Crna Kronika

Potraga će dugo trajati

Pronađeno sjedište i pojasevi za spašavanje iz zrakoplova

Pronađeno sjedište i pojasevi za spašavanje iz zrakoplova

Nekoliko brazilskih i francuskih zrakoplova pretraživalo je Atlantik kako bi otkrilo olupinu zrakoplova koji je na letu AF447 iz Rio de Janeira u Pariz nestao noću na ponedjeljak

Brazilsko vojno zrakoplovstvo prolašlo je sjedište te pojaseve za spašavanje zrakoplova u Atlantiku, 650 kilometara sjeveroistočno od otoka Fernando de Norohna. Potvrđeno je da je riječ o dijelovima nestalog Airbusa.

Na površini mora uočene su i mrlje, najvjerojatnije od goriva iz nestalog zrakoplova. Pronađeni predmeti nalaze se na razdaljini od 60 kilometara. HRT javlja da je u na ovom letu trebalo biti još hrvatskih pomoraca, no oni se nisu ukrcali te se njihova imena ne nalaze na listi putnika.

No, nažalost hrvatski pomorac Zoran Marković, nestao je zajedno s ostalim putnicima i posadom. On je naime, kartu za kobni let kupio desetak dana prije polijetanja. U zrakoplovu se nalazio i brazilski princ i posljednji nasljednik krune te direktori kompanija Thiessen Krupp i Michelin za Južnu Ameriku.

Nekoliko brazilskih i francuskih zrakoplova pretraživalo je Atlantik kako bi otkrilo olupinu zrakoplova koji je na letu AF447 iz Rio de Janeira u Pariz nestao noću na ponedjeljak. Ranije je posada jednog francuskog teretnog broda primijetila je ostatke kako plutaju Atlantskim oceanom na području na kojem se vjerojatno srušio nestali zrakoplov Air Francea.

Posada Douce Francea vidjela je komade olupine navodno na istom području kod obale Senegala na kojem je pilot brazilske zrakoplovne kompanije TAM možda vidio goruće komade olupine francuskog Airbusa koji je nestao s 228 putnika i članova posade.

Posada TAM-a 'tijekom leta iz Europe za Brazil vidjela je narančaste bljeskove na otvorenom moru na udaljenosti od oko 1.300 kilometara od otoka Fernanda de Noronhe'.

Brazilsko vojno zrakoplovstvo je potvrdilo da je posada TAM-a i njima prenijela informacije te da se zrakoplov brazilske kompanije u tom trenutku nalazio području u kojem se mogao naći i Airbus Air Francea.

Douglas Ferreira Machado iz brazilske Javne zrakoplovne agencije izjavio je da će potraga za nestalim zrakoplovom dugo trajati. 'Bit će to duga i tužna priča. Crna kutija bit će na dnu mora', kazao je.

Brazilski mediji ranije su izvijestili da su piloti brazilske zrakoplovne kompanije TAM tijekom leta preko Atlantika možda vidjeli goruće komade olupine francuskog Airbusa koji je nestao sa 228 putnika i članova posade.

Međutim, jutros oko 7 sati francuski ministar prometa Jean-Louis Borloo priopćio je da 'nema novih vijesti'.

'Nemam novih informacija o toj dojavi pilota. Sad je najvažnije da pronađemo crne kutije. Odbrojavanje je počelo, one će emitirati signal 30 dana', rekao je ministar.

Brazilsko zrakoplovstvo i mornarica nastavljaju potragu za Airbusom, a pridružio im se i jedan američki zrakoplov, priopćilo je ministarstvo obrane u Rio de Janeiru. Reuters je izvijestio da je u utorak ujutro započeto je pretraživanje dubina Atlantskog oceana kako bi se ušlo u trag zrakoplovu i nestalim putnicima.

Francuski ministar obrane Herve Morin izjavio je u utorak da će potraga za zrakoplovom trajati koliko god bude trebalo. 'Potraga će se nastaviti dok god bude trebalo. Snage su poslane na to područje i bit će na raspolaganju dok bude trebalo', rekao je Morin za radijsku postaju Europe 1.

Istaknuo je da su mobilizirane 'sve raspoložive pomorske i zračne snage'. 'Najsuvremeniji zrakoplovi i posebno obučeni piloti nadlijeću to područje i zasad ništa nisu pronašli', rekao je.

Što se tiče narančaste svjetlosti koju je vidio brazilski pilot na području gdje je, kako se nagađa, zrakoplov pao, 'riječ je o pretpostavci koja nije potvrđena', kazao je. Morin je u svezi s uzrocima nesreće rekao da se 'moraju ispitati sve mogućnosti'.

'Nemamo pravo unaprijed odbaciti mogućnost terorističkog čina jer je terorizam najveća prijetnja za sve zapadne demokracije', istaknuo je. 'No danas nemamo baš nikakvih naznaka koje bi nam omogućile da potvrdimo da je to uzrok nesreće', rekao je.

U zrakoplovu Air Francea koji je u ponedjeljak na letu od Rio de Janeira do Pariza nestao iznad Atlantika, među 228 putnika i članova posade nalazio se i hrvatski pomorac Zoran Marković (45) iz sela Kostelja u naselju Grižane, u vinodolskoj općini. Supruga Dalija rekla je da je njezin suprug Zoran, koji je pomorac već 15 godina, putnu kartu za Air Franceov zrakoplov kupio prije nekoliko dana, pa nema riječi o tome da je zakasnio na neki drugi zrakoplov i prešao na kobni let.

O učincima udara groma u zrakoplov, za što se nagađa da je prethodilo nestanku Airbusa A 330-200, za Večernji list je pojasnio mr. sc. Tin Jelavić, dipl. ing. aeronautike - pilot.

'Kao i kod automobila, udar groma na putnike u zrakoplovu nema nikakav učinak jer se nalaze u Faradayevu kavezu. Analogno trakicama za pražnjenje statičkog naboja, koje vise s nekih automobila, zrakoplov na krajevima krila i na repu ima statičke ispražnjivače', kazao je Jelavić.

Kroz ispražnjivače se prazni statički naboj koji se stvara na oplati aviona tijekom leta kako zrakoplov ne bi sletio nabijen, što bi bilo vrlo opasno. No kroz ispražnjivače se prazni i svaki drugi naboj.

'Ako je grom udario u antenu, može spržiti radio, ali sva elektronika, načelno, ne bi trebala pregorjeti. Usto, u putničkim zrakoplovima su zbog sigurnosti svi sustavi udvostručeni, pa udar groma ne bi smio biti kritičan jer bi i dalje radili motori. Osim ako nije riječ o konstrukcijskoj pogreški', pojasnio je Jelavić.

Istaknuo je da je povijest zrakoplovstva pisana krvlju, a da je svaka nesreća nepredvidivi slijed događaja. 'Uzrok pada ne bi trebao biti udar groma, nego kombinacija stvari koje su se poklopile, što bi se otkrilo pregledom olupine. No, ako je zrakoplov pao u Atlantik, sumnjam da će se doći do olupine', zaključio je Jelavić.


Reci što misliš!