Biznis

Mnogo je razloga

Cijene novih automobila počele ozbiljno padati

Cijene novih automobila počele ozbiljno padati
Pixabay.com/Ilustracija

Vozači su u Njemačkoj na brojnim mukama. Osim rasta cijene goriva, porasle su i cijene obveznog osiguranja, a na ruku im ne idu ni najavljeni veći porezi na CO2 od 2024. godine. No, postoji i dobra vijest - cijene novih automobila vjerojatno će značajno pasti.

Citroën je tako nedavno iznenadio sve zanimljivim poslovnim potezom. Francuzi snižavaju cijene i do 6.000 eura po modelu vozila, kako za modele s benzinskom motorima, tako i za električne automobile, prenosi Fenix magazin.

Mnogo je razloga za pad cijena.

S jedne strane, automobili se sve manje kupuju zbog inflacije i ekonomske nesigurnosti. Zaostatak u isporuci iz pandemijskih godina, u kojima su trgovci gotovo dodjeljivali željene modele umjesto da ih prodaju, sada je gotov, te se moraju boriti za nove kupce.

Za potez francuske tvrtke vjerojatno je zaslužan i ulazak na tržište brojnih kineskih proizvođača automobila s relativno niskim cijenama.

U proljeće 2023. na njemačkom je tržištu bilo samo 30 modela koji su bili dostupni za manje od 20.000 eura – od kojih niti jedan nije bio Volkswagenov model. Čak je i VW Polo pomaknuo granice. Najjeftiniji Polo trenutno košta 21.590 eura, dok je cijena Golfa gotovo 30.000 eura.

Crossover vozila Taigo i T-Cross su jeftiniji, ali i dalje koštaju više od 22.000 eura svaki. Paralelno s gotovo apsurdnim cijenama novih automobila, smanjuje se broj malih automobila, što dodatno diže prosječnu cijenu.

Citroën je, primjerice, ukinuo svoj model C1 kako bi umjesto toga ponudio nove, skuplje električne automobile i moderne SUV-ove. Također, VW Up, Opel Karl i Adam, Peugeot 108 i Ford Ka više nisu dostupni i uslijedit će mnogi drugi modeli.

Klimatska politika EU-a djelomično je odgovorna za smrt malih automobila jer čini male automobile skupljima uz sve strože standarde, te istodobno prisiljava proizvođače da prijeđu na električne automobile.

Međutim, električni automobili i dalje su uglavnom skuplji od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, što povećava prosječnu cijenu novih automobila.

Najveći pad cijene

Potez Citroëna mogao bi biti tek početak.  Pad cijena znači, između ostalog, da se cijene leasinga smanjuju, a bolje opremljeni modeli visoko subvencioniraju.

Pad cijena je u posljednja tri mjeseca bio najveći za Jeep (minus 12 posto) i Peugeot (minus 10 posto), a slijedi ih Citroën s minus 9 posto. Kod Volva cijene su snižene 8 posto, a kod Renaulta 5 posto. Kod ostalih navedenih marki smanjenje je manje od 5 posto, pokazuje analiza podataka.

Kada je riječ o električnim modelima, tu su povoljni uvjeti između ostalih za Renault Twingo Electric, Cupra Born i Citroën ë-C4.

Ali, također možete dobiti povoljne cijene za konvencionalne motore s unutarnjim izgaranjem, na primjer za Citroën C5 Aircross. Cijena Aircrossa smanjena je za 6.000 eura na početnu cijenu od 24.690 eura. Dodajmo da u Hrvatskoj njegova cijena starta od 27.000 eura.

Električni model ë-C4 sada košta 1.950 eura manje, dok je malo sportskija verzija ë-C4 X dostupna za 1.550 eura manje nego prije.

Citroën je spustio cijene za 13 posto na sve modele. Kako bi smanjivanje cijena bilo moguće, marka više neće nuditi svoje automobile u pet, već u tri razine opreme, pišu njemački mediji.

Također bi moglo doći do novog pada cijena u Tesli. Vidljiv je pad cijena za marke BMW, Citroen, Cupra, Ford, Genesis, Jeep, Lexus, Mitsubishi, Mini, Peugeot, Renault, Tesla i Volvo. Međutim, doista održivi silazni trend u premium segmentu još nije vidljiv, pišu njemački mediji.

Proizvođači i trgovci očito žele što duže zadržati visoke marže na svojim skupim modelima srednje i više klase.

 


Reci što misliš!