Seksualna edukacija
Promovirana kampanja "Moja stvar, moj izbor – vrijeme je da saznaš više“
Kako bi mlade pozvali da se što više i točno informiraju o zaštiti reproduktivnog zdravlja i seksualnosti, Centar za edukaciju savjetovanje i istraživanje (CESI) na zagrebačkom je Cvjetnom trgu u subotu organizirao promociju kampanje „Moja stvar, moj izbor - Vrijeme je da saznaš više".
Kampanja se provodi putem Facebooka, na kojem se mladima, kroz kratke poruke, vizuale, filmove želi dati što više znanstveno utemeljenih, točnih informacija o seksualnim i reproduktivnim pravima, da bi mogli donositi informirane i odgovorne odluke.
Psihologinja Sanja Cesar iz CESI-a navodi da mladi u Hrvatskoj u seksualne odnose ulaze oko 17. godine, kao zaštitu najčešće koriste kondome, a hormonalnu kontracepciju jako malo, ako se Hrvatsku uspoređuje s drugim zemljama EU.
Ukazuje i na podatke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo da je prošle godine u dobi do 19 godina rodilo 1132 djevojaka, a trudnoću prekinulo njih 226, a od toga je bilo 36 pobačaja kod djevojčica mlađih od 16 godina.
Stoga je i pokrenuta akcija, ističe, kojoj je cilj informirati mlade i potaknuti na promišljanje o pitanjima vezanim uz seksualnost, reproduktivna i seksualna prava i zdravlje.
CESI je proveo i kvalitativno istraživanje u malim grupama s mladima u Zagrebu i Križevcima vezano uz spolno prenosive infekcije, kontracepciju, pitanje pobačaja, prava na izbor o donošenju odluka o vlastitom tijelu, a Cesar navodi kako je ono pokazalo da te teme mlade jako zanimaju, ali da u okviru obrazovnog sustava o njima ne dobivaju dovoljno informacija.
„Imamo zdravstveni odgoj uveden u školama, ali znamo da se on u velikom broju škola ne implementira. Mladi su rekli da o tim temama u školama doznaju jako malo ili ništa, a glavni izvor informacija su im internet, društvene mreže i vršnjaci i zato u kampanji s mladima komuniciramo putem tih medija, kratkim i jasnim porukama", istaknula je Cesar te pozvala mlade da „odu na Facebook i 'lajkaju' akciju".
Sociologinja Nataša Bijelić iz CESI-a navodi kako su im mladi u istraživanju rekli da "ni sami ne znaju što ne znaju". „A i ono što ne znaju, ne znaju kako bi pitali. Naprosto, nemaju niti rječnik kojim bi mogli komunicirati i zato je bitno da ih informiramo", ističe Bijelić.
Uz kampanju na Facebooku, postoji i web stranica Seksualna edukacija za mlade (www.sezamweb.net) gdje kroz on-line savjetovalište mladi mogu anonimno postavljati pitanja vezana uz reproduktivno zdravlje i seksualnost, a odgovaraju im stručne osobe.
Potporu promociji kampanje dali su glumica Urša Raukar te glazbenik Davorin Bogovića koji je ozbiljno-neozbiljne savjete davao u ordinaciji Doktora Orgazma.
Zainteresiranima su dijeljeni kondomi, majice i materijali kampanje, a mogli su se i fotografirati s divovskim kondomom te provjeriti svoje znanje o seksualnosti putem kratkog kviza.
Vezane vijesti
-
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) i Ministarstvo zdravstva intenzivirali su kampanju cijepljenja građana protiv covid-19 serijom video poruka na društvenim mrežama u kojima poznate osobe iz javnog života govore o svojim iskustvima s epidemijom i cijepljenjem protiv nje.
-
Zajednička kampanja KBC-a Zagreb i Ožujskog piva "Počeši s razlogom" nastavlja se i ove godine.
-
-
Izdvojeno
-
Objavljeni su privremeni rezultati Natječaja za raspodjelu subvencije smještaja kod privatnog stanodavca za grad Gospić i Zadar.
-
Posjetite Exclusive Change poslovnice u Zagrebu ili Splitu i iskoristite nove mogućnosti koje tvrtka nudi.
-
Slučajevi ospica porasli su za 20 posto prošle godine, potaknuti nedostatnim cijepljenjem u najsiromašnijim zemljama svijeta i onima pogođenima sukobima, objavili su Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) i američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).
-
Premijer Andrej Plenković razriješio je u petak ujutro Vilija Beroša dužnosti ministra zdravstva.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.