Eko Zadar u mreži Zelenih telefona
Sjedni, tri: Ocjena suradnje Zelenih telefona, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode
Iako od županije do županije postoje razlike u postupanju nadležnih službi, generalna ocjena suradnje je prosječna, solidna trojka
Sve je počelo prije 26 godina s idejom o pokretanju telefonske linije na koju građani mogu prijaviti problem u okolišu ili dati prijedloge, a dežurni na telefonu prenose informaciju nadležnim institucijama. Tri godine kasnije ideja je, pod nazivom Zeleni telefon, realizirana u Zagrebu, u udruzi Zelena Akcija.
Danas čak 10 udruga za zaštitu okoliša, okupljenih u Mrežu Zelenih telefona, prima prijave građana iz cijele Hrvatske, na jedinstveni broj Zelenog telefona: 072 123 456.
Do danas, na Zeleni telefon zaprimljeno je čak 39478 prijava zabrinutih građana. Zeleni telefon bilježi mnogobrojne uspješne suradnje i partnerstva s javnim službama i državnim tijelima u zaštiti okoliša i prirode, međutim, velik je broj i manje uspješnih suradnji. Ovo je bio izravan povod udruga članica Mreže Zelenih telefona za zajedničkom analizom dosadašnjeg rada, s fokusom na prepreke i probleme u rješavanju prijava građana.
Iako od županije do županije postoje razlike u postupanju nadležnih službi, generalna ocjena suradnje je prosječna, solidna trojka.
Odličnu ocjenu, nažalost, zaslužuju tek pojedine službe, isključivo zbog pojedinaca koji odgovorno obavljaju svoj posao te su uvijek dostupni u pružanju informacija.
Rezultati anketa i intervjua jasno upućuju kako većina nadležnih institucija i službi ima nedostatne financijske, materijalne i ljudske resurse te ih to ometa u učinkovitom svakodnevnom radu.
Osim navedenih problema ustanovili smo potrebu za:
- poboljšanjem stanja na području međusektorske suradnje i i umrežavanja te za stvaranjem dodatnog povjerenja i suradnje svih dionika u zaštiti okoliša radi razmjene iskustava i boljeg razumijevanja uloge svakog dionika u svojem radu i općenito položajem u društvu kao cjelini
- edukacijom predstavnika nadležnih službi, ali i građana iz raznih područja
- poboljšanjem transparentnosti i učinkovitosti u radu nadležnih službi
- stvaranjem povjerenja od strane građana
Publikacija je dostupna na: https://ia601503.us.archive.org/11/items/PartnerstvaZaOkolisBook23012016/Partnerstva%20za%20okolis_book-23012016.pdf
Ova publikacija nastala je u okviru projekta "Partnerstva za okoliš: Razvoj kapaciteta u zaštiti okoliša javnog i civilnog sektora u Hrvatskoj kroz primjenu servisa Zelenog telefona" kojeg financira Europska unija a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Primorsko-goranska županija
Vezane vijesti
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
-
Projekt koji prati velebitske pastire od prapovijesti do danas zaokružen je dokumentarnim fotografijama Marka-Lorenza Blaslova!
-
Atmosfera na Trgu Petra Krešimira IV bila je ispunjena toplinom, zajedništvom i radošću, a doček Svete Lucije postao je još jedan nezaboravan trenutak u adventskom kalendaru Paga
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.