Anketa
Vino sve više kupujemo izravno kod vinara
I dok najveći broj konzumenata vino kupuje u trgovini, točnije njih 71%, to je za čak 10% manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno kod vinara – dok ih je u 2020. bilo 12% u ovoj je godini to naraslo na 22%
U vinu je istina. Tako kaže stara izreka, a kakvu istinu pričaju hrvatski potrošači ovog popularnog alkoholnog pića doznali smo iz anketnog upitnika te smo dobivene rezultate usporedili s istraživanjem koje smo na ovu temu proveli tijekom 2020. godine. Što se promijenilo u ove četiri godine?
Pa ne puno toga. Tako imamo ukupno 83% građana koji piju vino, dok ih je prije četiri godine bilo 2% više. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino barem jednom tjedno – takvih naime imamo 20%, što je za 1% manje nego u prethodnom istraživanju, dok je za 2% porastao broj onih koji vino piju barem jednom mjesečno pa ih sada imamo 22%. Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19% ispitanih građana ili 2% manje, a 2% je više onih koji kažu da vino piju rijetko – njih imamo 17%.
Kada je riječ o vrsti vina koju najčešće piju preferencije su dosta jednako podijeljene. Tako je bijelo vino prvi izbor za 46% konzumenata vina, što je 2% više nego 2020., dok crno vino ima 42% poklonika ili 6% manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose pa ovo vino sada preferira ukupno 11% ili 4% više konzumenata.
Domaća vina su neprikosnovena po svojoj popularnosti jer četiri od pet ispitanika koji piju vino kažu da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80% i to je 2% više nego prije četiri godine, dok je istodobno broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s ranijih 8% na sadašnjih 7%. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 13% konzumenata ili 2% manje nego 2020. godine.
Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer blizu trećine (31%) konzumenata vina navodi da najviše vole piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2% u zadnje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1% i ukupno 22% preferencijalnih glasova, a treća je Istra sa 16% ili 2% više nego u prethodnom istraživanju. Slijede Zagorje i Baranja koje imaju po 7% te Moslavina s 2% udjela. Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11% ispitanika koji piju vino, što je za 1% manje nego u 2020. godini.
Zadnje što smo upitali naše građane bilo je gdje najčešće kupuju vina. I dalje daleko najveći broj njih vino kupuje u trgovini, točnije njih 71%, ali to je za čak 10% manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12% u ovoj je godini to naraslo na 22%. U oba istraživanja imali smo 7% onih koji vino kupuju u vinotekama.
O ISTRAŽIVANJU
Istraživanje su tijekom lipnja 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Vezane vijesti
-
Omiljeno sanjkalište Ličana i Dalmatinaca Cvituša kod Lovinca, otvorila je svoja vrata. Snijega ima obilje, na radost i veselje najmlađih, ali i onih starijih pa zimske radosti - mogu početi.
-
U zagrebačkom hotelu Zonar, 12.12. točno u 12 sati je održana promocija i najava najvećeg vinskog festivala u Dalmaciji – Zadar Wine Festivala, te kušanje 12 pomno odabranih vina.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
Dalmatinska pjesma i klapski zvuk dobili su posebno mjesto na ovogodišnjem Adventu u Zadru uz nastup Matea Grgata, tenora iz malog mjesta Otok u Dalmatinskoj zagori.
Izdvojeno
-
Ozbiljna ekološka promišljanja inspirirala su ovogodišnju božićnu dekoraciju Škole primjenjene umjetnosti i dizajna!
-
Tjedni horoskop od 16. do 22. prosinca 2024.
-
U petak 13. prosinca otvorene su prijave za Akademiju Raise the Bar, besplatni obrazovni program Coca-Cole HBC Adria, koji je namijenjen konobarima, baristima i barmenima s najmanje godinu dana radnog iskustva u ugostiteljstvu i turizmu.
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
Reci što misliš!