turizam u fokusu
Zbog Baby Lasagne porastao interes Skandinavaca za odmor u Hrvatskoj
Na turističkim tržištima Skandinavije i Baltika, Njemačke, Francuske, Češke i Slovačke te Kine potražnja za Hrvatskom veća je nego lani te se može očekivati veći turistički promet nego prošle godine, ističu za Hinu direktori predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
U Skandinaviji, a posebice Švedskoj, na percepciju Hrvatske i potražnju se već odražava uspješan nastup Baby Lasagne na Eurosongu, održanog u toj zemlji, kao i mnogi napisi u švedskim medijima, među kojima su bile i poruke da se "požure tražiti smještaj po Zagrebu i po Hrvatskoj jer će biti velika potražnja, iznosi za Hinu direktor HTZ-a za Skandinaviju i Baltik Vedran Sušić.
Prepričava i da su zajedno s veleposlanstvom u Švedskoj pojačali
promotivne aktivnosti na tom tržištu zbog nastupa na natjecanju u
Malmou i vjeruje da će to uz ostale aktivnosti kao i veći broj
letova ove godine povećati turistički promet s tog, ali i iz
drugih nordijskih i baltičkih zemalja koje pokriva.
- Na tim tržištima turistička Hrvatska raste iz godine u godinu i
krećemo se u dobrom smjeru, a kako i avioprijevoznici otvaraju
nove linije to pokazuje i zanimanje za nas. Sve više uključuju se
individualni turisti i to sa značajnijim porastima od oko 20
posto, ali i u odnosu na organizirane grupe. To pokazuje i
određeni oprez njihovih touroperatora zbog cijena u Hrvatskoj,
koje su veće, kao i cijene letova, što ih uz nedostatak
kapaciteta donekle ometa, ali i dalje dosta rade", kaže
Sušić.
Među svim skandinavskim zemljama iz Švedske je prema Hrvatskoj
najveći turistički promet, a iz baltičkih zemalja, odakle se
također najavljuju nove sezonske aviolinije za ovu sezonu,
pojedinačno su to još mali brojevi, no, kako dodaje, "kada ih se
kupi, to i nije tako malo", a kako im standard raste, moguće će
ih biti i više.
Najveća konkurencija Hrvatskoj na skandinavskom tržištu su
Španjolska, Grčka i Turska, ali imaju sličan rast kao i u
Hrvatskoj, s time da je u 2023. imala i veći porast i posjetu u
postocima nego Grčka, čemu dodaje da Hrvatska nije za njih još
elitna destinacija poput Italije i Francuske, ali podjednako nam
dolaze i turisti srednje i malo više klase.
- Prvi put ove godine će mladi iz Stockholma, njih na stotine,
doći u Split ovo ljeto u srpnju, na svoj tzv. Stockholm week,
koji provode izvan zemlje, i već se naveliko kupuju aviokarte za
Split te je to trenutno i najveći trend, ljetovanje u Hrvatskoj,
među njihovim mladim turistima, najavljuje Sušić.
Rast u Njemačkoj, utjecaj dijelom ima i nogometni Euro
Kako Eurosong u Švedskoj, tako se u Njemačkoj vidi određeni
utjecaj nogometnog EURO-a na turističku potražnju, što može
ovisiti i o plasmanu Hrvatske, ali i bez obzira na to, za lipanj
i srpanj se po sadašnjim pokazateljima vidi rast potražnje
njemačkih turista, kaže direktor HTZ-a u Njemačkoj Romeo
Draghicchio.
Podsjeća da EURO ni prijašnjih godina nije umanjio dolaske
Nijemaca u Hrvatsku, pa se to ne očekuje ni sada, nego da će
Nijemaca normalno dolaziti i u lipnju i ukupno više njih nego
lani.
- Dobro smo konsolidirani na tom tržištu i možemo i ove godine
očekivati dobar rezultat, što je već vidljivo od početka godine,
a trenutno je Hrvatska među prve četiri strane zemlje za ljetne
odmore Nijemaca. Dugo godina radimo intenzivno na imidžu i
promociji turizma, ove godine ima i više letova nego lani, pa i
za Berlin, što će sigurno utjecati i na više dolazaka sa sjevera
Njemačke, uz već tradicionalno dobar odaziv iz Bavarske i drugih
njihovih pokrajina, ističe Draghicchio.
Važnim drži i razne marketinške aktivnosti HTZ-a na tom tržištu
za potporu sportu, ali i i drugim atrakcijama, čega je dio i
otvaranje hrvatskog paviljona u najpoznatijem njemačkom zabavnom
parku Europapark, što je također važno za Hrvatsku i za dobiti
goste i nekih drugih profila nego do sada.
Izdvojeno
-
PD Paklenica poziva sve zainteresirane na predstavljanje monografije i prigodnu izložbu “PD Paklenica – 125 godina planinarstva na zadarskom području” koje će se održati u četvrtak, 16. siječnja,u 18 h u atriju Providurove palače.
-
Najavljujemo izvedbu kazališne komedije "Džaba je najskuplje" koju izvode Konstantin Haag i Faris Pinjo
-
Dulce et decorum est pro patria mori, slatko je i dično umrijeti za domovinu, poručio je rimski pjesnik Horacije. No moderni bi domoljubi mogli razmisliti o mnogo manjoj žrtvi i umjesto života za domovinu položiti kilograme.
-
Raspisivanjem javnog natječaja vrijednog četiri milijuna eura započela je druga faza izgradnje nove ergele u Lipiku, jednog od najznačajnijih središta uzgoja lipicanaca u Hrvatskoj.
Reci što misliš!