Biznis

#kakoto

Pakiranja su sve manja, cijene ostaju iste. Proizvođači za to krive potrošače

Pakiranja su sve manja, cijene ostaju iste. Proizvođači za to krive potrošače
Igor Soban/PIXSELL

Posljednjih godina primjetna je praksa pakiranja brojnih proizvoda u manjim količinama. Ta manja pakiranja ne prate i niže cijene. Riječ je o shrinkflaciji po kojoj za isti iznos novca dobijemo manje.

Proizvođači se pravdaju da do smanjenja pakiranja dolazi jer taj trend diktira tržište odnosno kupci koji kupuju češće, a manje. Usto, potrošači uglavnom obraćaju pozornost na rok trajanja artikla i cijenu. Smanjivanje gramaže počelo je s čokoladom, a sada je, čini se, postalo pravilo za gotovo sve proizvode. Kupce zbunjuje jer su izgled i ambalaža proizvoda kojemu je smanjena težina ostali jednaki. Najprije se vidjelo na čokoladama, pa na slatkišima…

“Ne samo da se smanjila količina i gramaža nego se, ja bih rekao, smanjila i kvaliteta. Svime se služe da dobiju dobit, a kupci su uvijek oštećeni na svaki način”, kažu kupci za HRT.

Proizvođači sve više ulažu u ambalažu. Traže se nova i bolja rješenja koja će vizualno privući kupca.

“Ovdje nema nekih propisanih standarda, ali se ide na to da su potrošači navikli na određene gramaže, sada im se sugerira da su kupili isto s manjom gramažom”, kaže Sanja Keretić, udruga “Varaždinski potrošač”.

Shrinkflacijskim trikom, proizvođači su obvezni samo jasno i točno istaknuti masu. Nisu dužni upozoriti kupce na promjene gramaže.

“Možemo zaključiti da je to u jednom momentu bilo korisno, ali da sada ipak s time pretjerano i da se tu treba zaustaviti, odnosno ne smanjivati više gramažu”, tvrdi Dragan Munjiza, konzultant za trgovinu.

Proizvođači smanjenu količinu određenih proizvoda opravdavaju time što je smanjen broj članova u obitelji pa se, kažu, traže i manja pakiranja. Istovremeno, XXL pakiranja najbrže iščeznu u trgovinama, što ipak sugerira da ljudi žele uštedjeti novac i za njega dobiti više, a ne obrnuto, kako uvjeravaju proizvođači.

Francuska vlada donijela je odluku prema kojoj trgovci moraju obavještavati kupce o smanjivanju pakiranja proizvoda koje ne prati odgovarajuće sniženje cijena. Naši trgovci pak nisu pretjerano oduševljeni tom idejom. To bi im, kažu, samo stvorilo dodatne troškove.


Reci što misliš!