Biznis

analiza:

Nijemcima za odmor najdraža Španjolska, Hrvatska na četvrtom mjestu

Nijemcima za odmor najdraža Španjolska, Hrvatska na četvrtom mjestu

Hrvatska je četvrta s porastom tržišnog udjela na 4,5 posto, a sa 3,8 posto, a blizu je i peta Grčka također s porastom udjela sa 3,9, na 4,2 posto.

U Njemačkoj su unatoč svim krizama, ratnim i relativno negativnim ekonomskim izgledima planovi za putovanja u 2024. pozitivni te 73 posto Nijemaca planira odmore, a Hrvatska je među stranim zemljama četvrta po potražnji, podaci su iz nove Reiseanalyse 2024 objavljeni uoči svjetske turističke burze ITB Berlin.

ITB Berlin održava se od 5. do 7. ožujka gdje će se među više od 160 zemalja predstaviti i hrvatski turizam.

Institut FUR. (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen) u 2024. obilježava 30 godina rada, a uoči ITB-a objavio je prve odabrane podatke iz te analize o putovanjima iz Njemačke u 2024. i s osvrtom na 2023. godinu.

Prema analizi, Nijemci će i u 2024. nastaviti pojačano putovati, odnosno zbog eventualno nižeg budžeta tražiti povoljnije i bliže destinacije. Od onih koji su rekli da će sigurno putovati na odmore 41 posto ih je već odlučilo gdje, dok 32 posto još razmišlja. Slično je, kažu iz FUR-a, bilo i u 2023., a ispitanici u njihovom istraživanju rekli su i da će u 2024. ići na barem jedno duže putovanje (više od pet dana), te da će, ako moraju štedjeti, to pokušati u nekom drugom segmentu života, a ne na odmorima.

Glavne destinacije za putovanja Nijemaca na odmor se prema Reiseanalyse 2024 nisu bitno mijenjale u odnosu na 2023., i dalje je u samoj Njemačkoj Bavarska na prvom mjestu, a slijede regije Schleswig-Holstein i Mecklenburg, Donja Saska i Baden-Württemberg, dok je Španjolska među stranim zemljama i dalje na prvom mjestu, nakon što je u 2023. na njemačkom tržištu i povećala udjel sa 13 na 14,4 posto.

Italija i Turska su na drugom i trećem mjestu, pri čemu je Italija u 2023. blago smanjila tržišni udjel na njemačkom turističkom tržištu, sa 8,4 na 8,2 posto, dok ga je Turska povećala sa 7,9 na 8,2 posto.

Hrvatska je četvrta s porastom tržišnog udjela na 4,5 posto, a sa 3,8 posto, a blizu je i peta Grčka također s porastom udjela sa 3,9, na 4,2 posto.

Podaci HTZ-a iz eVisitora pokazuju pak da je 2022., kao već ‘blago postpandemijska’ godina s njemačkog tržišta bila rekordna u Hrvatskoj. Tada je njemačkih turista došlo 3,4 milijuna ili oko 400 tisuća više nego 2019., dok ih je u 2023. bilo 3,3 milijuna ili 2,3 posto manje nego 2022., ali također više nego predpandemijske 2019., kada ih je došlo oko tri milijuna.

Potrošnja u 2024. ista kao prošle godine

Nijemci koji planiraju putovati na odmore u 2024. najavili su u siječnju u istraživanju FUR-a da planiraju potrošiti slične iznose kao u 2023. odnosno tako će njih najviše, oko 43 posto, a 36 posto još ne znaju kako će im se troškovi razvijati, 15 posto će trošiti više, a 7 posto manje.

Budu li morali štedjeti, birat će jeftinija odredišta i smještaj, ali predviđa se da će prosječno na putovanjima od više od pet dana po osobi i dalje trošiti od oko 1.300 eura na više.

U 2023. su Nijemci na duža putovanja na odmore (iznad pet dana), prema prvim podacima iz Reiseanalyse 2024 potrošili gotovo 87 milijardi eura, što je nova rekordna razina i oko sedam milijardi eura više nego u 2022., u čemu utjecaja ima i porast broja putovanja, ali i cijena, posebice avio karata, hotelskog smještaja i agencijskih paket aranžmana, koje su Nijemci lani pojačano kupovali.

Također su potrošili i oko 27 milijardi eura na kratka putovanja (dva do četiri dana).


Reci što misliš!