Biznis

#kakoto

Vozače autobusa diljem Hrvatske traži se povećalom

Vozače autobusa diljem Hrvatske traži se povećalom
Ilustracija

Vozače autobusa diljem Hrvatske traži se povećalom. Škola počinje u ponedjeljak, gradovi obećavaju dopunjeni vozni red bez zastoja. I Zagreb se krpa. Iduće godine stiže 20 niskopodnih tramvaja. No, tko će ih voziti, pitaju se mnogi? Vozača kronično nedostaje

Vozače autobusa diljem Hrvatske traži se povećalom. Škola počinje u ponedjeljak, gradovi obećavaju dopunjeni vozni red bez zastoja. Međutim na trajno otvorene natječaje za posao ne javlja se gotovo nitko, a uz to autobusi kojima se prevozi djecu stariji su od prosjeka.

Rijeka

Gužve se na stanicama ne smanjuju. Kombinacija srezanog voznog reda i raskopanih ulica u Rijeci znači višemjesečni kaos. Vozača i dalje nedostaje, ali školska godina je tu pa se slaže novi vozni red.

Iz Autotroleja navode da u ponedjeljak na snagu stupa pojačani vozni red, a cijena karata i dalje ostaje manja za 25 posto.

Trajno su otvoreni i natječaji za radnike. Vozači iz trećih zemalja su stigli i otišli. Stan koji je Autotrolej unajmio za nove radnike još je prazan, a predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika “Autotroleja” Mateo Mavrić kaže: ”Za sada će voziti postojeći vozači jer je velika većina njih tijekom ljeta iskoristila godišnje odmore tako da imamo u odnosu na proljeće više vozača na raspolaganju.”

Split

I u Splitu muku muče s manjkom vozača. Ipak, uvjeravaju da školske linije neće trpjeti, a kako se došlo do rješenja, objasnio je gradonačelnik Splita Ivica Puljak: ”Tako da se zaposle ljudi kojima se omogući da oni polažu za licencu za vožnju autobusa, to će trajati nekoliko mjeseci, a sada se razmatra da se zaposle dodatni radnici.”

Zagreb

I Zagreb se krpa. Iduće godine stiže 20 niskopodnih tramvaja. No, tko će ih voziti, pitaju se mnogi? Vozača kronično nedostaje, prenosi Dnevnik.hr

Prošli je tjedan stiglo 13 novih djelatnika, a predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović kaže: ”Fit penzionere koji su nam dostupni smo pozvali da nam dođu odraditi četiri sata dnevno, pola radnog vremena.“

Osijek

U Osijeku ima dovoljno i vozača i autobusa, ali na razni Hrvatske stanje je alarmantno, kaže predsjednik iz Koordinacije javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrić i upozorava:

”Ako vi mijenjate vozača stalno, ako nije stalan, ako nema iskustva, onda je to i za putnike loše rješenje kao i za prijevoznika tako da je nama itekako važno da je i kada javna uprava na natječajima nabavlja tu uslugu iskustvo prijevoznika i vozača u tom prijevozu itekako važno.“

Važno je i biti samosvjestan. Riječka policija je u ponedjeljak vozaču koji je s punim autobusom djece trebao na izlet izmjerila 0,42 promila alkohola u šest sati ujutro. Voditelja službe prometne policije Policijske uprave primorsko goranske Dejan Hriljac ističe: ”Savjet i poziv ravnateljima svih škola na području naše Županije da kad će imati organizirane izlete i znati za njih da pozovu policiju, koja će doći i izvršiti nadzor vozača i vozila.“

Jer autobusi na hrvatskim prometnicama stari su u prosjeku gotovo 12 godina, a oni za prijevoz djece još su stariji – u prosjeku više od 13 godina.


Reci što misliš!