavljaju koristiti javnu uslugu opskrbe kao univerzalnu uslugu opskrbe kod HEP Operatora distribucijskog sustava d.o.o. (HEP ODS), ne moraju sklapati nove ugovore o opskrbi.

Zaposlenici HEP-a ovlašteno obilaze domove kupaca isključivo radi očitanja mjernih uređaja i mogućih drugih poslova iz nadležnosti operatora distribucijskog sustava. Svi zaposlenici HEP ODS-a koji obilaze kuće i stanove imaju odgovarajuću službenu odoru i iskaznicu, koju su obvezni pokazati na zahtjev kupca. Kupci, odnosno građani, nisu dužni omogućiti obavljanje bilo koje radnje u vezi s mjernim mjestom ili priključkom, osobama koje nemaju valjanu iskaznicu HEP ODS-a ili je odbiju pokazati. Dodatnu provjeru identiteta osobe, odnosno utvrđivanje je li osoba ovlašteni zaposlenik HEP-a, građani mogu obaviti telefonskim pozivom u lokalnu (područnu) jedinicu HEP ODS-a (elektru). Važno je naglasiti i da HEP nema dogovor o zajedničkom tržišnom nastupu prema kupcima ni s jednim opskrbljivačem.

Ako smatrate da ste oštećeni javite se udrugama potrošača

Svakome tko smatra da je na bilo koji način prevaren ili oštećen kod sklapanja ugovora o opskrbi električnom energijom, savjetujemo da detaljno prouči sve odredbe potpisanog ugovora i pripadajuće Opće uvjete (poslovanja) za opskrbu električnom energijom u kojima mora biti naveden i način raskida ugovora. Zakon o zaštiti potrošača također propisuje u kojim se slučajevima i rokovima može raskinuti ugovor. Savjeti o tome mogu se dobiti i u udrugama za zaštitu potrošača, odnosno savjetovalištima za potrošače", navode iz HEP-a.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.