Događaji

Nježniji pristup

Inspektori pojačano nadziru ugostitelje, ali manje kažnjavaju

Inspektori pojačano nadziru ugostitelje, ali manje kažnjavaju

I ove godine Porezna uprava tijekom turističke sezone provodi pojačan nadzor fiskalizacije na Jadranskoj obali, ali i u ostalim dijelovima Hrvatske. Nadzorom su ciljano obuhvaćeni neuredni porezni obveznici kod kojih su već utvrđene nepravilnosti, oni koji ne izmiruju porezne obveze te oni koji iskazuju male promete ili izdaju mali broj računa. Također, pojačan nadzor provodi se na poduzetnicima uključenim u ljetne manifestacije.

Prema podatcima koje je Porezna uprava dostavila tportalu, tijekom srpnja porezni inspektori obavili su 1.080 nadzora pri čemu su u 350 nadzora utvrđene nepravilnosti u radu. Zbog uočenih ozbiljnijih propusta poreznim obveznicima uručeno je 80 prekršajnih naloga te izrečeno pet zabrana rada.

U istom lanjskom razdoblju obavljen je 1.391 nadzor, a u 359 slučajeva utvrđene su nepravilnosti. Za razliku od ove godine, poreznici su lani bili znatno oštriji, uručili su 128 prekršajnih naloga te izrekli 54 zabrane rada.

Više opomena, manje kazni

U Poreznoj upravi naglašavaju da je svrha pojačanih nadzora prevencija u sprječavanju sive ekonomije te da im glavni cilj nije provođenje represije prema poreznim obveznicima. Stoga je ove godine izrečeno više opomena, a znatno manje prekršajnih kazni i zabrana rada.

"Porezna uprava neće provoditi represiju prema poreznim obveznicima u smislu ometanja njihova normalnog funkcioniranja i rada te rigoroznog kažnjavanja ili privremene zabrane rada za bagatelne prijestupe, odnosno za prekršaje gdje porezni obveznik do sada nije kažnjavan. Međutim, to ne znači da se propisi ne trebaju poštovati i stoga će Porezna uprava na tome uvijek insistirati, a u ovim ljetnim mjesecima to je usmjereno poglavito na fiskalizaciju i uredno izdavanje računa, s fokusom na porezne obveznike koji su recidivisti", objašnjavaju iz Porezne uprave.

Ugostitelji lakše dišu

I ugostitelje je ugodno iznenadio blaži pristup poreznika u sankcioniranju nepravilnosti uočenih na terenu. 'Pozdravljamo smanjenje izravnih nadzora za 20-ak posto što olakšava poslovanje ugostitelja u uvjetima povećanog broja novog osoblja, gostiju i prometa u ugostiteljskim objektima te doprinosi većoj kvaliteti ponude i same usluge. Također, vidi se i pozitivan pomak u poslovanju ugostitelja jer se smanjuje broj prekršajnih naloga i zabrana obavljanja djelatnosti koje se određuju za najteže prekršaje i propuste', poručuje Nenad Šepak, predsjednik ceha zagrebačkih ugostitelja.

Inače, zagrebački ugostitelji već duže vrijeme traže razumnu primjenu zakona, uvođenje opomena i upozorenja za propuste i nepravilnosti, a u težim slučajevima kažnjavanje novčanom kaznom umjesto zatvaranja objekata. Pozdravljaju i najave kako će se propisi mijenjati pažljivo uz pogodnije vrijeme prilagodbe.

Zanimljivo je da su u 2016. godini inspektori puno rjeđe izlazili na terene nego lani. U Poreznoj upravi kažu da je manje nadzora bilo zbog toga što poreznici zahvaljujući sustavu fiskalizacije mogu pratiti poslovne aktivnosti svakog obveznika fiskalizacije putem internetske veze. Stoga u nadzore odlaze ciljano kad sustav signalizira nepravilnosti u nekom ugostiteljskom objektu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.