Biznis

Turistički trendovi se mijenjaju - ultra last minute postaje najzastupljeniji način rezervacija

Turistički trendovi se mijenjaju - ultra last minute postaje najzastupljeniji način rezervacija
Šime Zelić/PIXSELL

Prema aktualnim pokazateljima i turističkim trendovima na globalnoj razini prema raspoloživim prodajnim podacima Awaze grupe, Hrvatsku očekuje iznimno uspješna turistička sezona koja je pred nama. No, nije sve idealno kako se čini.

Najveći postotak rezervacija odnosit će se na ultra last minute opcije koji u tekućoj sezoni bilježe rast od čak 17% u odnosu na proteklu godinu.

Awaze grupa u čijem sastavu na domaćem tržištu posluju agencije Novasol, Croatia Luxury Rent, MyIstria i My Istria Home izvijestila je kako Hrvatsku prema aktualnim prodajnim pokazateljima očekuje iznimno uspješna turistička sezona, ali i suočavanje s novim prodajnim trendovima.

Hrvatska će u nadolazećoj sezoni prema najavama Josipa Stulića iz Awaze-a ostvariti rast broja rezervacija od 11% u odnosu na proteklu sezonu, ako je suditi prema trenutnim prodajnim rezultatima. Stulić napominje kako će prema aktualnim pokazateljima ova sezona biti rezultatski uspješnija od protekle, ali i značajno zahtjevnija. „Iako navedeni pokazatelji djeluju sjajno, da stvari ne bi bile previše idealne, pobrinula se činjenica kako velik broj rezervacija i najava ukazuje na to da globalni trendovi rezervacija odmora u iznimno visokom postotku kreću u smjeru last minute opcija. Last minute je trend koji je posljednjih godina u značajnom porastu. Ova sezona ukazuje da je last minute porastao u odnosu na proteklu sezonu za čak 17%. Koliko god veseli podatak da rastemo kao destinacija, toliko je navedeni trend otegotna okolnost u kontestu financijskih ostvarenja. Evidentno je da će se tržište morati priviknuti na ovakav aspekt i prilagoditi promotivne i prodajne aktivnosti takvom razvoju događaja“.

Awaze je na tržištu Hrvatske zastupljen s 12.457 jedinica od čega čak 5.395 njih se odnosi na kuće s bazenom. Samo u protekloj godini integrirano je  preko dvije tisuće novih jedinica u portfelj, dok će do kraja godine prema trenutnim planovima ukupan broj narasti za gotovo 1.500 jedinica. Navedeni rast se bazira na akviziranju i strateškom pozicioniranju probranih domaćih radnih kadrova koji su svojim zanjem i iskustvom postali međunarodno cijenjeni. To znači da se određeni dio profiliranog kadra povlači prema drugim subjektima Awazea diljem Europe gdje bilježe sjajna poslovna ostvarenja.

„Cjelokupna turistička ponuda, jačanje segmenata ponude za goste visoke platežne moći, te jačanje spoznaje gastronomske i enološke ponude na međunarodnoj razini postali su udarni forte Hrvatske koja uistinu postaje jedan od lidera u segmentu luksuznog smještaja. Ne samo na regionalnoj već i na široj turističkoj mapi Europe. Gledajući razvoj turističke ponude u Hrvatskoj, jasno je da aspekt luksuznog smještaja bilježi najveći rast, stoga je nastavno na taj podatak jedan od naših strateških ciljeva dostići 15.000 jedinica u ponudi u roku od tri do pet godina. Restrukturiranjem i preslagivanjem radnih kadrova dosegli smo rezultatski optimum koji donosi značajne benefite u kontekstu ostvarenja kroz statističke i financijske pokazatelje“ ističe Stulić.

Trenutni prodajni rezultati Awaze-a pokazuju kako nam se uz tradicionalne goste koji u najvećem broju dolaze iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Italije, Češke, Mađarske i Slovačke trenutno događa svojevrstan boom porasta postotka rezervacija iz zemalja poput Švicarske, Velike Britanije, Francuske, Nizozemske, te skandinavskih zemalja

„Kako u zadnjim danima bilježimo povećan broj rezervacija s posljednje navedenih tržišta, možemo zaključiti kako su natjecanje za pjesmu Eurovizije i sjajan nastup našeg predstavnika rezultirali pojačanim interesom za našom zemljom.“ za kraj ističe Stulić.


Reci što misliš!