Biznis

EU

Medijska kampanja povodom Svjetskog dana borbe protiv krivotvorina

Medijska kampanja povodom Svjetskog dana borbe protiv krivotvorina
Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO) pokreće godišnju medijsku kampanju povodom Svjetskog dana borbe protiv krivotvorenja, objavio je Državni zavod za intelektualno vlasništvo.

Zbog održavanja Europskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj i Olimpijskih igara u Parizu, ovogodišnja kampanja bit će usmjerena na sport i negativne učinke krivotvorenja i piratstva na održivost sporta i sportskog sektora.

Dok mnogi Europljani planiraju gledati najpopularnije sportske prijenose, milijuni njih prijenose prati ilegalno. Prema istraživanju EUIPO-a o percepciji, osviještenosti i ponašanju građana Europske unije, 12 % građana EU-a pristupilo je sportskim sadržajima iz ilegalnih izvora ili ih je streamalo.

Čak više od četvrtine (27%) mladih u dobi od 15 do 24 godine, priznaje da koristi ilegalne internetske kanale za gledanje sporta.

U Hrvatskoj je postotak kršenja prava sličan kao u Europskoj uniji. Čak 12% Hrvata je pristupilo sadržaju ili ga streamalo iz ilegalnih online sportskih izvora, dok je to učinilo čak 27% mladih u dobi od 15 do 24 godine. Pet posto Hrvata u dobi od 15 do 24 godine svjesno je kupilo krivotvorenu sportsku opremu putem interneta, navodi se.

"Dok ovog ljeta uživamo u brojnim sportskim uzbuđenjima, ključno je igrati pošteno, kako igrači na terenu, tako i gledatelji kod kuće. Prava intelektualnog vlasništva koja stoje iza tih događanja štite i unaprjeđuju naša iskustva kao navijača, podržavaju naše sportaše te nadahnjuju buduće europske i svjetske prvake. Gledanjem službenih prijenosa i kupnjom licenciranih proizvoda osiguravamo razvitak sporta i sportskih natjecanja za generacije koje dolaze," kazao je Izvršni direktor EUIPO-a Joao Negrao.

Osim sportskih prijenosa, prema podacima EUIPO-a, sektor sportske opreme u EU-u trpi gubitke od 850 milijuna eura godišnje. Ta brojka ne uključuje sportsku odjeću poput krivotvorenih nogometnih majica i krivotvorene sportske obuće, koji predstavljaju značajan dio godišnjih gubitaka od krivotvorene odjeće u Europi, koja iznosi 12 milijardi eura.

Bugarska je na prvom mjestu u EU-u sa 21% ukupnih ispitanika koji priznaju da su koristili ilegalne internetske izvore za gledanje sporta, a slijede Grčka (20%), Irska (19%), Španjolska (19%) i Luksemburg (18%).

U Hrvatskoj je 12 % ljudi pristupilo sadržaju ili ga streamalo iz ilegalnih online sportskih izvora, dok je to učinilo čak 27 % mladih u dobi od 15 do 24 godine.

Prema istraživanju EUIPO-a o kršenju autorskih prava na internetu, streaming je najpopularnija metoda za pristup nezakonitom TV sadržaju – 58 % piratstva u EU-u odvija se putem streaminga, a 32 % preuzimanjem.

Prema EUIPO-ovom izvještaju o intelektualnom vlasništvu i mladima, prosječno 10 % mladih u EU-u u dobi od 15 do 24 godine priznaje da su namjerno kupili krivotvorenu sportsku opremu, pri čemu je to najčešće među mladima u Grčkoj, od kojih je to učinilo 18 %. S druge strane, 7 % mladih europskih potrošača slučajno je kupilo krivotvorene predmete.


Reci što misliš!