Biznis

u fokusu

Hoće li poskupjeti karte Ryanaira?

Hoće li poskupjeti karte Ryanaira?
Zeljko Lukunic/PIXSELL

Ryanair, irska niskobudžetna aviokompanija, osjeća posljedice inflacije, što je dovelo do pada dobiti od 46% ovog ljeta.

Cijene karata pale su za 15% u prvom tromjesečju, a analitičari ističu da je “potrošač pod značajnim pritiskom” zbog viših kamata i inflacije.

Neil Sorahan, glavni financijski direktor Ryanaira, krivi “štedljive” potrošače za slabu prodaju, rekavši:

“Ljudi žele putovati, ali su oprezniji u tome kako troše svoj novac”, piše Fortune.

Tipična Ryanair karta sada košta oko 44 eura, ali izvršni direktor Michael O’Leary predviđa da bi cijene mogle porasti za 30% u narednih nekoliko godina. Time bi karte koštale između 55 i 60 eura. Analitičari naglašavaju da niskobudžetne aviokompanije, poput drugih tvrtki, podižu cijene kada im uvjeti to dopuštaju. Izvršni direktor Carpedia International Peter Follows upozorava da to nosi rizik:

“Ako cijene postanu previsoke, potrošači traže alternative ili jednostavno putuju manje.”

Ryanair se, osim s ekonomskim izazovima, suočava i s problemima s online putničkim agencijama (OTA), poput Kiwi i Lastminute, koje su uklonile njihove letove zbog optužbi za “piratstvo” i “varanje” klijenata naplaćivanjem viših naknada. O’Leary priznaje da je gubitak rezervacija putem OTA-a imao veći utjecaj nego što je očekivao, no vjeruje da “OTA trebaju Ryanair više nego što Ryanair treba njih.”

Ryanair ima poteškoća ne samo s online agencijama, već i unutar same kompanije. Izvršni direktor Michael O’Leary nedavno je priznao da njegova sklonost ljutnji može negativno utjecati na poslovanje tvrtke.

Tijekom godišnje skupštine, O’Leary je izjavio:

“U Ryanairu uvijek se nešto događa”, naglašavajući konflikte s različitim sindikatima i političarima.

Iako priznaje da se ponekad upušta u žestoke rasprave, smatra da su njegovi ispadi bijesa zapravo korisni. “Smiješna stvar koju smo naučili tijekom godina je da loš publicitet zapravo prodaje više karata od dobrog,” rekao je O’Leary u razgovoru za The Wall Street Journal, prenosi Index.


Reci što misliš!