Biznis

Anketa

Vino sve više kupujemo izravno kod vinara

Vino sve više kupujemo izravno kod vinara
Bojan Bogdanić

I dok najveći broj konzumenata vino kupuje u trgovini, točnije njih 71%, to je za čak 10% manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno kod vinara – dok ih je u 2020. bilo 12% u ovoj je godini to naraslo na 22%

U vinu je istina. Tako kaže stara izreka, a kakvu istinu pričaju hrvatski potrošači ovog popularnog alkoholnog pića doznali smo iz anketnog upitnika te smo dobivene rezultate usporedili s istraživanjem koje smo na ovu temu proveli tijekom 2020. godine. Što se promijenilo u ove četiri godine?

Pa ne puno toga. Tako imamo ukupno 83% građana koji piju vino, dok ih je prije četiri godine bilo 2% više. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino barem jednom tjedno – takvih naime imamo 20%, što je za 1% manje nego u prethodnom istraživanju, dok je za 2% porastao broj onih koji vino piju barem jednom mjesečno pa ih sada imamo 22%. Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19% ispitanih građana ili 2% manje, a 2% je više onih koji kažu da vino piju rijetko – njih imamo 17%.

Kada je riječ o vrsti vina koju najčešće piju preferencije su dosta jednako podijeljene. Tako je bijelo vino prvi izbor za 46% konzumenata vina, što je 2% više nego 2020., dok crno vino ima 42% poklonika ili 6% manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose pa ovo vino sada preferira ukupno 11% ili 4% više konzumenata.

Domaća vina su neprikosnovena po svojoj popularnosti jer četiri od pet ispitanika koji piju vino kažu da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80% i to je 2% više nego prije četiri godine, dok je istodobno broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s ranijih 8% na sadašnjih 7%. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 13% konzumenata ili 2% manje nego 2020. godine.

Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer blizu trećine (31%) konzumenata vina navodi da najviše vole piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2% u zadnje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1% i ukupno 22% preferencijalnih glasova, a treća je Istra sa 16% ili 2% više nego u prethodnom istraživanju. Slijede Zagorje i Baranja koje imaju po 7% te Moslavina s 2% udjela. Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11% ispitanika koji piju vino, što je za 1% manje nego u 2020. godini.

Zadnje što smo upitali naše građane bilo je gdje najčešće kupuju vina. I dalje daleko najveći broj njih vino kupuje u trgovini, točnije njih 71%, ali to je za čak 10% manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12% u ovoj je godini to naraslo na 22%. U oba istraživanja imali smo 7% onih koji vino kupuju u vinotekama.

O ISTRAŽIVANJU

Istraživanje su tijekom lipnja 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.


Reci što misliš!