održivi razvoj
Europska unija planira uvođenje carina: Može li ova odluka zaustaviti trend brze mode u Europi?
Modni giganti, osim što promoviraju brzu modu, počinju stvarati dodatni problem.
Naime, Shein i Temu zajedno odgovaraju za preko 9.000 tona tereta dnevno. To dovodi do zastoja u zračnom prometu, visokih troškova prijevoza i naravno – potencijalno dodatnog onečišćenja zraka.
Europska unija planira uvođenje carina na jeftinu robu kupljenu od kineskih internetskih trgovaca, uključujući Temu, Shein i AliExpress. Prema pisanju Reutersa, Europska komisija će kasnije ovog mjeseca predložiti ukidanje trenutnog praga od 150 eura, ispod kojeg se predmeti mogu kupiti bez carine.
Trenutno, prema propisima EU, paketi kupljeni putem interneta izvan EU ne podliježu carinskim pristojbama ako je njihova vrijednost manja od 150 eura. Međutim, prema podacima Komisije, dvije milijarde paketa s deklariranom vrijednošću manjom od 150 eura stiglo je u EU iz vanjskih zemalja u 2023. godini, što predstavlja značajan izazov za kapacitete carinskih službi.
U svibnju 2023., Komisija je predložila reformu carinskih propisa, uključujući ukidanje spomenutog praga. Međutim, s obzirom na nagli porast jeftinih uvoza, EU bi mogla ubrzati usvajanje.
“U potpunosti podržavamo napore zakonodavaca da reformiraju ovu odredbu,” rekao je glasnogovornik Sheina. S druge strane, roditeljska tvrtka AliExpress-a, Alibaba, Temu i Europska unija nisu odmah odgovorili na zahtjeve Reutersa za komentar.
Ukidanje praga od 150 eura moglo bi imati značajan utjecaj na tržište e-trgovine u EU, potičući pošteniju konkurenciju i povećavajući prihode od carina. Uvođenjem carina na jeftinu robu, EU nastoji zaštititi svoje tržište i osigurati ravnopravne uvjete za sve trgovce. Osim toga, utjecalo bi se na širenje trenda brze mode.
Do sada, brza moda iz Sheina i Temua pomaže Kini da ostane na vrhu kao vodeća zemlja izvoznica brze mode. S izvozom od 182 milijarde američkih dolara u 2022. godini, uzeli su najveći udio kolača s 31,7 %. Na drugom mjestu je Europska unija s udjelom od 27,1 %. Slijedi ogromni jaz do trećeg mjesta Bangladeša sa 7,9 %.
Dominacija Sheina i Temua na tržištu brze mode dovela je do visokih razina zračnog tereta, stvarajući logističke zastoje i ekološke zabrinutosti.
Vjerojatno je da će kineski eCommerce igrači kupiti skladišta i logističke centre u Europi i Americi kako bi riješili ovaj problem. Pitanje koje si svatko od nas može postaviti jest treba li nam baš svaki (plastični) predmet koji naručujemo po cijeni od nekoliko centi (s kojim ćemo rijetko kad biti baš jako zadovoljni) na uštrb onečišćenja okoliša?
Izdvojeno
-
Rentlio, zadarska hospitality-tech tvrtka specijalizirana za razvoj tehnoloških rješenja u turizmu koja broji četrdeset zaposlenika, odnijela je čak četiri prestižne nagrade na dodjeli priznanja za najbolje poslodavce u Hrvatskoj.
-
10. prosinca 2024. godine održana je 27. sjednica Vijeća Grada Nina s 24 točke dnevnog reda.
-
Turistička je zajednica Zadarske županije organizirala okupljanje renomiranih chefova, sommeliera, predstavnika ključnih institucija, stručnjaka i iskusnih turističkih djelatnika
-
U sklopu cjelogodišnjeg programa obilježavanja 50. godišnjice kluba, KK Aleta Puntamika organizira još jedan događaj sportsko-humanitarnog karaktera. Riječ je o revijalnoj utakmici "Tešta da ih ništa ne košta", koja će se održati ove nedjelje, 15. prosinca s početkom u 17 sati u legendarnim Jazinama
Reci što misliš!