Belgija
U ovoj europskoj zemlji pozivaju građane da troše novac
Belgija potiče svoje stanovnike da počnu trošiti novac, točnije kovanice kako ne bi bilo potrebe za njihovom proizvodnjom.
U ponedjeljak je Ministarstvo financija pokrenulo kampanju “#spendyourchange” na društvenim mrežama, koja poziva pojedince da koriste svoje zaboravljene novčiće.
Trenutno postoji više od 4,2 milijarde kovanica u Belgiji, čija je vrijednost veća od 1,5 milijardi eura.
Ako ih sve stavite jednu pored druge, mogle bi obići Zemlju više od dva puta, piše Euronews.
Gdje su kovanice?
Unatoč tome, belgijske trgovine nemaju dovoljno sitniša za kupce koji plaćaju gotovinom, a razlog je taj što mnoge postojeće kovanice ostaju neiskorištene. Kampanja dolazi nakon upozorenja brojnih ključnih trgovačkih saveza u Belgiji o nestašici kovanica.
Financijske grupe Febelfin, Comeos i Unzio objavile su 2022. zajedničku izjavu o “zgrtanju” kovanica od 5, 10 i 20 centi. “Ovi novčići nisu dovoljno u optjecaju”, priopćili su savezi.
“Od korona krize potrošači znatno manje koriste te kovanice za plaćanje i pohranjuju ih, sprječavajući ih da se vrate u opticaj kod trgovaca i banaka. Međutim, budući da trgovci još uvijek zahtijevaju te kovanice, stvara se nestašica”, objasnili su.
Vraćanjem u optjecaj samo 2% neiskorištenih kovanica, belgijska država procjenjuje da bi mogla uštedjeti više od 5 milijuna eura na troškovima proizvodnje svake godine.
Smanjenje stvaranja novih novčića također ima koristi za okoliš, budući da izrada i transport kovanica oslobađa značajne emisije ugljičnog dioksida.
Izdvojeno
-
Zrmanja je osvojila 3. mjesto na nogometnom turniru „Šampion Junior Kup“ u godištu 2012.
-
"Babygirl" je na rasporedu u petak 17. siječnja s početkom od 20h, a ulaznice po cijeni od 5 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja (Polivalentna dvorana Providurove palače) od 19.00 h.
-
Otkrivamo tko su nove gošće Women's Weekenda!
-
Uključivanjem Turističke zajednice grada Zadra u projekt IQM Destination utvrđena je visoka razina zadovoljstva u različitim segmentima zadarskog turizma analizom zadovoljstva 71.000 gostiju na temelju online recenzija
Reci što misliš!