Biznis

održiv turizam

Zadranin Stjepan Buljat investirao u zadarski startup Authland

Zadranin Stjepan Buljat investirao u zadarski startup Authland

Authland, zadarski startup koji je s radom počeo 2020. godine, posvećen je razvoju održivog turizma kroz tehnološka rješenja koja povezuju putnike s autentičnim lokalnim iskustvima.

Vođena mladim timom, firma teži stvaranju pozitivnog utjecaja na turističku industriju, promovirajući odgovoran i drugačiji pristup turizmu kroz svoju ponudu, a rezervacija aktivnosti se odvija u samo nekoliko klikova.

Ponuda uključuje više od 15 destinacija unutar Hrvatske, surađuje s preko 100 partnera i nudi više od 300 sjajnih lokalnih usluga u 14 različitih kategorija. Ove usluge uključuju sve od kušanja vina i maslinovog ulja, preko radionica kuhanja i lokalnih gastro iskustava, do avanturističkih quad safarija, izleta brodom i mnogo više.

Najnoviji projekt koji je Authland plasirao na tržište je Authland Connect, platforma koja dodatno obogaćuje turistička iskustva, pomažući hotelima, vlasnicima privatnog smještaja, kampovima, odmaralištima i agencijama da kreiraju nezaboravne doživljaje za putnike. Time se turističkim subjektima omogućava da svojim gostima ponude širok spektar tura, aktivnosti i doživljaja diljem Hrvatske, sve na jednom mjestu i uz jednostavnu online rezervaciju, a istovremeno ostvaruju benefite poput provizije, uštede vremena i povećanog zadovoljstva gostiju!

Stjepan Buljat, novi član uprave i investitor Authlanda

Najnoviji „dodatak“ Authlandu je novi investitor, ujedno i član uprave, Stjepan Buljat, poznatiji kao suosnivač i nekadašnji tehnički direktor tvrtke Cognism čija je valuacija sada već blizu milijardu dolara, dok trenutno obnaša funkciju Chief Innovation Officer-a. 

Cognism, koji su 2015. zajednički osnovali Englez James Isilay i Stjepan Buljat, IT stručnjak iz Zadra, postao je jedan od vodećih startupa u industriji. Tvrtka se bavi softverskim rješenjima kako bi se tvrtkama olakšalo pronalaženje novih kupaca uz pomoć prikupljenih podataka i umjetne inteligencije. 2019. je proglašena jednom od najboljih razvojnih tvrtki u Ujedinjenom Kraljevstvu, dok je od rujna 2021. jedan od LinkedInovih Top Startupa. Početkom ove godine, Cognism je dobio 87,5 milijuna dolara investicija od nekoliko fondova, što nije prva investicija ove tvrtke; naime, već je prije toga dobila 28,9 milijuna dolara. Posljednja investicija iskoristit će se za širenje diljem Europe i jačanje pozicije u SAD-u.

Kada je prije samo godinu dana objavljen prvi popis hrvatskih soonicorna, startupova koji su na pragu statusa jednoroga, Cognism se našao na visokom drugom mjestu s 126,7 milijuna dolara primljenih investicija. 

Cognismova brzina rasta i inovativni pristup tržištu stavljaju ga na čelo hrvatskih soonicorna, s izgledima da postane jedan od vodećih tehnoloških startupova na globalnoj razini. S novim investicijama na vidiku, očekuje se da će tvrtka nastaviti svoj put prema statusu jednoroga, čime bi dodatno učvrstila svoju poziciju u industriji i nastavila doprinositi gospodarskom razvoju Hrvatske i pridružila se Rimcu te Infobipu.

Početak suradnje s Authlandom

Razgovori između Authlanda i Buljata započeli su još 2022. godine, kada su prvi put raspravljali o viziji Authlanda. Koncept je odmah privukao Stipinu pažnju. Iako su se poznavali iz zadarske tech zajednice, ovaj razgovor je označio početak ozbiljnih promjena, a ponovni susret na Shift konferenciji 2023. godine bio je ključan trenutak za daljnji razvoj događaja nakon kojeg su konkretizirali razgovore o Authlandu.

Nakon nekoliko sastanaka, postalo je jasno da su obje strane zainteresirane za suradnju i odluka je donesena - Stjepan će uložiti u firmu i ući kao angel investor, a formalno će postati novi član uprave. Ova odluka donijela je visoko kvalitetnu adiciju firmi i timu te tzv. "pametni kapital", što uključuje Stipin know-how u razvoju tehnoloških proizvoda, strategiji, upravljanju timovima i brojna poznanstva u industriji.

Josip Zurak, direktor Authlanda, komentirao je ulazak Stjepana Buljata u tim: "Stipin ulazak za Authland znači početak jedne nove faze. Njegov kapital omogućuje nam zapošljavanje na ključnim pozicijama potrebnim za daljnji rast, dok nam njegovo znanje i poslovna mreža donose neprocjenjivu vrijednost. To nam omogućuje agresivnije širenje broja usluga na platformi te poboljšanje korisničkog iskustva za goste i pružatelje usluga."

Zurak je također istaknuo kako će Stipine ideje i iskustva biti integrirane u postojeće projekte: "Stipe nam pomaže u razvoju proizvoda i pronalaženju prilika za rast temeljen na ponašanju i željama korisnika. Njegovi savjeti i poznanstva omogućuju nam brže skaliranje proizvoda i ubrzanje procesa, što je ključno za naš startup u ovoj fazi. U idućih pet godina vidimo Authland kao proizvod koji će se tehnološki razvijati, pružajući personalizirana iskustva gostima. Planiramo širenje na druga tržišta, omogućujući gostima da bookiraju doživljaje i u drugim europskim državama već sljedeće godine."

Authland Connect: nova era za firmu

Ovaj potez označava početak nove ere za Authland, posebno u kontekstu razvoja novih tehnoloških postignuća i prihodovnih tokova poput Authland Connecta. Authland Connect je nova inovativna platforma koja pomaže hotelima, kampovima, odmaralištima, pa i agencijama za najam smještaja, da obogate svoju ponudu i stvore nezaboravna iskustva za putnike diljem Hrvatske. Platforma omogućava svakom objektu i agenciji da svojim gostima ponudi odabrani izbor vrhunskih tura i aktivnosti, besprijekorno integriranih u sustav za rezervacije.

Authland Connect osnažuje turističke subjekte da iskoriste prednosti digitalne platforme kako bi povećali zadovoljstvo gostiju, ostvarili dodatni prihod i optimizirali svoje poslovanje. Omogućuje svakom objektu i agenciji da svojim gostima ponudi odabrani izbor vrhunskih tura i aktivnosti, besprijekorno integriranih u platformu za rezervacije. Korištenjem ovog alata, zadovoljstvo gostiju se povećava, postiže se njihova lojalnost, a uz to se zarađuje od svake rezervirane ture i aktivnosti.

Moderne putnike sve više privlače autentična iskustva koja im omogućuju da se zaista upuste u kulturu, tradiciju i lokalni način života odredišta koje posjećuju. Takva iskustva ne samo da obogaćuju životno iskustvo putnika, već pružaju priliku za dublju povezanost s odredištem i njegovim stanovnicima. 

Authland Connect omogućava turističkim subjektima da gostima od trenutka bookinga do post-stay razdoblja strukturirano komuniciraju sve sjajne doživljaje u destinaciji, što stvara nezaboravna iskustva koja ostavljaju trajan dojam i zadovoljstvo, čime se svaki gost osjeća kao da ima osobnog vodiča kroz odredište.

Korisnik bira između više od 300 usluga dostupnih diljem Hrvatske, a distribucija se može raditi putem email kampanja, web stranice, mobilne aplikacije, na TV ekranima i drugim kanalima, a gostima se nudi što žele i kada to žele. Platforma također omogućuje bolji uvid u potrošnju i interese gostiju, segmentirano po državama iz kojih dolaze. Analitički alati pomažu u donošenju informiranih odluka, omogućujući personaliziranu uslugu i preporuke koje odgovaraju interesima svakog gosta. Osoblju se olakšava rad, omogućujući im da pruže vrhunsku uslugu i povećaju zadovoljstvo gostiju. 

Stjepan Buljat o svojoj ulozi u Authlandu

Stjepan Buljat objašnjava svoju motivaciju za pridruživanje ovom inovativnom projektu. "Inspiracija za pridruživanje Authlandu proizašla je iz moje želje da doprinosim lokalnoj zajednici i unaprijedim dostupnost informacija. Authlandova misija da turistima pruži autentična iskustva kroz lokalne delicije, prirodne ljepote i aktivnosti savršeno se uklapa u moje ambicije. Također, kao poduzetnik koji je stvorio mnoge prilike za mlade ljude u Zadru, privukla me ideja suradnje s mladim i inovativnim timom u Authlandu. Vjerujem da zajedno možemo postići sjajne rezultate i dodatno unaprijediti turističku ponudu," ističe Buljat.

Buljatova vizija za Authland je ambiciozna i usmjerena na dugoročne ciljeve održivog turizma. "Moja vizija za Authland je da postane vodeća platforma za pružanje personaliziranih turističkih iskustava, koja ne samo da obogaćuju posjetitelje, već i podupiru lokalne zajednice. Vjerujem da će Authland unaprijediti način na koji turisti otkrivaju i doživljavaju destinacije, omogućavajući im da lako pronađu i rezerviraju aktivnosti koje ih zanimaju. U budućnosti, Authland bi mogao značajno doprinijeti održivom turizmu, pružajući posjetiteljima priliku da iskuse autentične lokalne kulture i prirodne ljepote na odgovoran način," dodaje Buljat.

Kao suosnivač i tehnički direktor uspješnog startupa Cognism, Stjepan Buljat donosi bogato iskustvo i stratešku viziju u Authland, doprinoseći daljnjem razvoju i unapređenju platforme koja već sada osvaja turiste i podržava lokalne zajednice diljem Hrvatske. Njegovo pridruživanje Authlandu označava novu eru za tvrtku, s naglaskom na rast, inovacije i održivost.

Utjecaj na lokalnu zajednicu i budući planovi

Authlandov uspjeh u velikoj mjeri počiva na lokalnom zadarskom štihu koji daje poseban pečat firmi. Ulaganje i uključivanje Stipe Buljata dodatno osnažuje ovu vezu te donosi novu energiju i resurse potrebne za daljnji razvoj.

Jedan od ključnih aspekata Authlandovog poslovanja je pozitivan utjecaj na lokalne zajednice. Kroz suradnju s lokalnim partnerima, Authland ne samo da promovira autentična iskustva, već i podržava lokalnu ekonomiju. Svaki putnik koji koristi Authlandove usluge doprinosi održivom razvoju lokalnih zajednica, pomažući malim poduzetnicima i čuvajući lokalne tradicije i običaje.

Authlandov tim redovito surađuje s lokalnim organizacijama kako bi osigurao da ponude na platformi odražavaju stvarne potrebe i želje lokalnih stanovnika. "Važno nam je da svaka usluga koju nudimo bude autentična i da pruža stvarno vrijedno iskustvo našim korisnicima," poručuju iz Authlanda.

Novi razvojni planovi firme uključuju fokus na tehnološka postignuća i stvaranje novih izvora prihoda kroz projekte kao što je Authland Connect i širenje na nova tržišta na razini Europe.

Kroz ovu novu suradnju, Authland će nastaviti jačati svoju poziciju na tržištu, koristeći prednosti "pametnog kapitala" i strateške vizije kako bi ostvario svoje ambiciozne ciljeve i postavio nove standarde u turističkoj industriji.

 


Reci što misliš!