Biznis

označiti ai rad

Nova pravila za kreatore na You Tubeu

Nova pravila za kreatore na You Tubeu
pexels.com

Ova se pravila odnose na kreatore sadržaja koji su dio YouTubeova partnerskog programa. U posljednje vrijeme dostupno nam je sve više različitih AI alata koji samo na temelju našeg tekstualnog upisa mogu stvoriti zadivljujuće fotografije i videozapise.

Takav sadržaj koji stvori AI može izgledati toliko realno da je ponekad teško prepoznati što je stvarno, a što lažno i kreirano s pomoću tehnologije, što otvara prostor brojnim manipulacijama, lažima itd, piše Zimo.

Da to toga ne bi došlo na YouTubeu, iz Googlea su objavili nova pravila za kreatore prema kojima bi se sadržaj stvoren s pomoću AI-a trebao jasno obilježavati unutar videa posebnom oznakom.

Kompanija je još prošle godine najavila takvu inicijativu, a sada je krenula s riječi na djela.

Nova pravila odnose se na kreatore koji će, kako stoji na službenom blogu YouTubea, morati otkriti “promijenjeni i sintetički sadržaj”, odnosno one videozapise koji izgledaju realno, ali su napravljeni s pomoću umjetne inteligencije.

Kreatori će tako trebati označiti sadržaj u kojem se stvarno lice zamjenjuje drugim licem ili se u videu koristi sintetički generiran glas osoba.

To se pogotovo odnosi na deepfake fotografije i videe, za koja svima mora biti jasno da nisu stvarna, već da su rezultat tehnologije.

Mora se označiti i ako se koriste i mijenjaju slike i videi stvarnih događaja ili mjesta, npr. ako je u videu prikazan požar neke poznate građevine, a stvoren je korištenjem AI alata.

Isto vrijedi i za stvaranje realističnih scena kako bi se stvorili neki izmišljeni događaji te su na blogu YouTubea dali primjer u kojem se tornado približava nekom stvarnom gradu.

Ako na takvom videu nema oznake da je riječ o umjetno generiranom sadržaju, mogli bi pomisliti kako prijeti stvarna opasnost od tornada, što bi na kraju moglo dovesti do velike panike.

Naravno, ne trebaju se za sav takav umjetno stvoren sadržaj stavljati oznake da je riječ o promijenjenom sadržaju.

To se odnosi na, kako kažu na YouTubeu, “očito nerealističan sadržaj”, kao i za neke specijalne efekte poput pozadinskog zamućenja, filtara ili drugih vizualnih poboljšanja, čak i ako je pri njihovu stvaranju korištena umjetna inteligencija.

U slučaju da kreatori ne označe da je njihov sadržaj, koji je izgledao realistično, nastao korištenjem umjetne inteligencije, YouTube bi mogao poduzeti određene akcije protiv tog kanala.

Tako onima koji konstantno ne budu poštivali ta pravila prijeti uklanjanje sadržaja, odnosno brisanje videa, ali i suspenzija iz partnerskog programa u okviru kojeg korisnici mogu zarađivati na svojim videozapisima.

Oznaka promijenjenog i sintetičkog sadržaja uskoro bi se trebala pojaviti na računalima, mobilnim uređajima i televizorima, a na početku je možemo očekivati na YouTubeovoj aplikaciji za telefone.


Reci što misliš!