Biznis

#aktualno

Od siječnja do prosinca: Zadarska županija ostvarila preko 15 milijuna noćenja

Od siječnja do prosinca: Zadarska županija ostvarila preko 15 milijuna noćenja
Bojan Bogdanić

Brojni noviteti i unaprjeđenja aktivnosti vidljive su kroz cijeli program rada, a najznačajniji iskorak usmjeren je na brendiranje Zadarske županije kao destinacije s širokom paletom proizvoda posebnih interesa.

Skupština Turističke zajednice Zadarske županije održala je u četvrtak 21. prosinca 2023. godine svoju 8. sjednicu na kojoj je usvojeno Izvješće o izvršenju Programa rada od siječnja do rujna s rebalansom financijskog plana za 2023. godini. Sjednicu na kojoj je također usvojen Program rada Turističke zajednice Zadarske županije s financijskim planom za 2024. godinu, vodio  je predsjednik Turističke zajednice Zadarske županije župan Božidar Longin.  

U svom obraćanju članovima Skupštine direktorica Mihaela Kadija je prezentirala izvješće o izvršenju Programa rada za razdoblje siječanj-rujan 2023.

Istaknula je kako je u navedenom razdoblju odrađeno niz aktivnosti koje su doprinijele prepoznatljivosti imidža Zadarske županije kao turističke regije, uspješnoj turističkoj godini i sezoni, te poboljšanju uvjeta boravka i ponude na destinaciji.

Ostvarene su sve ključne smjernice odnosno jačanje brenda kroz implementaciju brend strategije, zatim strateško razvijanje proizvoda s jasnom podlogom u resursima, kao i uspostavljanje i daljnje učvršćivanje sinergije između svih dionika u turizmu, te promidžba destinacije. Uz to, ostvareni su i marketinški ciljevi turizma Zadarske županije: povećanje fizičkog obujma turističkog prometa i udjela turističkog prometa u PPS razdoblju kao i dolazaka turista putem zračnih prijevoznika, zatim snažnije afirmiranje izražene ponude proizvoda za tržište posebnih interesa i  jačanje afirmacije na ključnim geo-zonama s najvećim potencijalom, daljnje jačanje korištenja e-marketinga u ukupnoj promidžbi Zadarske regije, te nastavak podrške turističkoj industriji i proširenje interregionalne suradnje. 

Govoreći o statističkim podacima za prvih 11 mjeseci 2023. godine direktorica je izrazila zadovoljstvo jer je Zadarska županija ostvarila preko 15 milijuna noćenja, što je 2% više u odnosu na prošlu godinu.

Komercijalni smještaj je na razini prošle godine s ostvarenih gotovo 11 milijuna noćenja.  U nekomercijalnom smještaju ostvareno je iznad 4,2 milijuna noćenja odnosno 7% više nego 2022.  Najveće povećanje broja noćenja ostvareno je u hotelima (1.341.268) i to 9% više nego 2022. 

Što se tiče poslovanja TZ Zadarske županije, temeljem financijskog izvješća prvih devet mjeseci, izvršen je rebalans kojim su povećani prihodi za 12% te iznose 3,03 milijuna eura od čega osnovnih prihoda od turističke pristojbe i članarine 1,9 milijuna eura dok ostatak čine  prihodi od vanjskih partnera, odnosno turističkih zajednica za zajedničke promotivne nastupe, te sredstava iz Fonda za nerazvijene TZ i sredstva za marketinške aktivnosti s avio-prijevoznicima. Ostali prihodi sadrže prihod od gospodarskih subjekata za zajedničke nastupe na sajmovima te prihode od sufinanciranja marketinških aktivnosti s avio-prijevoznicima. 

Rashodi Turističke zajednice Zadarske županije povećani su za 4%, a direktorica Kadija je prezentirajući Izvješće posebno istaknula odrađene značajnije projekte poput:

Izradu studije „Ocjena stanja i održivosti turizma Zadarske županije“, te istraživanje “Profil, ponašanje i stavovi kruzerskih turista u Luci Gaženica u 2023. godini“;

velikog broja pojačanih aktivnosti na području nautičkog i eno-gastronomskog turističkog proizvoda; razvoj novih Welcome podbrendova s naglaskom na održivost; 

podršku razvoju turizma na području općine Gračac;

potpore javnom i privatnom sektoru u sferi događanja i razvoja proizvoda posebnih interesa u iznosu preko 160.000€;

oglašivačkim aktivnostima tijekom cijele godine od kojih su samo digitalni storytelling formati prouzročili preko 260.000 čitanja o Zadarskoj županiji i njenoj ponudi, te 1,4 milijuna prikaza;

kontinuirane oglašivačke kampanje od ožujka do rujna;

Tiskani i online članci na vodećim inozemnim medijima poput National Geographic Traveler, Wanderlust, The Travel Guide with The Guardian, Petit Futé, Expedia, Terre Sauvage, Turismo Itinerante, Asta Worldwide Destination Guide , Gault&Millau, Falstaff, La Cucina Italiana, Active Traveller, OutdoorWelten i Wandern Magazin, i dr.

Preko 1,5 milijuna € vrijednosti medija-planova s nositeljima smještajne ponude, organizatorima posebnih evenata, kao i avio-prijevoznicima;

20 sajamskih nastupa s dosegom od preko milijun posjetitelja;

27 studijskih putovanja na kojima je ugostila 55 stranih novinara iz 13 zemalja i to Češke, Slovačke, Italije, Ujedinjenog Kraljevstva, Mađarske, Austrije, Rumunjske, Njemačke, Poljske, Belgije, Nizozemske, Francuske i Kanade– novinara, blogera i influencera (BBC, The Sun, češka Nova TV, National Geographic, Viva Kamperen Magazine i CamperReisMagazine, France 5, Süddeutsche Zeitung, Polska the Times, ÖAMTC, TV La7, RAI, češko grupno putovanje, itd.);

Welcome edukacije, studijsko putovanje

U predstavljanju Programa rada za 2024. godinu direktorica Kadija je u svome izlaganju istaknula kako se planira 6% više prihoda od planiranih u 2023. i to najviše iz izvornih prihoda TZ Zadarske županije odnosno turističke pristojbe – 1,7 milijuna eura te cca 350.000 članarine. Ostali su značajniji prihodi prijenos iz prethodne godine koji služi funkcioniranju zajednice u početku godine odnosno u razdoblju kad se prihodi slabije ostvaruju dok se istovremeno odvijaju brojne financijski zahtjevne aktivnosti, dok ostatak čine prihodi i refundacije za zajedničke aktivnosti, kao i Fondovi HTZ-a. 

Financijskim je planom najviše sredstava predviđeno za komunikaciju i oglašavanje, čak 1.65 milijuna EUR i 64% rashoda. U toj stavci najviše se planira za marketinške i poslovne suradnje koje uključuju udruženo oglašavanje i strateške projekte s avio-prijevoznicima što je 26% rashoda ili 600.000 EUR, zatim 21% rashoda ili 521.500 EUR za oglašavanje, 170.000€ za PR, te 252.000 EUR za sajmove, prezentacije i radionice.

Za Istraživanje i strateško planiranje izdvojit će se 50.000 EUR, a za razvoj proizvoda 16% rashoda i gotovo 350.000 EUR sa snažnim djelovanjem u sferi razvoja eno-gastro proizvoda, razvojem oznake „Premium“ kvalitete, kao i novim podbrendovima Welcome oznake kvalitete u smjeru zelene i profesionalne tranzicije. Također će se raditi ne poticanju OPG-ova u smjeru turističko-ugostiteljsko-prodajnih djelatnosti, te posebna sredstva za razvoj turizma na području Gračaca. Za destinacijski menadžment izdvojit će se 107.000 EUR, dok će se za administrativne utrošiti približno 374.000 EUR, odnosno 16% rashoda. 

Brojni noviteti i unaprjeđenja aktivnosti vidljive su kroz cijeli program rada, a najznačajniji iskorak usmjeren je na brendiranje Zadarske županije kao destinacije s širokom paletom proizvoda posebnih interesa, a posebno eno-gastro turizma koji se proteže kroz ključne stavke programa - od razvoja proizvoda, preko oglašavanja do prezentacija. 

Novine u odnosu na programe rada iz prethodnih godina predstavljaju tri točke i to Jačanje globalnog PR-a, Premium Zadar Region i Poslovni turizam.

Tako će Turistička zajednica Zadarske županije u 2024. godini nastaviti s aktivnostima provedbe PR aktivnosti, no podižući je na višu razinu proširenjem aktivnosti u suradnji, kako s Predstavništvima, ali i prilikama pruženih od strane inozemnih PR agencija. 

Intenzivnije će se raditi na projektu identificiranja i poticanja podizanja kvalitete te povećanje potrošnje i to kroz labelling program vrijednosti „Premium Zadar Region“. Cilj je identificirati atrakcije i pružatelje usluga, ugostiteljskih, smještajnih, agencijskih i drugih koji svojom ponudom mogu zadovoljiti zahtjevne goste i to kvalitetom, inovativnošću, i pouzdanošću, u svrhu poticanja posjetitelja na povećanje potrošnje u destinaciji. 

Povratak turizma nakon pandemije, značajno je označio tzv. MICE segment što se očituje u  turizmu u Zadarskoj županije, posebno u periodu PPS-a. Stoga će TZ Zadarske županije analizirati postojeću i detektirati potencijalnu ponudu, provesti edukacije s dionicima o specifičnostima tržišta i trendovima kako bi osvijestili iste o važnost MICE tržišta i specifičnosti te pomogli dionicima da prepoznaju svoje postojeće potencijale i usmjerili ih u  planiranju novih sadržaja i usluga. Također će se provoditi niz aktivnosti zajedno s HTZ-om i drugim regijama na promociji MICE segmenta.

 


Reci što misliš!